Šta sve možete naučiti od Gugla ako želite da budete uspešni u poslu?
Google se često koristi kao primer savršene korporativne kulture. Ova kompanija je, takođe, mnogima uzor kada je reč o motivaciji zaposlenih i kreiranju radnog okruženja zbog kog se ljudi raduju odlasku na posao. Međutim, Google je i savršen primer kako se rešavaju problemi unutar kompanije.
U članku objavljenom u Harvard Business Review, Greg Satel, stručnjak za digitalne strategije i inovacije, ukazuje na jedan specifičan primer te „kulture rešavanja problema”. Po njegovoj priči, 2002. godine, jedan od osnivača Leri Pejdž je ušao u kuhinju kompanije i zaposlenima ostavio papire na kojima su bili rezultati i učinak AdWordsa, Googleovog servisa za naručivanje visoko fokusiranog oglašavanja. U vrhu prve stranice izveštaja im je napisao: „Ovo je bezveze.”
„U većini kompanija, na ovo bi se gledalo kao na okrutan i arogantan postupak nadređenog koji je javno ponizio svoje zaposlene, ali ne i u Googleu” ‒ piše Satel. „U stvari, njegov neobičan čin je bio način da pokaže poverenje i ukaže na problem za koji je znao da će njegov talentovani programeri rešiti.”
Izgleda da je taktika koju je Pejdž primenio zaista imala efekta. AdWords je postao jedan od najboljih servisa za reklamiranje ove vrste, a 2008. godine im je doneo zaradu od 21 milijarde dolara. Satel na osnovu ovog primera izdvaja 4 stvari koje možete naučiti od Googlea, ako želite da budete uspešan lider.
„Zaposleni žele da uspešno obavljaju svoj posao”
Zaposlenima nije u interesu da prave greške, stoga ih nema smisla kažnjavati zbog toga. Pejdž nije ušao vičući na svoje zaposlene i tražeći krivce. Umesto toga, on ih je stavio pred izazov koji treba da reše. Na taj način je motivisao zaposlene da to i urade.
„Svi mogu da doprinesu”
Kuhinja kompanije ne deluje kao idealno mesto za rešavanje problema. Ali je mesto na kom se nalaze zaposleni iz raznih sektora. Pejdž nije želeo da za problem zna samo jedan tim, već svi. Nikad se ne zna odakle mogu doći nove i sjajne ideje.
„Ljudi su uspešniji ako su zainteresovani”
U Googleu su odavno shvatili kako ljudi postižu bolje rezultate ako ih projekat ili zadatak na kojem rade zaista zanima. Stoga, poslove dodeljuju prema tom ključu. Pejdž je mogao da prezentuje problem određenom zaposlenom, ali tako bi dobio jedno rešenje. Ovako je, umesto toga, ostavio mogućnost da mu pristupe svi oni koje interesuje.
„Dobar lider je ključna figura”
Bitno je imati sposobne i talentovane radnike, ali bez nekog ko ih pravilno usmerava teško će ostvariti najbolje rezultate. Stoga je dobar vođa ključan kako bi osigurao stalnu motivaciju i angažman zaposlenih. Samim tim se stvara i pozitivno okruženje u kom ljudi žele da rade. Pejdž je uspeo da pokrene ceo tim sa samo jednom rečenicom, zato što je još od ranije uspostavio kompaniju koja ima jasan cilj, viziju i kulturu, u kojoj se zaposleni osećaju dobro. A u takvom okruženju je i malo dovoljno da ih pokrene.
Google je samo jedan od primera kako se uspešno vodi organizacija ‒ a to je svakako jedna od ključnih sposobnosti svakog menadžera i lidera. Ukoliko vas interesuje da steknete ove veštine i znanja, više o tome možete saznati ovde.
NIMALO SE NISMO UPLAŠILI SILEDŽIJA, NE DAMO IM SRBIJU! Vučić se obratio građanima: Srbiju im nećemo dati nizašta na svetu, jer Srbiju volimo više od svega