U čemu je razlika između prosečnih i briljantnih lidera?
Savremeno poslovanje je prepuno izazova, otuda i potreba za liderima koji će pomoći saradnicima da na njih odgovore. Kako su promene u svetu biznisa česte, i lideri moraju neprestano da se menjaju i prilagođavaju.
Ako želite uspeh, nije dovoljno da budete dobri. Potrebno je da budete briljantni. U čemu je razlika između prosečnih i briljantnih lidera?
Ovo su neki od saveta najboljih svetskih lidera kako da to i postanete.
Prosečni lideri su obični. Briljantni lideri su autentični.
Prosečni lideri pokušavaju da održe posao i kvalitet rada zaposlenih. Briljantni lideri idu dalje od toga. Tim Moris, profesor menadžmenta na Univerzitetu Oksford, bio je deo tima koji se bavio istraživanjem novih, preovlađujućih težnji u rukovođenju. Intervjuisali su više od 150 izvršnih direktora. Iako su izbegavali reč „autentično”, sami direktori su je pominjali vrlo često.
„Lideri veruju da ih ljudi neće poštovati i slušati ako nisu autentični”, navodi Moris.
Prema rezultatima ove Oksfordove studije, lideri smatraju da moraju da budu pristupačniji, da brinu o zaposlenima i da se mnogo više bave njima i njihovim radom.
„Kada jednom osete sve prednosti tog autentičnog metoda, povratak na staro neće biti moguć“, navodi Moris.
Prosečan lider kaže: „Mogu.” Briljantan lider kaže: „Mogu, ali znam nekog ko može bolje.”
„Važno je da dobro poznajete oblast svog poslovanja, ali i da umete da vodite ljude koji znaju bolje od vas“, ističe Tim Tšabalala, jedan od direktora banke Standard.
Visokopozicionirani rukovodioci često nerado dele svoju moć. Takav način razmišljanja može da nanese mnogo štete kompaniji i posebno je opasan u firmama koje su u napredovanju. Stoga, ne treba da strahujete od toga što ćete određene odgovornosti da prepuštate i podređenima.
Kad date moć drugima, zapravo kreirate prostor za razvoj posla. Treba uvek da imate na umu to da menadžment ima veliki uticaj na moral kompanije. Jedan od najizazovnijih zadataka svakog lidera jeste da održi zadovoljstvo profesionalnim angažmanom među zaposlenima. Novi izazovi, prepreke i promene na tržištu treba da budu šansa za to da razvijate strast kolega prema poslu.
Prosečan lider opravdava neuspehe. Briljantan lider iz njih uči.
Kad je kompanija Dženeral elektrik počela da prodaje proizvode koji nisu bili savršeni, ubrzo su uvideli da gube potrošače. No, reagovali su odmah i stigli da spreče još lošije posledice. „Brz pad nije loša pojava. Najgori je spor pad”, smatra izvršni direktor ove kompanije Džef Imelt.
Briljantni lideri ne troše vreme na opravdanja, već reaguju. Oni su svesni toga da traženje krivca ili pokušaj da se opravdaju ne vode kompaniju ka uspehu. Zato je važno da neuspehe ne gledate kao slabosti, već kao pojave koje mogu da vam unaprede buduće poslovanje i spreče greške.
„Da biste bili uspešan lider, morate da pozovete druge u svoj autobus, da im ukažete na smer i put, a onda ih treba podstaći da sami upravljaju vozilom. U tom procesu, umesto da imate samo jedan autobus koji vozite, stvorićete mnogo autobusa i vozača autobusa i svi će se kretati u istom, pozitivnom smeru. Kada imate mnogo autobusa i osnažite ljude da ih voze, stvarate neverovatnu količinu energije i postajete nezaustavljiva sila“, slikovito objašnjava Jon Gordon, autor brojnih i prodavanih knjiga o menadžmentu.
Ako imate liderske sposobnosti i želite da izgradite uspešnu karijeru u menadžmentu, neophodno je da steknete što više ovakvih i sličnih znanja i veština. U tome vam mogu pomoći edukativni programi koji su kreirani upravo tako da vas vode kroz najbolje strategije i metode za uspešno vođenje organizacije i tima. Više o kvalitetnoj edukaciji za lidere novog doba možete saznati ovde.
"DO 31. MARTA GRAĐANI ĆE VIDETI NAJŽEŠĆU BORBU PROTIV KORUPCIJE U POSLEDNJIH 24 GODINE" Vučić: Biće posebni mehanizmi, velike promene u narednih 100 dana