Naučite 5 marketing trikova za prodaju na internetu
Slobodan Marković iz Centra za razvoj interneta ocenjuje da ljude kod onlajn kupovine privlači lakoća pretraživanja, mogućnost da pregledaju komentare i iskustva drugih kupaca i kupuju u vreme koje im odgovara, ali da za sada „nemaju poseban izbor” kod domaćih trgovaca.
Sve veći broj firmi shvata da je krajnje vreme da svoj biznis prošire i na internet. Profesionalaci u internet poslovanju i marketingu su sve traženiji, jer dobar internet marketing može biti daleko jeftiniji, a dalekosežniji i učinkovitiji od tradicionalnog.
Ukoliko planirate da započnete svoj biznis ili vas zanima karijera u onlajn prodaji , ovo su neki od trikova koji vam mogu biti korisni u budućem poslovanju.
Ponudite nešto besplatno
Ovo može biti bilo šta, kupci će znati da cene i male stvari. Za početak, ako je moguće, isporuku. Kupcima je vrlo bitno da se isporuka ne naplaćuje dodatno. Ova pogodnost zna da bude opredeljujući faktor za kupovinu. Ukoliko ste u sferi usluga, možete da ponudite besplatne procene ili savete (razne testove, procene potreba i sl.) Potrudite se da sve što je besplatno stavite na početnu stranu, tako da bude vidljvo čim posetilac dođe na sajt.
„Chat” uživo
Kupcima je kontakt sa prodavcem vrlo bitan. Kao što će u prodavnici da zatraže savet ili pomoć, isto to će želeti i kada su onlajn. Takođe, mnogim ljudima je lakše da pišu, nego da razgovaraju uživo ili preko telefona. Uz sve to, ova vrsta dostupnosti daje kupcima osećaj da brinete o njihovim potrebama. Osim za prodavnice, chat je pogodan i za razne druge vrste poslovanja. Na primer, američki online koledž − Ana Maria College, na svom veb-sajtu ima stalno dostupan „chat” putem kog studenti ili potencijalni studenti mogu da se raspitaju o svemu − od diploma do rasporeda časova. Isti slučaj kod nas je sa ITAcademy.
Blog
Kupci vole da posećuju blogove kako bi se informisali o novim ponudama i trendovima. Međutim, jako je važno da blog ne bude napisan u stilu: „ja, ja, ja”. Ukoliko osete da ih previše napadate informacijama o vama, vrlo je verovatno da će napustiti sajt. Agresivnost treba izbegavati. Razne zanimljivosti mogu biti efektan način da privučete nove kupce. Kada pronađu neki zanimljiv sadržaj na vašem blogu, vrlo je verovatno da će želeti da ga podele sa prijateljima na društvenim mrežama. Tako ćete širiti mrežu potencijalnih kupaca, lako i bez plaćenog marketinga.
Poklanjajte
Darujte poklone najvernijim potrošačima. Tako ćete im pokazati da ste i vi njima verni. To mogu da budu neki od vaših proizvoda, takođe, i virtuelni pokloni u vidu aplikacija, kupona za e-knjige, vaučera za slične kupovine. Vaši troškovi će se opet isplatiti.Napravite kompletan ugođaj
Neka vaš sajt i vaši proizvodi budu primamljivi. Sama poseta vašem sajtu treba da bude neki vid uživanja i posebnog ugođaja. Kompanija Bevel, koja se bavi proizvodnjom muških preparata za brijanje, je jedan od uspešnih primera. Naime, njihove pošiljke su pažljivo i posebno lepo upakovane. A u svakoj pošiljci se nalazi i ručno ispisana zahvalnica. Ove sitnice i te kako mogu da doprinesu kompletnom ugledu i poslovanju, stoga ih nemojte zaboravljati.
"MI NEĆEMO KAO AMERIKANCI DA UPADAMO NA UNIVERZITETE!" Vučić: Jedino mi je žao studenata koji žele da uče! (VIDEO)