Pre nego što počnete sa ozbiljnim upravljanjem vremenom, važno je da razumete šta je vreme

Kao preduzetnik bićete stalno prekidani i razapeti na više strana. Iako ne možete u potpunosti eliminisati ometače, ono što možete uraditi jeste da odredite koliko ćete im vremena posvetiti.

Pre nego što počnete sa ozbiljnim upravljanjem vremenom, važno je da razumete šta je vreme. Određeni period u kome se stvari dešavaju. Ili ne dešavaju. Iz definicije je verovatno jasnije koliko je vreme relativno, a značajno. Jedini resurs koji ne možemo kupiti. Upravo iz tog razloga ne smemo ga uzimati zdravo za gotovo, već sa puno pažnje.

Zato − vežbajte sledeće tehnike dok ne postanete gospodar svog vremena:

1. Nosite rokovnik i dokumentujte sve misli, razgovore i aktivnosti na nedeljnom nivou. Ovo će vam pomoći da razumete koliko ste efikasni na dnevnom nivou, a gde se dragoceno vreme odliva. Gde su rezultati, a koliko vremena ide na neproduktivne misli i gubljenje vremena.

2. Svakoj aktivnosti koja je važna za vaš sveukupan uspeh treba da dodelite određeno vreme. Liste zadataka vremenom postaju sve duže i duže do tačke kada ih je nemoguće ispuniti. Zato morate sastanke sa samim sobom unapred zakazivati. Fiksirajte blokove u vremenu za prioritetna razmišljanja, razgovore i sastanke. Ali za svaku aktivnost precizno predvidite vreme. Zakažite početak, ali i kraj. I ne odustajte od discipline u sprovođenju.

3. Planirajte da potrošite barem 50% vašeg vremena na razmišljanja, aktivnosti i razgovore koji donose najkonkretnije rezultate.

4. Predvidite i ometanje. Preračunajte kada ćete i na koliko biti odvučeni od posla. Primenite koncept „kancelarijskih sati”, jer je upravo to drugi naziv za planirana ometanja.

5. Iskoristite prvih 30 minuta svakog dana da isplanirate taj dan. Ne počinjite ni sa čim dok ne kompletirate plan. Najvažnije vreme u danu je upravo ono kada planirate i organizujete vreme.

6. Dajte sebi 5 minuta pre svakog poziva ili zadatka da odlučite koji rezultat želite da postignete. Ova praksa će vam pomoći da uvek unapred postavite ciljeve, pre nego što počnete sa radom. Isto tako, uzmite još 5 minuta nakon svakog poziva ili aktivnosti da utvrdite da li je željeni rezultat postignut. Ako nije − šta nedostaje? Isplanirajte kako da sledeći put ne napravite istu grešku.

7. Stavite znak „ne uznemiravaj” na vratima sobe ili kancelarije ako postoji zadatak koji je neophodno završiti na vreme.

8. Morate vežbati da se ne javljate na telefon svaki put kada zazvoni, kao i da ne odgovarate na i-mejl odmah po njegovom prispeću. Ne posvećujte pažnju porukama i ljudima, osim ako nije apsolutno krucijalno za biznis da odmah dobiju odgovor. Umesto toga, radije predvidite vreme za odgovaranje na i-mejlove i uzvraćanje poziva.

9. Blokirajte ometače kao što su Facebook i ostali društveni mediji, osim ako ih ne koristite kao alate za vaš biznis.

10. Zapamtite da je nemoguće sve završiti na vreme. Takođe, imajte u vidu da svega 20% vaših misli, razgovora i komunikacije donosi čak 80% vaših rezultata.

Prvi korak na putu uspešnog preduzetnika jeste da postanete organizovani. Ovi trikovi će vam u tome pomoći. Praktikujte ih u što većoj meri. Počnite odmah.