Imate vrhunski proizvod, potpuno prilagođen potrebama korisnika, sproveli ste sva potrebna istraživanja, vaš web sajt izgleda odlično − stigao je trenutak da osvojite tržište… I Google vas je smestio na drugu stranicu pretrage

Biti među prvim ponuđenim rezultatima prve stranice pretrage na Googleu jeste velika stvar. Istraživanje koje je marketing kompanija Chitika Insights sprovela na 8 miliona korisnika, pokazuje da samo 6% korisnika zaista klikne Next na dnu Google pretrage. Zato dobra pozicija nema cenu. Vaša strana i informacije koje pruža, mogu da, na neki način, postave standard za dalju pretragu.

Ipak, ovo nije uvek lako postići. U početku je bilo dovoljno pametno izabrati ključne reči i nadati se da će Google to „primetiti”. Danas je pretraga mnogo složeniji proces. Potreban je jedinstven (pa i prefinjen) pristup zasnovan na autentičnom sadržaju koji će odgovoriti na potrebe korisnika, a istovremeno biti relevantan u pretragama i tako postaviti vaš sajt na mesto koje on zaslužuje.

Zvuči komplikovano, ali ne mora da bude. I dalje su ključni pojmovi važni, ali potrebno je i znanje. Poslednjih godina su svetraženijiContent&SEO (SearchEngineOptimization)menadžeri, oni koji vašu ponudu pretvaraju u sadržaje koji se „prodaju”. Na prvoj stranici. Biti na drugoj (ili - daleko bilo - četvrtoj) stranici pretrage govori mnogo više nego što mislite: ili ne možete da zaista odgovorite na potrebe korisnika ili kompanija ne stoji dovoljno dobro da bi uložila u kvalitetnu web stranu. Ili SEO stručnjaka.

Krenimo i korak dalje. I pozicioniranje na prvoj strani pretrage ne mora da znači uspeh. Evo i primera: vaša web strana je na Googleu rangirana kao četvrta, na prvoj stranici. Odlična pozicija, nalazite se u vrhu svake pretrage… Pomenuto istraživanje kaže da će na web stranu broj 1 kliknuti skoro 33% korisnika, a taj procenat je skoro duplo manji već za web stranu broj 2. Čak 50% korisnika ne ide dalje od strane na trećoj poziciji, pa će dok stignu do web strane broj 4, promeniti ključne reči u pretrazi jer ne nalaze ono što traže.

Pored toga što vas neće kontaktirati, ovo „ponašanje” korisnika ima i goru stranu. Nakon inicijalnog rangiranja, Google dalje prati koliko je korisnika zaista i posetilo vašu web stranu. Ukoliko broj poseta opada, vaša web strana gubi poziciju.

Tako se opet vraćamo na sadržaj. Ključne reči su vašu web stranu pozicionirale kao prvi rezultat na Googleu. Korisnik klikne i pokušava da pronađe informaciju koja mu je potrebna. I ne uspeva. Zašto? Jer ključne reči vode na vašu stranu, ali samo zato što ste u zadato polje upisali sve pojmove kojih ste se setili. A odgovarajućih sadržaja nema. Nažalost, ovakva „strategija” neće se isplatiti.

Google prednost uvek daje kvalitetu, ne kvantitetu. Zato sadržaj mora da bude relevantan, stalno. Pri tom, i jezik koji koristite mora da bude jezik kojim „govore” korisnici. Da pomenemo da Google za pretragu web strana zaista koristi algoritme. Tako da Content & SEO jeste nauka. Da li ste spremni da postanete web naučnik?