Ovo je 8 smrtnih grehova modernog biznisa
Posao ne trpi nekontrolisane izlive emocija, niti to da svaki, pa i najmanji konflikt shvatate lično. Ljude kojima se ove osobine mogu pripisati niko ne želi ni za saradnike ni za partnere. Nažalost, svi poznajemo takve osobe. U privatnom životu je mnogo jednostavnije s nekim prestati da se viđate ili „slučajno” izgubiti kontakt. U poslovanju ste ipak primorani da sa problematičnim pojedincima sarađujete.
U poslovanju je nužno da budete fokusirani i precizni – zato se trudite da izbegnete sve izvore stresa i da zaobiđete sve nepotrebne prepreke, a takvi ljudi vas umaraju i bukvalno vam isisavaju energiju.
Slede osobine najgore za biznis – koje treba izbegavati, kod drugih, ali i kod sebe... Ovo su, dakle, gresi “za izbegavanje”.
1. Osuđivanje
Ljudi skloni osuđivanju drugih u svemu i svakome pronaći će razlog za kritiku. Možete da im objašnjavate da nisu u pravu koliko hoćete, oni će i dalje nastaviti po svome. Zaključke donose pre nego što saznaju činjenice i o svemu imaju mišljenje. Ukratko, ne umeju i neće da slušaju i komunikacija s njima je gubljenje vremena. Posebno ako od njih zatražite savet.
2. Zavist
Svako poslovanje puno je i uspona i padova. Zato je podrška okoline (porodice, prijatelja, kolega, saradnika) od nemerljive važnosti. Potrebno vam je da budu uz vas kada ide loše, ali i da vam iskreno čestitaju kada ostvarite uspeh. Zavidljivi ljudi to nikada neće umeti, jer smatraju da uspeh može i sme da se dogodi samo njima.
3. Kontrola
Oni vas nikada ne saslušaju – uvek znaju sve o svemu. Naporni su kada su deo vašeg privatnog života, a nepodnošljivi ako s njima treba da sarađujete. Uspešna poslovna struktura od svih zaposlenih traži da pažljivo slušaju i prate uputstva. Ovom tipu ljudi to nikako ne prija, jer uvek imaju „bolju” ideju.
4. Arogancija
Ne mešajte samopouzdanje s arogancijom. Oni koji veruju u sebe – inspirišu; arogantni vas nerviraju. Najveći problem sa njima jeste to što uvek i svima moraju da daju do znanja da su bolji od ostalih. U radnom okruženju to je višestruko pogubno.
5. Samosažaljenje
Oni koji stalno imaju izgovore za svoje greške nikada ne prihvataju odgovornost i uvek je kriv neko drugi (neko je i vazdušni pritisak, pljusak ili polen). Najgore je to što se nikad neće promeniti, to je naprosto njihov način funkcionisanja.
6. Negativnost
Njihova energija poništava vašu, jer negativci na tome svesrdno rade. Nikada vas neće podržati, nikada vas neće pohvaliti. Odbaciće svaki vaš predlog i nabrajati svaki mogući negativni ishod. Svih potencijalnih ishoda ste svesni i sami, ali uspeh u poslovanju zasniva se na pronalaženju novih mogućnosti, a ne na odbacivanju svih potencijala.
7. Laž
Bez poverenja – nema uspeha. Trebaju vam saradnici spremni da vam pomognu, na koje uvek možete da se oslonite i kojima verujete. Ako imate saradnika sklonog lažima, nikada nećete biti sigurni u istinitost onoga što vam govori. Takvo (samo)preispitivanje troši mnogo nerava, vremena i – novca.
8. Tračarenje
Ljudi skloni tračarenju su takvi zato što su uvek nesigurni u sebe. Oni zaista ne umeju da razdvoje činjenice od pretpostavki, a stvari postaju još gore kada je istinita priča jedinstvena i neobična. Poslednje što vam treba jeste da brinete o zakulisnim teorijama koje plasiraju kolege koje su informacije čule preko „gluvih” telefona.
U velikim kompanijama, nažalost, postoje i svi pobrojani tipovi ljudi. Kada je zaposlenih mnogo, jednostavnije je izbegavati ovakve ljude. Međutim, ako tek započinjete svoje poslovanje, dobro razmislite o tome ko se sve nalazi u vašem timu. Izaberite one koji će istinski doprinositi razvoju vašeg poslovanja u svakom trenutku.
Fiskalna godina se tek završila. Neka uklanjanje ovih „otrovnih” tipova zaposlenih bude vaša poslovna odluka za tekuću godinu. Dajte sve od sebe da u tome i uspete.
VUČIĆ SE OGLASIO NAKON RAZGOVORA S TRAMPOM: Odličan razgovor sa novoizabranim predsednikom, verujem u SNAŽNIJE PARTNERSTVO sa SAD pod njegovim vođstvom (VIDEO)