Postoje li srednje škole za obrazovanje budućih lidera?
Znanje engleskog jezika danas je neophodno za bilo koju vrstu poslovanja. Ipak, u većini škola, engleski zauvek ostaje „drugi” jezik.
Rani početak učenja stranog jezika osigurava da dete nema strah od izražavanja na jeziku koji mu nije maternji. Kasnije, zbog razvijene rutine, često lakše prihvata i učenje trećeg ili četvrtog jezika. Ipak, čak ni bilingvalna porodica ne osigurava da će dete dovoljno dobro poznavati oba jezika.
Zato roditelji sve ranije decu usmeravaju na različite škole i kurseve jezika i insistiraju na polaganju ispita za međunarodne sertifikate. Ukoliko je dete zaista talentovano, nije presudno da li se sa stranim jezikom počinje sa tri godine, sedam ili kasnije. Kao što nijedna škola jezika neće od nezainteresovanog deteta stvoriti jezičkog genija. Ipak, potrebno je mnogo vremena da se potvrdi da li jezici detetu zaista „idu” ili odlično reprodukuje pesmice.
Nikad nije kasno
Propušteno se lako nadoknađuje u srednjoškolskom uzrastu. Tinejdžeri su već dovoljno formirane ličnosti da prepoznaju značaj znanja stranih jezika i svesni su potencijala koje mogu da ostvare samo ako misle na stranom jeziku.
Ukoliko izuzmemo škole namenjene deci diplomata, malo je onih koje imaju bilingvalne programe. I tada je vrlo važno sa kim je osnovna ili srednja škola ostvarila saradnju.
Tako je Kembridž u okviru svog Centra za međunarodne ispite kreirao programe koji ispunjavaju najviše akademske standarde. U okviru ovih programa srednjoškolci nastavu slušaju na engleskom jeziku, a na engleskom i komuniciraju sa profesorima i drugovima u školi. Tako usavršavaju jezik na svim nivoima i u svim situacijama.
Škole koje primenjuju Kembridž međunarodni program za srednje škole postaju deo internacionalne mreže koju čini više od 10.000 škola u 160 zemalja. Što je čitav svet. Sve ove škole sarađuju, što učenicima omogućava upoznavanje različitih kultura bez jezičke barijere.
Pored međunarodno priznatih sertifikata, učenici kroz nastavu na stranom jeziku lakše prihvataju i nove nastavne metode. Zato svi profesori u ovakvim školama prolaze profesionalnu obuku i konstantno se usavršavaju kroz seminare i radionice. Stalan rad na poboljšanjima višestruko je isplativ za obe strane: profesori prate trendove, a učenici su spremni za dalji akademski razvoj. Na engleskom jeziku i bilo gde u svetu.
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore