Ako vas privlači rad sa medijima, a pri tom imate dobre komunikacijske veštine, PR menadžent je jedan od sjajnih izbora karijere za vas

Dobar publicitet je nužan za dobro poslovanje, bilo da se radi o firmama koje direktno sarađuju sa potrošačima ili B2B (Bussiness to Business) modelu.

Al Lautenslejger, nagrađivani marketinški stručnjak, autor, vrlo tražen predavač, konsultant i preduzetnik, za magazin Entrepreneur napravio je listu ključnih stvari koje svakom PR menadžeru mogu olakšati proces sprovođenja strategije i uspostavljanja dobrih odnosa sa javnošću.

1. Odredite svoj cilj

Napravite popis svih medija koji su relevantni za područje na kom poslujete i koji su pogodni za obraćanje vašoj ciljnoj grupi. Tu će se najverovatnije naći razne novine, od dnevnih do nedeljnika, časopisa, informatora o gradskim dešavanjima i gradu, namenskih časopisa... Ne zaboravite i internet portale, pogotov one koji su usko povezani sa vašim poljem poslovanja.

Zatim, odredite radijske i televizijske kuće. Ne zaboravite na manje i lokalne radio stanice. Kada su televizije u pitanju, najlakše je napraviti izbor prema tržištu. Ako uglavnom poslujete u zemlji koncentrišite se na kanale sa nacionalnom frekvencijom i neke od najgledanijih kablovskih kanala. Listu možete suziti tako što ćete postaviti pitanje: Do koga možemo dopreti putem ovog medija? Ostavite one koji vam pružaju mogućnost da doprete do najvećeg broja vaših potrošača i klijenata.

2. Stvorite bazu kontakata

Za svaki od medija odredite gde je najbolje mesto za vašu objavu i vesti. Zatim se obratite uredniku tog sektora ili rubrike. Bitno je da ne šaljete vaše objave bilo kome u redakciji ili putem grupnih mejlova. Isto važi i za internet portale, ali i za TV i radio. Saznajte ko uređuje emisiju ili program u kom želite da se vaša vest objavi i pregovarajte direktno sa njima. Ovim smanjujete rizik da se vest skraćuje, menja ili objavi na pogrešan način.

3. Posvetite vreme odabiru tema

Pažljivo smišljajte teme. Neka od pitanja koja treba da postavite su: Da li želite da objavite novosti, otkrivate nova istraživanja, objavljujete nečije mišljenje ili najavljujete promene? Da li je priča bitna na lokalnom ili na nacionalnom i regionalnom nivou? Da li vaša priča pruža neke nove podatke ili je u pitanju puka promocija? Obratite pažnju i na broj objava i tema. U proseku dovoljno je 12 tema mesečno. No, ne dopustite da vas ovaj raspored spreči da objavljujete kada se nešto zaista bitno dogodi ili treba da najavite neki bitan događaj koji vam nije bio u planu na početku meseca.

4. Pišite sami svoje vesti i objave

Urednici vole ljude koji govore „svojim jezikom”, odnosno imaju svoj stil izražavanja. Zato je dobro da sami pišete objave i vesti. Jedna stranica teksta koja daje informacije ko, šta, gde, kada i zašto, povećaće verovatnoću da će je urednici objaviti. Uključite neke osnovne informacije, vaš citat ili izjavu nekog od zaposlenih na važnim pozicijama u firmi. To je sasvim dovoljno. Ne morate da imate duge i opširne teze, ni temeljno razrađen svaki detalj. Ako novinari budu želeli da čuju više o tome, sami će vas pozvati za dalje informacije.

5. Sami stvarajte prostor za publicitet

Mediji svakodnevno dobijaju ogromne količine vesti, objava, najava i promotivnih tekstova. Sasvim je logično da ne mogu da objave sve što stigne i da mora da postoji selekcija. No, čak i kada nema mesta u nekim medijima, ne dopustite da vas to spreči u širenju publiciteta. Objavljujte vesti na vašoj veb stranici, društvenim mrežama i portalima koji nisu toliko zatrpani ponudama. Takođe ih možete slati potrošačima i klijentima u direktnom e-mailu. Upotrebite svoju maštu, i bićete iznenađeni na koje sve načine možete generirati publicitet i širiti vesti o vašem poslovanju.

6. Stalno ulažite napore da ostvarite dobre veze sa medijima

Kvalitet je i ovde u većini slučajeva bitniji od kvantiteta. Ako ostvarite dobre veze sa medijima koji su najznačajniji za vašu ciljnu grupu, to vam može značiti mnogo više nego objave u hiljadama drugih, manje relevantnih medija. Zato se koncentrišite da sa ključnim urednicima i novinarima ostvarite dobru saradnju i komunikaciju. Bitno je da te veze održavate stalno, a ne samo kada se pojavi neka bitna vest. Tako ćete znati da na njih možete uvek da računate.

Ako vas privlači rad sa medijima, a pri tom imate dobre komunikacijske veštine, PR menadžent je jedan od sjajnih izbora karijere za vas. Ukoliko želite da steknete znanja i veštine koje će vam omogućiti rad na ovoj poziciji više informacija možete pronaći ovde.