Sve tehnike marketinga, vođenja projekata i odnosa sa kupcima danas možete savladati za relativno kratko vreme, jer postoje optimizovani obrazovni programi okrenuti čistom zanatu

Kaže se da bi svako trebalo neko vreme da provede u sektoru prodaje, jer je ovo iskustvo višestruko korisno za život. Kako je u poslednje vreme sve više oglasa za razne pozicije menadžera prodaje, za prodavce i komercijaliste, eksperti sa BusinessAcademy u Beogradu nude nekoliko praktičnih saveta za početnike u prodaji.

Usredsredite se na pravljenje razlike

Niko ne mari za vaš proizvod, uslugu ili rešenje. To je jedna od stvari koju je najteže pojmiti, a prodavci moraju da je nauče. Sve što ljude zanima jeste promena koju vi možete da im donesete. Zato potencijalne klijente morate ubediti objašnjavajući im koje su konkretne dobiti od kupovine ili saradnje s vama. Da li će im se povećati prihod ili skratiti vreme, u čemu god da ćete im pomoći, najjednostavnijim mogućim jezikom istaknite najkonkretniju korist.

Usporite

Prevelika želja za uspehom vrlo često tera početnike u prodaji da obaspu potencijalne kupce svim mogućim informacijama o proizvodu ili uslugama koje nude. Što je prodavac agresivniji, to je, po pravilu, potencijalni kupac uzdržaniji. Strpljenje je jedna od velikih vrlina svakog prodavca. Davanje informacija treba razvući (ponekada i na više sastanaka), tako da klijent može da ih obradi. Prodaja je proces koji mora da ide u koracima, ne naprečac.

Ukoliko se za vreme ovog procesa u nekom trenutku uplašite da nećete zajključiti prodaju, znajte da će i klijent osetiti vaš strah. U tom slučaju ni po koju cenu ne smete nastojati da nasilno ubrzate stvari.

Uradite pravovremeno istraživanje

Svaka poruka koju kao prodavac pošaljete mora biti upućena samo osobi kojoj se obraćate. Ona mora biti duboko personalizovana, posledica istraživanja i poznavanja ciljne grupe. Ko je čovek kome se obraćate, na koji način govori i, najzad, zašto bi prihvatio vašu priču i odlučio se za ono što mu nudite.

Analizirajte pristup prodaji iz ugla posmatranja vašeg potencijalnog klijenta

Nije važno ono što govorite, važno je samo ono što klijent čuje. Srećom, danas možete vežbati govor tako što ćete ga snimiti i nakon preslušavanja analizirati greške. Gde vam je sopstveni glas zaparao uši? Gde je zadrhtao? Zašto? Da li ne verujete u ono što govorite ili je u pitanju nešto drugo? Sve su ovo pitanja sa kojima se morate suočiti. Što više pitanja „zašto” postavite sebi, to su veće šanse da u budućnosti postanete uspešniji prodavac.

Naravno, neki ljudi se rađaju sa trgovačkim darom. Ali on sam po sebi nije dovoljan. Strategije prodaje i konsekventnost u njihovom sprovođenju jesu ono što daje rezultate. Sve tehnike marketinga, vođenja projekata i odnosa sa kupcima danas možete savladati za relativno kratko vreme, jer postoje optimizovani obrazovni programi okrenuti čistom zanatu.

Ukoliko ste zainteresovani za to da se bavite ovim poslom, ovde možete pronaći odgovarajuće obrazovanje.