Ove reklamne kampanje su promenile svet
Tokom godina pojavile su se brojne reklame koje su činile i mnogo više od ubeđivanja potrošača da se odluče za neki proizvod ili uslugu. Najbolje kampanje su promenile način razmišljanja ljudi, komunikaciju i uticale na brojne segmente života ‒ od pauze za kafu, načina oblačenja, izbora jela i pića, automobila koje vozimo, sve do kriterijuma za video koji delimo na društvenim mrežama.
Ovo su neke od reklama koje su menjale svet.
1907. Đus ‒ novi proizvod od pomorandže
Početkom 1900-ih uzgajivači pomorandži u Kaliforniji su naišli na problem. Uzgajali su više pomorandži nego što su mogli da prodaju. Zato su otišli da posete Alberta Laskera, u marketing agenciji Lord & Thomas. I zaista ‒ on im je pomogao. Prvo ih je ujedinio pod imenom Sunkist, a onda im je pomogao u promociji novog prozvoda: sok od pomorandže, popularniji kao đus. Tako je Sunkist učio svoje potrošače kako da cede pomorandže i od toga napravio proizvod bez kog se u Americi, a ni širom sveta, ne može zamisliti dan.
1942. We can do it! (Možemo mi to!)
Ponekad se desi da marketing kampanje nastave „svoj život” i postanu mnogo više od onoga čemu su namenjene prvobitno. To se desilo sa kampanjom kompanije Westinghouse Electric's pod sloganom „We Can Do It”. Uz kampanju je išla i popularna slika snažne žene koja se bori za svoje radno mesto. Prvobitna namera je bila podizanje morala žena koje su radile za Westinghouse Electric's na izradi šlemova tokom II Svetskog rata. Tokom 1970ih i 1980ih ova slika je postala popularna među feminističkim pokretima, koje su je preuzele kao svoj simbol. Od tada, pa sve do danas, od Cloroxa do Beyonce, koriste je brojni kako bi pokazali da su žene jake, nezavisne i da mogu same da „zavrnu rukave” i završe posao.
1952. Pauza za kafu
Sredinom 50-ih godina, pojavila se kampanja kompanije Pan-American Coffee Bureau. Ona je pre svega trebalo da navede radnike da tokom dana pronađu vremena za pauzu i popiju kafu. Slogan kampanje je glasio „Dajte sebi pauzu za kafu i uzmite ono što vam kafa nudi.” Od tada je to postao „ritual”. Pauza za kafu je postala nešto što su radnici zahtevali: 1964. sindikat radnika kompanije United Auto Workers zapretio je štrajkom, ako se pauza za kafu ne uključi u ugovor. Bonus činjenica: Šveđani za pauzu za kafu imaju poseban naziv ‒ zovu je Fika.
1984. Appleova 1984.
Apple je odlučio da reklamira svoj novi Mekintoš računar, oslanjajući se na knjigu Džordža Orvela „1984”. Za razliku od mračne Orvelove verzije, Apple je želeo da poruči da se u naše vreme tehnologija koristi kao izraz individualnosti pojedinca. Reklamu je režirao poznati reditelj Ridli Skot, a našla se i na finalu američkog fudbala, čuvenom Super bowlu te godine.
U reklami, žena u beloj majici i narandžastom šorcu trči kroz masu identično obučenih ljudi, sa čekićem u rukama. Tim čekićem razbija ekran sa kog im se obraća autoritativni vođa.
Na taj način u Appleu su želeli da pokažu da žena preuzima slobodu u svoje ruke, baš kao što to mogu i oni koji koriste svoje računare. Ova reklama inspirisala je brojne korisnike i učinila da generacije doživljavaju tehnologiju kao način na koji mogu da izražavaju svoju kreativnost i slobodu.
2012. Red Bullov skok
Ovog događaja se većina nas seća. Feliks Baumgartner skočio je na Zemlju iz svemira sa visine od skoro 42 000 metara. Baumgartner je postao prva osoba koja je probila zvučni zid ne koristeći nikakvo vozilo ‒ a Red Bull je preuzeo internet sa punih osam miliona ljudi koji su gledali ceo događaj uživo i delili ga na društvenim mrežama.
Ova kampanja je označila novo razdoblje u istoriji oglašavanja: reklama po prvi put nije prekidala neki događaj, ona je bila događaj.
Koliko je marketing danas postao ključan u svim sferama, više se i ne mora posebno napominjati. Marketing stručnjaci su traženi i cenjeni zaposleni, a posao u marketingu nudi izazovan, dinamičan i zanimljiv posao. Ako ste kreativni, imate ideje i želite da istražujete najrazličitije oblasti, ovo je idealna karijera za vas. Ukoliko želite da saznate više o obrazovanju potrebnom za karijeru u marketingu, to možete učiniti ovde.
"VIDE DA SRBIJA NAPREDUJE BRŽE OD NJIH" Predsednik Vučić o napadima iz Zagreba: "Srećan sam što mi nemamo tu vrstu frustracije i kompleksa kako oni imaju prema"