Pet primera društveno odgovornih akcija na domaćem tržištu
Gotovo sve što činimo na određeni način se odražava i na našu okolinu, pa bi upravo stoga trebalo pažljivo promisliti pre nego što napravimo korak i uradimo bilo šta što može imati negativne efekte. Ovo nazivamo društvenom odgovornošću svih nas i time bi trebalo da se vodimo kako u životu, tako i u poslu. Samo tako zajednički možemo doprineti napretku celokupnog društva i boljitku svih ljudi u njemu.
Velike korporacije su takođe ravnopravni pripadnici zajednice u kojoj posluju, pa se od njih često očekuje mnogo više nego od pojedinaca, imajući u vidu opseg njihovog delovanja. Dobra vest je da su u ovoj oblasti kompanije uglavnom izuzetno osvešćene, tako da sada više nije pitanje ko će sprovesti humanitarnu akciju, već čiji će učinak biti bolji.
Mi ćemo vam navesti neke od pozitivnih primera društveno odgovornog poslovanja koji su sprovedeni na našem tržištu.
Ejvon – Akcija za borbu protiv raka dojke
Činjenica da u našoj zemlji svaka 12. žena oboli od raka dojke vrlo je zabrinjavajuća. Međutim, informacija koju brojne zdravstvene ustanove pokušavaju da prenesu do nežnijeg pola jeste da, ukoliko se otkrije na vreme, kancer ovog tipa jeste izlečiv u više od 90 posto slučajeva.
Kompanija Ejvon iskoristila je ovaj statistički podatak i odlučila da dopre do svesti svih potencijalnih žrtava i ukaže im na važnost preventivnih mera. To je učinila kroz nekoliko različitih akcija, kao što su „Beograd je roze“, kada je ceo grad bio obojen ovom bojom, uključujući i osvetljenje na svim većim spomenicima i zgradama, zatim „Milion razloga zašto želim svet uz tebe“, pri čemu su pravili i slali razglednice sa snažnim motivacionim porukama, kao i brojne humanitarne šetnje koje su sprovođene širom zemlje.
Unicef i Lego – Kula iz mašte
Proizvođač čuvenih lego kockica i Unicef udružili su snage kako bi sproveli u delo zamisao da se deci iz Južne Afrike obezbede igračke. Ovo su učinili tako što su u akciju uključili decu širom sveta, pa tako i decu kod nas, koja su pravila kule od lego kockica. Njihova dela su fotografisana i postavljana u jedinstvenu virtuelnu galeriju, koja je sakupljala fotografije svih napravljenih zamkova širom sveta.
Ove fotografije će biti iskorišćene kako bi se oformila jedna velika kula, na osnovu zamisli mališana iz raznih delova planete. Što se više njih bude pridružilo akciji, to će više kockica biti poslato obdaništima širom Južne Afrike. Na ovaj način podstiče se ne samo društvena odgovornost, već se na izuzetno lep i human način razvija svest kod najmlađih građana o njihovoj ulozi u društvu i o tome kako svako od njih može da pomogne.
Telenor – Prvo razmisli
S obzirom na to da živimo u doba modernih tehnologija, a mlađe generacije ih neprestano unapređuju, logično je da su upravo oni najizloženiji i lošim uticajima koje ova revolucija neminovno donosi. Svedoci smo sve češćeg vršnjačkog nasilja, koje je upravo zahvaljujući Fejsbuku, Instagramu i ostalim društvenim mrežama postalo daleko rasprostranjenije nego pre. Ovo nasilje postoji ne samo u školama i parkovima, već i u sobama za ćaskanje na internetu, kao i na „zidovima“ različitih digitalnih profila.
Opasnost vreba ne samo od vršnjaka, već i od starijih lica sa različitim lošim namerama. Telenor je stoga osmislio i sproveo kampanju „Prvo razmisli“ koja ima za cilj da podstakne omladinu da pažljivo izabere koje informacije će postaviti na svoje društvene mreže i da im ukaže na važnost toga da svoju privatnost moraju čuvati od svih. Na ovaj način najmlađi građani se na vreme osvešćuju o postojanju loših strana digitalnog sveta i uče kako da se zaštite od njih.
Link Group – Link Business Incubator
Problem nezaposlenosti u Srbiji je i dalje značajan, a jedno od rešenja koje se često nudi jeste – otvorite svoju firmu. Međutim, to zvuči daleko jednostavnije nego što zapravo jeste, posebno zato što obično nema konkretne podrške. Upravo zato kompanija Link Group odlučila je da pruži šansu mladim ljudima koji imaju ideju za biznis pružajući im kapital, prostor za rad, svu potrebnu infrastrukturu i što je najbitnije, stručnu podršku i savete profesionalaca. Na ovaj način ova kompanija ne samo da čini uslugu društvu, već pomaže velikom broju budućih poslodavaca, koji će takođe sprovoditi društveno odgovorne akcije.
Telekom – Beograd priča
Mnogo toga još ne znamo o svom glavnom gradu, pa se često nađemo u problemu kada nas neki stranac pita za put do određenog zdanja ili za informaciju o jednoj od znamenitosti. Kompanija Telekom Srbija je rešila da pomogne turističkom pokretu naše zemlje i da napravi mobilnu aplikaciju koja će olakšati snalaženje u Beogradu i otkriti različite zanimljivosti koje do sada nismo znali. Uz dodatak segmenta „Beograd ispod Beograda“ ova aplikacija se bavi i misterioznim podzemnim putevima našeg grada i njihovim rutama. Na ovaj način Telekom je unapredio turističku ponudu naše zemlje i samim tim učinio uslugu celom društvu.
Kao što možete videti, društveno odgovorno poslovanje od velike je važnosti za sve nas. Zato moramo biti vrlo svesni sveta oko sebe, problema koji more naše sugrađane i svih segmenata društva koji zahtevaju određeno poboljšanje. Bez obzira na to kojim se poslom bavimo i na kojoj se poziciji nalazimo, pre svega moramo biti ljudi, naći se u nevolji svima kojima je to potrebno i priteći u pomoć svima kojima možemo.
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore