Po rezultatima Sejlsforsa, kompanije koja se bavi istraživanjima u marketingu, ova godina je bila presudna u ostvarenju brojnih novih marketinških strategija

U ispitivanjima Sejlsforsa učestvovalo je više od 5000 svetskih marketinških firmi i stručnjaka. Dok su neki od rezultata očigledni (na primer da popularnost društvenih medija raste), istraživanje je pokazalo da postoji još nekoliko područja koja su od presudne važnosti za kreiranje uspešnog marketinškog plana. Pred vama su neki od njih.

„Put potrošača“ postaje sve važniji

Šta je zapravo put potrošača? Sejlsfors ga definiše kao „sve interakcije koje kupac ima sa brendovima, proizvodima ili uslugama, kroz sve kanale komunikacije".

Drugim rečima, to je put koji svaki pojedinačni kupac pređe do kupovine proizvoda vaše robne marke: od pronalaska brenda putem pretraživača, društvenih mreža ili nekog drugog kanala komunikacije, preko posete vašem veb sajtu, odabira proizvoda, kontakta s vama putem i-mejla do kupovine.

Taj put bi trebalo da bude prilagođen potrebama i akcijama potrošača.

Zašto je razumevanje potrošačeve putanje od velike važnosti za ceo marketing?

Što se broj dodirnih tačaka potrošača sa brendom više povećava, to i načini na koje potrošači pronalaze brend postaju raznovrsniji. Dakle, umesto da se fokusiraju na razne kanale koje potrošači koriste, marketinški stručnjaci počinju da se usredsređuju na potrošača, do koga dolaze pomoću tih kanala. „Zvezda“ priče postaje potrošač – a ne kanali koje on ili ona koriste. Drugim rečima, ne postavljaju se pitanja kao na primer – koje mogućnosti pruža Fejsbuk za oglašavanje, već – kako se putem Fejsbuka može doći do određenog potrošača i kako ga možete usmeriti na kupovinu proizvoda ili usluge.

Zašto bi trebalo da primenite ovaj pristup u vašem marketingu?

Prema Sejlsforsovim rezultatima, 86 posto vrhunskih marketinških stručnjaka kaže da je ovakvo shvatanje od ključne važnosti za uspeh u marketingu. Sejlsfors je utvrdio da „sve više marketinških stručnjaka danas planira celu svoju marketinšku strategiju na osnovu podataka o putu potrošača".

Ta strategija postavlja mnogo novih izazova s obzirom na to da je usmerena na čoveka, a ne na kanal komunikacije. A to znači da zahteva predviđanje ponašanja, praćenje promena, posmatranje i razna druga istraživanja.

I-mejl marketing jača

I-mejl marketing je u 2015. verovatno važniji nego ikada pre. Istraživanja Sejlsforsa pokazuju da: 73 posto marketinških stručnjaka veruje da je i-mejl marketing jezgro njihovog poslovanja, s obzirom na to da je i-mejl jedna od najvažnijih dodirnih tačaka kupaca sa brendom.

60 posto marketinških stručnjaka u 2015. godini smatra da je i-mejl ključna tačka u predstavljanju proizvoda i usluga.

59 posto njih planira da poveća svoj budžet za ovu vrstu marketinga u narednoj godini, nadajući se da će steći više ljudi koji pristaju da dobijaju promotivne i-mejlove, ali i da će pružiti bolje iskustvo na mobilnim uređajima.

Zašto važnost i-mejlova raste?

Umnogome zahvaljujući pametnim telefonima uvećava se i važnost i-mejlova. S obzirom na to da su potrošači sada povezani na internet 24 sata svih sedam dana sedmično, oni imaju lakši pristup elektronskoj pošti. Dakle, potrošači se oslanjaju na elektronsku poštu sve više, čitaju i-mejlove i više i češće – i to najviše na svojim mobilnim uređajima.

Sejlsfors tvrdi i da trećina marketinških stručnjaka kaže da njihovi pretplatnici provedu polovinu vremena upotrebe mobilnih uređaja upravo čitajući e-poštu, a 72 posto odraslih korisnika šalje i prima e-poštu putem smart telefona barem jednom nedeljno.

Da li i-mejl marketing pruža rezultate?

Da. Sejlsfors otkriva da 74 posto marketinških stručnjaka veruje da i-mejl marketing ostvaruje povećanje profita.

I ostali rezultati o i-mejl marketingu takođe su zanimljivi.

Tako, na primer, 72 posto ispitanika smatra da je i-mejl dobrodošlice vrlo efektivan, što je, uz prilagođenost mobilnim uređajima, jedna od najvažnijih stvari, po mišljenju većine ispitanika.

Najmanje efikasni i-mejlovi, po mišljenju većine, jesu oni koji pozivaju pretplatnike da se vrate i završe kupovinu ili određenu akciju.

Uz sve to, čak 79 posto ispitanika smatra da su sadržaj i dizajn i-mejla apsolutno važni u marketingu, a 66 posto njih kaže da je i-mejl marketing vrlo efikasan kada se upotrebljava na pravi način.

Dakle, ako pokušavate da pronađete način kako ćete da ojačate svoj marketing ili želite da postanete bolji marketinški stručnjak, ovo su neke od strategija koje bi trebalo ozbiljno da uzmete u razmatranje.

Više o digitalnom marketingu i o načinima na koje se o njemu može mnogo naučiti saznaćete ovde.