Ako mislite da ste previše zauzeti kako biste brinuli o svim promenama u digitalnom marketinškom svetu, možda treba da razmislite još jednom o tome

Ako mislite da ste previše zauzeti kako biste brinuli o svim promenama u digitalnom marketinškom svetu, možda treba da razmislite još jednom o tome. Ma koliko da vam Guglove analize, Fejsbukove stalne promene, blogovi, video-snimci i slične novine deluju nepotrebno i komplikovano, prihvatite ovaj svojevrstan izazov.

Najuspešniji marketinški stručnjaci u svemu pomenutom uspevaju da se snađu relativno lako. Kako u tome uspevaju? Pred vama su saveti Hendrika de Vrisa, marketinškog stručnjaka, koji u ovoj oblasti posluje uspešno već više od 20 godina. U tako dugom radnom veku De Vris je stekao brojna iskustva i stvorio neke od navika koje imaju najbolji marketinški stručnjaci.

Sledećih pet navika znatno će vam pomoći ako želite da postižete konstantne rezultate. Ukoliko se odlučite da ih dosledno pratite, mogu vam pomoći da uštedite vreme, smanjite stres i postanete uspešan stručnjak u marketingu.

Usredsredite se na korisničko iskustvo, a ne na brojeve

Stručnjacima za marketing godinama je bilo teško da dokažu koliko uspeha donosi njihova marketinška kampanja. Zahaljujući brojnim alatima za analizu danas je mnogo lakše doći do pouzdanih podataka. Statistika danas i klijentima, a i marketinškim stručnjacima daje jasan uvid u uspeh kampanje.

Stručnjacima su ove analize vrlo korisne, jer im omogućavaju da odrede u kom smeru treba da vode marketing i kako da pristupe izradi plana. No, koliko god da su rezultati i analize važni, De Vris smatra da je bavljenje tim brojevima otišlo predaleko. „Mnoge kompanije samo prate broj klikova i konverzija, uopšte ne razmišljajući o korisničkom iskustvu“, kaže De Vris.

On predlaže da se, umesto na brojeve, koncentrišete na iskustvo koje pružate svojim kupcima. Upravo to pomeranje fokusa može vas dovesti do krajnjih rezultata koje očekujete. Marketing predstavlja proces, a rezultati jesu kraj i kruna tog procesa. No, ukoliko spojite ta dva, možete neprestano postizati rezultate. Kad se usredsredite na iskustvo u marketingu, na kraju ćete kupcima pružiti nešto korisno što će i sami zapamtiti i želeti da podele s drugima. „Tako rezultati nisu kraj procesa, već deo njega. Ja sam veliki zagovornik poznavanja i analiziranja rezultata, ali usredsređenost na rezultate trebalo bi da bude usko povezana sa iskustvom, a ne samo sa brojevima. To je jedini način da ih održavate ili poboljšavate bez potrebe da trošite sve više i više novca na oglašavanje“, navodi De Vris.

Oprobajte svoje metode

Iako se uspešni u marketingu usredsređuju na iskustva, a ne na brojeve, oni takođe znaju da je ponekad potrebno pogledati i podrobno analizirati brojeve da biste videli šta od primenjenih tehnika funkcioniše, a šta ne daje rezultate. Ako nešto ne radi, to promenite. Ako nešto radi upravo onako kako želite, nemojte promeniti ništa.

Na primer, ako veb-prodavnica ima mnogo posetilaca, a malo prodaje, to znači da nešto treba da izmenite. „Preporučujem da testirate sve: od vaše veb-stranice, različitih poziva na akciju, početne stranice, društvenih medija, pa do i-mejlova koje šaljete potrošačima. Testiranja i merenja imaju smisla samo ako znate da ih iskoristite za unapređenje poslovanja.“

Budite zaista dobri u onome što radite

Glumac Stiv Martin je jednom rekao: „Budite tako dobri da vas ne mogu ignorisati". Upravo takav treba da bude i sadržaj koji kreirate. To je sadržaj koji će privući pažnju i naterati ljude da o njemu pričaju, dele ga i pamte. A to je ono što vaš sadržaj čini još vrednijim.

Pratite sve novine

Ritam promena danas nije lako pratiti. Ono što je funkcionisalo do juče danas ne mora da bude uspešno. Gugl, na primer, ne unosi toliko velike promene u algoritmima, ali Fejsbuk, Tviter i LinkedIn stalno unose novine.

Marketinški stručnjaci moraju da prate te promene i da znaju da se nose sa njima. Važno je da pravovremeno upoznaju sve novine koje se pojavljuju na tržištu. Neke od njih su samo prolazni trendovi i neće uspeti da se održe, ali teško da na početku možete znati u kom će se smeru ubuduće ići u toj oblasti. Mnogi su verovali da Tviter nikada neće zaživeti, no danas je raznim ljudima i kompanijama nezamislivo da provedu dan bez nekoliko tvitova.

„Ako vi ili vaša kompanija ne pratite novine, može vam se desiti da napore ulažete uzalud ili u pogrešne stvari. Isti slučaj je i sa novcem“, smatra De Vris.

Napravite plan

Kada se prvi put sretnete sa klijentima, prvo o čemu ćete sa njima razgovarati jeste sadržaj. Možete se smatrati srećnim ako makar neki od vaših klijenata shvate koliko je sadržaj važan. No i oni koji shvataju važnost toga često imaju strah od stvaranja.

„Mnogi ljudi misle da se dobar sadržaj kreira tako što ustanu u šest sati i smisle 1000 reči koje će do početka radnog vremena postaviti na sajt, blog ili neku od društvenih mreža. No, ono što najčešće ne znaju jeste da je rešenje problema u dobrom planu“, navodi De Vris.

Najuspešniji pojedinci u marketingu imaju naviku da stalno stvaraju dobar sadržaj. „Mnogi ljudi u marketingu imaju strah od praznog papira. Taj osećaj ih prati upravo zato što svakog jutra kreću sa praznim papirom. Kako se to ne bi dešavalo, važno je imati dobar plan“, navodi De Vris.

Zato je važno da razvijate plan na tri ključna nivoa: plan sadržaja, plan deljenja sadržaja i plan za praćenje rezultata.

Uspeh marketinške kampanje putem digitalnih medija umnogome zavisi od vaših navika, veština i znanja, ali i od dobrog plana. Dobar plan je najčešće prvi preduslov za postizanje željenih efekata.

Planiranje marketinga na internetu ima brojne specifičnosti i zato su stručnjaci iz ove oblasti sve traženiji. Ukoliko želite da izgradite uspešnu karijeru marketinškog planera za internet, više o preduslovima, veštinama i profesionalnom treningu u ovoj oblasti možete saznati ovde.