Zašto je „širenje sreće” dobar marketing?
„Uspešan marketing je pola poslovanja” jeste pravilo kojim se danas vode brojne kompanije. Među njima se izdvajaju veliki brendovi poput Coca Cole i Mc Donaldsa, za koje je poznato da većinu svog budžeta ulažu upravo u marketing. Međutim, to im se višestruko i vraća. Oba brenda se uspešno održavaju već ceo vek i više, a njihova popularnost nimalo ne slabi.
Ukoliko želite da učite o marketingu i postanete stručnjak u toj oblasti, kampanje ovih brendova su svakako vrlo korisne lekcije.
Za jednu takvu lekciju mogu poslužiti i njihove nove „srećne” kampanje.
Sreća ‒ nova valuta u marketingu
Da li brendovi zaista mogu da utiču na raspoloženje potrošača ili na stepen njihove sreće? To je izgleda ono što Coca Cola, Mc Donalds i Dove pokušavaju u 2015. godini. Ovi brendovi koriste različite kampanje kako bi svet napravili lepšim, boljim i prijatnijim mestom ‒ ili makar žele da potrošači to misle.
Kako piše portal AdWeek, ova taktika je pre svega namenjena mlađoj generaciji, ljudima između 18 i 35 godina, takozvanim „milenijcima”. Ako ih usreće, veliki su izgledi da će osvojiti njihovu naklonost i od njih napraviti verne potrošače. Naime, novo globalno istraživanje agencije ZenithOptimedia pokazalo je kako je vrlo važno da oglašivači shvate šta ispunjava „milenijce” i pomognu im u njihovoj potrazi za srećom.
Šta je sreća za današnje generacije?
Prema rezultatima istraživanja, kod savremenih mlađih potrošača sreća proizlazi iz osećaja slobode, ali i kontrole. Oni žele da preuzmu kontrolu nad svojim životom, kako poslovnim, tako i društvenim. I dok su, kako ističe ZenithOptimedia, starije generacije zanemarivale osećaj kontrole, prepuštale se životu ‒ te tako do kraja iskorišćavale svoj potencijal, današnjim generacijama digitalni svet je dao novu definiciju slobode.
Ali taj svet je i nametnuo osećaj potrebe za kontrolom: od načina na koji se izražavaju do oblikovanja ličnosti. A sve to kako ne bi bili pogrešno shvaćeni ili kako bi mogli da budu srećni. „Milenijci” ne smatraju da je materijalno bogatstvo nužno da bi bili srećni, nego sloboda da budu ono što jesu, a da pritom tu individualnost, paradoksalno, prihvati internet zajednica. Na osnovu prikupljenih podataka, istraživačka agencija navela je nekoliko lekcija iz marketinga koje bi trebalo da slede marketing stručnjaci ako žele da iskoriste to što su potrošači u konstantnoj potrazi za srećom.
Brend kao izvor sreće
Jedna od najbitnijih stvari je da vaš brend bude humanizovan, odnosno da bude povezan sa potrošačima poput stvarnog ljudskog bića sa kojim se mogu poistovetiti, koje im nudi iskustvo i podržava njihove vrednosti i snove.
„Razumejući ovu generaciju i način na koji pronalaze sreću i ispunjenost u životu, brendovi mogu da igraju značajnu ulogu kao podrška i pomognu im u potrazi za srećom”, kaže Linda Tan, strateški direktor kompanije ZenithOptimedia Worldvide.
Navedeni brendovi koji koriste pozitivne i vesele kampanje već godinama sada su ih učinili još ličnijim. Dobar primer je i nova kampanja Mc Donaldsa u kojoj slučajno odabrani potrošači mogu emocijama da plate račun. Tako su kupci svoje jelovnike plaćali ljubavlju, pa su neki morali da pozovu svoje najmilije i kažu im da ih vole, a drugi su šejkove i hamburge plaćali plesom i pesmom. Sa sloganom „Pay with Lovin” (Platite ljubavlju) kampanja služi kao podrška koja osnažuje i osvežava već postojeću kampanju pod sloganom „I'm Lovin' It”. Kampanja je trajala dve nedelje, usluživši na ovaj način preko milion potrošača. Rezultat je sledeći: od 35% potrošača koji misle pozitivno o brendu, broj je skočio na 85%.
Brend kao podrška
Ukoliko želite da sasvim doprete do mladih potrošača, neophodno je da ih vaš brend motiviše u ličnom razvoju, pomaže im da imaju kontrolu nad njim i da opet uživaju u životu. Kompanije poput Coca Cole i Dovea su to učinile uz pomoć Twittera, sa ciljem da se internetom širi sreća, a ne mržnja.
Sa simbolom tarabe, „heštegom” (koji se u kolektivnoj svesti vezuje za pretragu na društvenim medijima i Twitter) i sloganom „#SpeakBeautiful”, Dove pokušava da podstakne samopouzdanje kod devojka i žena.
„Twitter vam omogućava da se obratite svakoj ženi i devojci kako bi ih podstakli da promene način na koji se govori o lepoti na društvenim mrežama”, kaže Dženifer Bremner, direktorka marketinga u kompaniji Dove. „Dovoljan je samo jedan tvit koji će pokrenuti pozitivan trend na internetu.”
U kampanji „#MakeItHappy” Coca Cola se služila programom Ascii-art koji pretvara tekst u slike. Tako su razne tvitove mržnje pretočili u pozitivne i optimistične poruke. Prema rezultatima Coca-Cole, kampanja je dobila 95% pozitivnih i neutralnih reakcija.
Bitno je deliti
Ako želite da zaista vidite rezultate, neophodno je da uložite u što preciznije alate koji vam pomažu da se upoznate sa svojom ciljnom grupom i predvidite njihove korake (taj posao dobro obavljaju Amazon i Google). Takođe, vrlo je bitno da podstičete potrošače da dele priče i iskustva, i da osigurate prostor za njihovu međusobnu komunikaciju i interakciju. Sve navedene kompanije su to učinile vrlo uspešno, koristeći društvene mreže na kreativan način.
Ukoliko vas ovakve kampanje inspirišu i želeli biste da se i sami bavite sličnim stvarima onda je karijera u marketingu idealna opcija za vas. Više o obrazovanju u oblasti marketinga možete saznati ovde.
PONOSAN SAM NA SRBIJU KOJU NIKO NE MOŽE DA ZAUSTAVI: Vučić se oglasio iz Zemun Polja - Dve firme htele da odustanu od radova zbog hajke, ali sam ih vratio!