Kvalitetan dizajn logotipa zavisi od ovih 6 pravila
Uz tehničku podršku koja je danas dostupna ‒ napraviti logo nije teško. Ali da biste napravili dobar logo, potrebno je malo više truda i veština. Vizuelni identitet je mnogo više od „lepljenja” imena brenda na neku pozadinu. Budući da je logo ono što pomaže kompanijama da se razlikuju od konkurenata, važno je da se logo svojim dizajnom izdvoji iz mase postojećih.
Logo je lice svakog brenda ‒ često se prvi utisak o nekoj firmi vezuje za emociju koju njen logo budi. Loš logo može negativno da utiče na percepciju brenda i celokupni odnos prema proizvodu. Stoga je veoma važno imati dobar i profesionalno dizajniran logotip. Ovo su neki od saveta poznatih dizajnera.
1. Logo treba da bude jedinstven ‒ koliko je to moguće
Ponekad je imitacija najboljih najsigurnije rešenje, ali sa logo dizajnom, to nije slučaj. „Važno je da stvorite nešto što smatrate da se razlikuje od svega što već postoji”, kaže Dejvid Ajri, grafički dizajner i kreator veb-sajta Logo Design Love. „Malo je verovatno (neki kažu i nemoguće) da je to što ste osmislili sasvim originalno, ali to bi trebalo da vam bude cilj.”
Stvaranje jedinstvenog dizajna ne znači samo izbegavanje imitacije. Potrebno je imati ideje i maštu koje prevazilaze standarde i popularne trendove. Bitno je razmišljati kreativno. „Logo Mercedesa nije auto. Logo Virgin Atlantica nije avion. Logo Applea nije kompjuter. Razmišljajte šire”, navodi Ajri.
2. Logo treba da oslikava brend
Kao i sam brend, tako i njegov logo treba da privuče određenu grupu potrošača. Zato je dobro da krenete od onoga šta mislite o brendu; probajte da napravite niz mini-priča u slikama koje će vas podsećati na glavne emocije koje vezujete za brend. Razmislite da li je brend savremen ili se poigrava sa tradicijom, o čemu najviše brinu potrošači i koje mesto treba da zauzme u njihovim životima.
Važno je da budete u toku sa savremenim tehnikama dizajna, ali je mnogo važnije da ste upoznati sa svim karakteristikama brenda, a iznad svega ‒ da znate kakvo značenje vaš logo prenosi. Milton Glaser, dizajner čuvenog „I love New York” logoa, navodi da dobar logo ima iza sebe celu priču, smislenu i svrsishodnu. Pogledajmo logo Applea ‒ voće kom nedostaje „bajt” (na engleskom znači i zalogaj). Vikipedijin logotip predstavlja nedovršeni globus sastavljen od slagalice prekrivene simbolima iz različitih pisama. Oba logotipa su jednostavna, ali imaju dodatno značenje koje usmerava na ideologiju brenda.
3. Boje su bitne
Teorija boja je kompleksno područje i dizajneri koji razumeju njene osnove imaju značajnu prednost. Postoje brojne teorije i istraživanja o uticaju boja na raspoloženje i osećanja. Ove teorije su česta tema raznih debata, pošto se doživljaj boja može razlikovati u zavisnosti od kulture, ličnih osobina i drugih parametara. Međutim, u dizajnu logotipa i marketingu se ova znanja često primenjuju. Boje se koriste kao odraz emocija i stanja, na primer: crvena boja je odraz energičnosti, ljubavi i strasti, žuta je boja optimizma, plava označava profesionalizam i poverenje, zelena ‒ novac i zdravlje i sl.
Met Mickijevič, osnivač sajtova 99designs.com i Sitepont.com kaže: „Bez obzira da li odlučite da se vodite psihologijom boja ili ne, bitno je da imate na umu da je sklad boja bitan koliko i svaki drugi aspekt dizajna.”
4. Simbol i/ili ime brenda
Po pomenutom Ajriju svaki logo mora da ima zaštićenu reč i simbol. On smatra da je potrebno da prođe dosta vremena i dobrog marketinga pre nego što kompanije mogu da dozvole sebi logo u vidu simbola (Mercedes, Starbucks...). Neke kompanije, poput Coca Cole ili Ray Bana, su se ipak odlučile da logo bude njihovo celo ime. Ova praksa je dopustiva jedino u slučaju da brend ima specifično ime. Ukoliko je naziv generički, nužno je da logo bude i znak koji je će omogućiti lakše prepoznavanje i izdvajanje brenda.
Odabir pravog fonta i veličine je mnogo teži zadatak nego što to većina shvata. Dizajner i osnivač kompanije Just Creative, Džejkob Kes, navodi: „Ukoliko vaš dizajn uključuje tekst, moraćete da provedete dosta vremena u samom procesu odabira pravog fonta. Treba izbegavati tipične fontove kako vaš rad ne bi izgledao amaterski. Dovoljan je jedan font ili maksimalno dva, i trebalo bi da bude lako čitljiv.” Setite se Coca Cole, IBM-a, Prade...
5. Jednostavnost je prednost
Što je logo jednostavniji, to će biti prepoznatljiviji. Ne zaboravite da se logo pojavljuje na raznim predmetima i uređajima: kao aplikacija, ikona, avatar i u štampi. I svuda mora da izgleda jednako dobro. Mickijevič savetuje: „Da bi brend dobro izgedao svuda i na svemu, mora da bude fleksibilan u veličini.” On navodi primer logotipa poznatog brenda NIKE. Vrlo jednostavan, a tako ekstremno prepoznatljiv i funkcionalan u svim digitalnim i grafičkim rešenjima.
6. Dobar logo je onaj koji traje
Ne očekujte da će vaš logo odmah postati prepoznatljiv i popularan. Nike, Audi, Puma i svi ostali popularni brendovi su imali godine uspešnog marketinga pre nego što je logo dostigao taj nivo prepoznavanja. Na prepoznavanje logoa tokom godina utiče veliki broj faktora: uspešnost kompanije, kvalitet proizvoda, dobar marketing…
Bitno je da primetite da su navedeni primeri logotipa preživeli dolazak digitalnog doba i ostali isti. A to je baš zato što su spajali sve navedeno. Dizajner Nike logoa, Karolin Dejvison, imao je zadatak da napravi logo koji će asocirati na pokret i dobro izgledati na obući. Puma je jednostavo asocirala na samo ime brenda, ali i na energiju i pokret. Milton Glaser ističe: „1975, kada sam napravio „I Love NY”, mislio sam da će potrajati par meseci i nestati”. Većina ljudi ističe da su njegova jednostavnost i neutralnost karakteristike koje su ga učinile svevremenim.
Ukoliko želite da naučite da kreirate dobre logotipe, ali i više od toga ‒ kako da stvarate i održavate kompletan vizuelni identitet brenda, više informacija o znanjima potrebnim za ovaj posao možete naći ovde.
VUČIĆ RAME UZ RAME SA SVETSKIM LIDERIMA: Predsednik na Samitu Evropske političke zajednice o ozbiljnim izazovima i sukobima sa kojima se suočava ceo svet (FOTO)