Teško je zamisliti mogućnost da se svet osvoji na osnovu nečega što je besplatno. Činjenica je da ne cenimo besplatne stvari. To nam je svima zajednička crta bez obzira o kom aspektu života govorili. U poslu, takođe, važi „koliko para ‒ toliko muzike”. Međutim, kada je u pitanju platforma za pravljenje veb stranica, WordPress, uopšte nije tako.

Ne samo da je uz pomoć WordPressa u teoriji moguće napraviti velike stvari, već se to godinama i dešava, širom sveta. Evo nekoliko impresivnih primera.

Promotional Codes

Džulijan Hern je 2008. na WordPress platformi postavio veb stranu sa kuponima za razna sniženja i popuste. Dao je sebi 6 meseci da uspe ili da odustane i vrati se svom stalnom poslu ‒ online prodaji. To se nije dogodilo. Pre četiri godine prodao je svoj sajt za višemilionsku sumu.

I Will Teach You To Be Rich

Ramit Seti je 2005. odlučio da preko svoje veb strane mlade ljude nauči kako da lako i jednostavno upravljaju svojim finansijama. Nije se bavio dnevnim, malim uštedama i ulaganjima, već je uvek preporučivao drastične poteze, one koji donose zaista velike zarade. Danas mesečno zarađuje oko 100.000 dolara.

Tymothy Sykes

Tim Sajks je sa 13 godina odlučio da novac koji je dobio od rođaka uloži u berzu. Činjenica je da je imao mnogo i sreće i pameti, jer je za nekoliko godina zaradio skoro 1,6 miliona dolara. Odlučio je da na sajtu napravljenom pomoću WordPressa podeli svoja znanja i iskustva. Sada taj isti sajt vredi preko 3,5 miliona dolara.

Mashable

Verovatno najpoznatija veb strana sa ove liste. Pit Kešmor je Mashable započeo sa 19 godina, kao WordPress blog. Kada je uvideo njegov potencijal, na sajtu je radio i po 18 sati dnevno. Sam kaže da mu je trebalo 6 meseci ozbiljnog rada da bi dobio svog prvog oglašivača. Danas Mashable ima oko 50 miliona pregleda mesečno, jedan je od najposećenijih sajtova na svetu i mesečno zarađuje oko 550.000 dolara. Priča se i da CNN želi da ga kupi za 200 miliona dolara.

Bankaholic

Najuspešnija priča od svih navedenih. Džons Vu je 2008. godine prodao svoj WordPress blog za 15 miliona dolara, samo 2 godine nakon što ga je pokrenuo. Mnogo pažnje je posvetio SEO-u, optimizaciji stranice za pretraživače (Search Engine Optimization), pa je u jednom trenutku imao i po 8.000 jedinstvenih poseta dnevno. Iako to možda nije mnogo u poređenju sa multimilionskim kompanijama i brendovima, ne zaboravimo da je ovo blog o ličnim finansijama.

CopyBlogger

Brajan Klark je svoj blog započeo postavljajući interesantne reklamne tekstove i dajući svoje mišljenje o njima. Uz to, mnogo je pisao i o sebi. Danas ima 170.000 pratilaca i još mnogo onih koji čitaju „iz potaje”. Godišnje zarađuje višemilionske iznose.

CarAdvice

Kada je započinjao svoj blogerski život, Alborz Falah nije mogao da odluči o kojoj temi da piše, pa je istovremeno napravio 3 bloga. Onaj o automobilima privukao je najviše pažnje, pa se njemu i posvetio. U početku je zarađivao 10 dolara dnevno, a danas skoro 1.000! Procenjuje se da njegov sajt vredi oko 5 miliona dolara.

WooThemes

Adrijan Pijenar je praktično odrastao u očevoj radnji za popravku kompjutera. Sam je naučio da pravi sajtove, a 2007. je počeo da kreira teme za WordPress. Naredne godine nastale su WooThemes. Kako on kaže, stvari su se razvile same od sebe. Danas zarađuje oko 2 miliona godišnje.

WPMUDev

Džejms Farmer je od bloga stvorio imperiju. WPMU Dev je najznačajnija WordPress plug-in kompanija na svetu. Sajt danas ima 100.000 registrovanih članova, a tu su i oni koji povremeno traže savete i pomoć. Mesečno zarađuje oko 300.000 dolara.

Smashing Magazine

U želji da predstavlja korisne i inovativne informacije iz sveta veb dizajna i razvoja, Vitalij Fridman je 2006. osnovao Smashing Magazine. Bloger koji obožava veb tehnologiju uspeo je da stvori sajt sa više od milion pojedinačnih poseta mesečno. Zarađuje skoro 200.000 dolara. Svakog meseca.

Na kraju, moramo da naglasimo ‒ 20% svih svetskih sajtova koristi platformu WordPress. To znači da je WordPress vodeća svetska internet platforma. Primeri koje smo naveli govore da ne morate da počnete krupnim koracima, naprotiv. Ali morate da poznajete WordPress. Sve ostalo je u dobroj ideji i stalnom predanom radu.