Kako da kreirate uspešnije i lepše veb-sajtove?
Pitanje na koje bi veliki broj veb dizajnera odgovorio „putem estetski lepih i vizuelno zanimljivih rešenja”. Programeri bi rekli da je to sajt na kojem sve radi. Međutim, vlasnike preduzeća, najčešće, zanimaju statistike. Koliko je ljudi posetilo sajt? Koliko njih se odlučilo za kupovinu? Koliko su se zadržali na sajtu? Koliko je porastao profit od uspostavljanja promena na sajtu?
Prvi korak ka dobijanju posetilaca koji će se zadržavati na sajtu je kreiranje sajta koji će proći kriterijume „testa 5 sekudi”.
„Test 5 sekundi”
Veliki broj posetilaca koji dođu na sajt samo na kratko bace pogled i, ukoliko ništa trenutno ne privuče njihovu pažnju, jednostavno će kliknuti na mali crveni x − „zatvori” i otići dalje. Pođite od sebe − ni sami ne čitate svaku reč i verovatno, kao i većina ljudi, ignorišete 95% sadržaja na internetu. Ukoliko još niste kreirali svoju stranicu, a želite da to učinite na pravi način, najbolje je da testirate stranice koje volite. Dovoljno je da posetite sajt i provedete samo 5 sekundi pregledajući sadržaj. Zatim odgovorite na pitanja:
Da li je sajt privukao vašu pažnju? Da li postoji nešto što vas je nateralo da saznate više?Možete pitati druge da urade isto. Možda će ih privući različiti detalji, ali ukoliko je određeni sajt kvalitetno kreiran, odgovor na oba pitanja bi trebalo da bude potvrdan.Sledeća dva koraka vam mogu pomoći da kreirate sajt koji će proći „test 5 sekundi”.
Dobar naslov
Studije pokazuju da 80% posetilaca čita naslove, a samo 20% njih ostatak teksta. Dakle da biste uopšte privukli posetioce morate da imate dobar naslov. Kako kreirati dobar naslov?Ponudite nešto novo − Danas smo preplavljeni senzacionalističkim naslovima, koji obično u sebi sadrže: „Pogledajte video koji će vas oduševiti” ili „Prvo su mislili da je..., a onda su otkrili…”, i takvi naslovi često zaista „rade posao”. Ali, kao i u svemu, preterivanje, vodi do zasićenja. Zato je bitno da vaši naslovi budu raznoliki, a ne generički.
Koristite „moćne reči” − Dobri naslovi sadrže moćne reči koje lako privuku pažnju i inspirišu posetioce da ostanu na sajtu. Zato je bitno da znate ko su vaši posetioci i šta će ih privući. Međutim, postoje neke reči koje uvek prolaze. Evo nekoliko primera: efikasan, nagrađen, otkrijte, najbolji/a, najnoviji… Primetićete da su to uglavnom reči koje pozivaju na otkrivanje i saznanje nečeg novog. Dobar sadržaj sa lošim naslovom je protraćen materijal.
2. SADRŽAJ JE KLJUČ
Ako imate samo dobar naslov ispod kog je nezanimljiv sadržaj, od naslova nećete imati mnogo koristi. Zato, ukoliko želite da zadržite posetioce, vaš sadržaj treba da odgovara njihovim zahtevima, ali i istovremeno upućuje na ono što nudite.
Takođe, često se dešava da veb dizajneri svojim idejama ili dizajnom odvuku pažnju posetiocima sa osnovne ideje sajta. Lepi sajtovi su odlični, ali dizajn neće doneti novac. Ljudi kupuju zbog poruke sajta. Zato je sadržaj ključ. Lepota će privući, ali će sadržaj prodati.
Da biste napravili takav sadržaj stavite se u poziciju posetioca. Ovo su tri pitanja koja postavljamo sebi kada odemo na neki sajt:
Gde sam?
Šta mogu da nađem/dobijem ovde?
Zašto mi je to potrebno?
Računajte na to da nemate mnogo prostora za objašnjavanje, već, kao što smo naveli, svega 5 sekundi.
Dakle, da bi ste postali dobar veb dizajner, koji je u mogućnosti da kreira lepe, ali i korsine sajtove, osim mašte i kreativnosti, treba da „imate u rukavu” razne trikove. Zato je vrlo bitno da izaberete pravo obrazovanje koje će vas učiniti kompletnim ekspertom. A kada jednom to postanete, moći ćete da uživate u poslu, udobnosti i zaradi koju ovo zanimanje nudi.
PREDSEDNIK VUČIĆ SA PREDSEDNICOM SAVETA ZA DUALNO OBRAZOVANJA ŠVAJCARSKE: Ključna uloga u smanjenju stope nezaposlenosti