Da li viralni marketing može da zameni dobar SEO?
Imajući u vidu to da se novi sadržaji na internetu pojavljuju svakodnevno, neophodno je pronaći način kako da se u tom moru izdvojite i ostanete vidljivi. Vidljivost sajta na internet-pretraživačima često je ključna za komunikaciju sa potrošačima, pa samim tim i za poslovanje, kako klasično, tako i za internet-biznis.
U tom poduhvatu izdvojile su se dve tehnike koje kompanije i pojedinci najčešće koriste kako bi osigurali da njihov sadržaj na internetu bude dostupan i vidljiv što većem broju ljudi: SEO i viralni marketing. Naravno, idealno bi bilo koristiti obe tehnike, ali ponekad kompanije nemaju dovoljno novca da obezbede obe. Zbog toga se često postavlja pitanje – u koju od ovih tehnika treba pre uložiti?
Zašto treba ulagati u SEO?
Kao što je već poznato, optimizacija sajta – SEO ima za cilj da se određeni sadržaj nađe na vrhu stranice internet-pretraživača kao što su Gugl ili Bing. Rodžer Kej, koji se već godinama bavi tehnikama istraživanja i analiza internet-sadržaja i njihove upotrebe u poslovanju, za magazin „Forbs” navodi i razloge zašto je Gugl i dalje najmoćniji na ovom polju.
„Društvene mreže poput Tvitera i Fejsbuka mogu da pomognu, ali bez obzira na veliki broj korisnika, oni su i dalje samo deo kolača na internetu. Ne koriste svi Fejsbuk, a još manje Tviter. Zato Gugl, koji je stvorio koncept rangiranja celog interneta, milijardi stranica, po važnosti, ostaje ideja koja i dalje nije prevaziđena. Gugl je tako omogućio kompanijama da dođu do svoje ciljne grupe, pa čak i do onih koji se ne snalaze najbolje na internetu. Ono što ovaj model čini tako moćnim jeste činjenica da korisnici zaista dobijaju stvarnu vrednost u zamenu za njihovu pažnju. SEO nije i magija ni trik. To je matematika. Koliko je ta matematika uspešna dokazuje i činjenica da je Majkrosoft potrošio milijarde dolara pokušavajući da uradi nešto slično onome što Gugl radi. Mnogi drugi su pokušali i nisu uspeli: Jahu, AOL, Alta vista“, navodi Kej.
Problem sa SEO tehnikom:
Ako je sajt tek kreiran i pokrenut, Gugl ga u početku neće rangirati, ma koliko vi ulagali u optimizaciju. To ne znači da je ne treba odmah raditi na početku, ali rezultati neće biti odmah vidljivi. A mnogi žele da vide rezultate što pre, jer je to i motivacija za budući rad.
Zašto treba ulagati u viralni marketing?
Zato što je viralni sadržaj dobar izbor za manje poznate sajtove ili za one koji su tek pokrenuti. Viralni marketing pruža mogućnost da velikom brzinom privučete pažnju ogromnog broja posetilaca, tako da ljudi za kratko vreme saznaju za vas.
Kada neki sadržaj počne viralno da se širi internetom, on se uglavnom širi na društvenim mrežama. Ali razni internet-portali i onlajn izdanja časopisa imaju stalnu potrebu za novim i svežim sadržajima i aktuelnim dešavanjima, te se tako sa društvenih mreža viralne kampanje mogu preneti i u druge medije.
Problem sa viralnim marketingom:
Glavni problem jeste to što viralni sadržaji žive vrlo kratko, u principu oko dva dana. U ta dva dana se očekuje najveći deo posete, nakon toga poseta naglo opada i zanemarljiva je. To je sasvim prirodno, jer se teme na internetu i u savremenom svetu pojavljuju i smenjuju veoma brzo. Ono što je aktuelno danas sutra već može biti zamenjeno nečim novim.
Zbog toga viralni marketing zahteva mnogo angažovanja. Potrebno je stalno pratiti aktuelne stvari i kreirati nove zanimljive sadržaje kako bi se održao kontinuitet i kako bi posetioci i dalje želeli da dele sadržaj. U ovom trenutku postoje milioni onlajn sadržaja i hiljade ljudi koji rade u marketingu kreirajući ih i dalje. Možda svi marketinški stručnjaci imaju odlične ideje za viralni marketing, ali je isto tako moguće da mnoge od tih ideja neće uspeti da zažive. Za brendove i kompanije koje tek pronalaze svoje mesto na tržištu, viralne kampanje mogu da budu korisne u početku, ali šta se dešava ako narednih nekoliko kampanja ne ostvare uspeh kao prva? To je realan rizik i može dovesti do toga da ubrzo posle prvog naglog uspeha lako nestanu i padnu u zaborav do sledeće uspešne viralne kampanje.
Na kraju, i viralne kampanje imaju mnogo veće šanse da zažive uz pomoć optimizacije. Ukoliko se neka briljantna viralna ideja nađe i na samom vrhu pretrage, veće su šanse da će je više posetilaca naći i početi da je deli s drugima. Čini se da je odgovor ipak – ne, viralni marketing ne može zameniti dobar SEO.
Kako ćete SEO iskoristiti za najbolje rezultate
Korišćenje pogrešnih ključnih reči može da bude podjednako neefikasno kao i ako ih ne koristite uopšte. Rezultat će biti isti – veb-stranice će ostati potpuno nevidljive. Zato je važno obratiti posebnu pažnju na odabir reči.
Ali danas ključne reči više nisu dovoljne. Posetioci koji traže određeni proizvod ili pojam uglavnom ne žele da pronađu bilo šta o tome, već traže informacije koje će im zaista koristiti. Zbog toga rangiranje u rezultatima pretrage, odnosno vidljivost na pretraživačima, treba da se zasniva na kvalitetnom sadržaju internet-stranica. Bitno je da se optimizacija vrši kreiranjem realnih i kvalitetnih tekstualnih sadržaja, a ne samo trikovima kojima se varaju pretraživači. Zato je važno da znate da koristite SEO na pravi način i da kreirate sadržaje koji će davati najbolje rezultate.
Ukoliko želite da saznate više o veštinama i tehnikama SEO optimizacije, to možete učiniti ovde.
U TRENUCIMA KADA SE SUOČAVAMO SA NAJVEĆIM IZAZOVIMA, NAŠ ZADATAK JESTE DA NE DOZVOLIMO DA SRBIJA STANE Vučić: Daćemo sve od sebe da Srbija nastavi da ide napred