Napravite sajt što pre, a „štimujte” ga kasnije. Bilo kakav sajt je bolji nego nikakav

Planirate da pokrenete posao? Ova lista saveta će vam pomoći da napravite uspešan i atraktivan sajt, od kupovine hostinga do pravljenja sadržaja.

Poletanje!

Najvažnija stvar koju morate imati na umu tokom procesa kreiranja sajta jeste njegov značaj. Što pre shvatite da je vaš veb-sajt vaša nekretnina, pre ćete naterati sebe da počnete sa njegovim kreiranjem. Ne samo što će vaš sajt dozvoliti potencijalnim klijentima da vas lociraju preko internet pretraživača, već ćete preko njega graditi kredibilitet i odnose.

Preporuka za svakog preduzetnika je da za svoj prvi sajt koristi WordPress u procesu kreiranja. Ova platforma otvorenog koda je toliko standardizovana i prepuna opcija za optimizaciju svih vrsta. WordPress je verovatno najlakši i najbrži način da napravite sajt. Osim što povećava rangiranje na pretraživačima, što u praksi znači više potencijalnih klijenata i veći profit, treba da znate da neki od najuspešnijih sajtova koriste upravo ovu platformu.

WordPress vam se može učiniti kao krupan zalogaj na samom početku, ali ne budite obeshrabreni. Za instant kredibilitet nema boljeg rešenja. Zato, u početku ne gubite vreme na detalje. Biće vremena.

Kupite URL

Postoji mnogo mesta gde možete nabaviti domen. Ako imate sredstava kupite sve dostupne ekstenzije sa vašim imenom − .com, .org, .biz, .net i tako dalje. Na ovaj način ćete osigurati da kasnije niko ne profitira na vašem radu, kopirajući vaš brend.

Izaberite veb hosting

Sledeći korak u pravljenju sajta jeste da izaberete pouzdan host za vaš sajt. Postoji bezbroj hostova za veb-sajtove − neki od njih nude mogućnost kupovine domena u paketu sa drugim pogodnostima. Pronađite opciju koja vam najviše odgovara.

Takođe, na tržištu se nalazi i jedan broj malih hosting preduzeća koji za nešto veći novac nude dodatne usluge, poput ažuriranja WordPressa, bekapovanja sajta ili povećane bezbednosti.

Pronađite pravu temu

Vreme je da izaberete dizajnersko rešenje − vizuelnu temu. Pogledajte šta slični biznisi koriste i pronađite balans između onoga što vam se dopada i onoga što je već provereno. Izaberite tri sajta koja volite. Analizirajte elemente koji vam privlače pažnju. Šta je to što vam se dopada, a šta vas odbija? Koje bi rešenje bilo blisko vašoj ponudi i brendu? Iskoristite ove zaključke za prilagođavanje teme koju ste izabrali.

Kreirajte sadržaj

Sam veb-sajt nema veliki značaj bez kvalitetnog sadržaja. Kada budete pisali, imajte u vidu da pišete za korisnika, a ne za sebe. Hvalospeve treba izbegavati po svaku cenu. Uvek se zapitajte zašto je neko došao na baš vaš sajt. Šta bi trebalo da pročita, kako bi se zadržao duže od 15 sekundi? Ako ne možete sami da izađete na kraj sa sadržajem, razmislite o mogućnosti da angažujete profesionalnog kopirajtera.

Pozabavite se bezbednošću

Da li biste na vaše kancelarije ili prodavnice stavili alarm? Na isti način razmišljajte i o svom sajtu. Nemojte preskočiti ovaj korak niti ga ostaviti za kasnije.

Predloženi koraci su oni koje morate napraviti na putu kreiranja sajta. Ako vam se čini da ih je previše, znajte da će ih biti više. Ne dozvolite da vas to obeshrabri. Pravljenje sajta je proces koji nikada nije u potpunosti završen. A i kada bi bio, uvek će se pojavljivati nove usluge ili proizvodi koje ćete uvrstati u vašu ponudu, uvek ćete imati ponekog novog klijenta za vašu listu referenci − ažuriranje je obavezni deo posla. Zato, napravite sajt što pre, a „štimujte” ga kasnije. Bilo kakav sajt je bolji nego nikakav. Ako želite da sebi skratite put, savladajte osnove veb dizajna na brzom obrazovnom programu i požurite da svoj biznis predstavite svetu onlajn.