Bilo da ste već zaposleni ili još tražite posao, ukoliko želite da napredujete, vrlo je važno da stalno istražujete mogućnosti

Od izjave „Sadržaj je kralj’ Vilijama Henrija Bila Gejtsa III 1996. godine prošlo je mnogo vremena, ali sadržaj je i dalje neprikosnovena kategorija u marketingu. Sadržaj je verovatno jedna od reči koje se najviše upotrebljavaju i ističu u ovoj oblasti.

Sa velikom potrebom za dobrim sadržajem povećala se i potreba za ljudima koji će ga uspešno kreirati. Dovoljno je pogledati koje su profesije najtraženije na Guglu, u sekciji trendova, gde se broj traženih marketinških menadžera specijalizovanih za sadržaj stalno uvećava u poslednjih pet godina. Isto važi i za menadžere digitalnih medija, marketinške menadžere za internet i slične pozicije, koje su zapravo sve deo iste branše, te je broj traženih menadžera ovih specijalnosti onda i višestruko veći.

Ta činjenica može obradovati mnoge koji se marketingom bave ili one koji žele da se bave ovom oblašću. No, pre nego što pomislite kako u marketingu vlada izobilje poslova, potrebno je da znate i još ponešto. Da biste dobili neki od tih poslova, više nije dovoljno da imate tradicionalne marketinške veštine. Danas taj posao zahteva kombinaciju veština.

Pred vama su neki od saveta koje je izdvojio Institut za marketinški sadržaj (Content marketing institute) kako bi pomogao marketinškim stručnjacima da uz kombinaciju najboljih veština brzo napreduju u svetu marketinga.

Uložite u sebe

Kao i u svemu drugom, i u ovoj oblasti je potrebno da uložite malo vremena i novca ako želite da napredujete. Velike kompanije često za svoje zaposlene obezbeđuju dodatne edukacije ili posećivanje konferencija u marketingu, no ukoliko ne radite za neku od takvih kompanija, vrlo je verovatno da ćete na svojoj edukaciji morati da radite sami. Danas postoji mnogo mogućnosti za to: od pristupačnih edukativnih programa do marketinških blogova i časopisa, odakle možete naučiti možda čak i više nego što biste saznali za vreme konferencije.

Takođe bi trebalo da posvetite vreme čitanju marketinških sadržaja drugih brendova. Mnoge velike ideje nastaju jednostavno dok čitate i razmišljate o onome što već postoji.

„Morate da budete pohlepan potrošač sadržaja i da istinski volite medije u svim njihovim oblicima", kaže Stejsi Martinet, direktor marketinga kompanije „Mašabl“.

Primenite stečena znanja brzo

Možete pohađati sve konferencije, pročitati sve relevantne njuzletere i završiti sve onlajn programe u svetu, ali ništa od toga vam neće pomoći ako to znanje ne budete umeli da primenite na pravi način. Kao što brojne studije pokazuju, većina onoga što učite obično se zaboravlja u roku od 24 sata nakon predavanja.

To znači da, ako saznate novi savet iz nekog bloga, treba odmah da počnete marketinški eksperiment kako biste primenili i isprobali tu tehniku. Ukoliko uvidite da sve radite kako bi trebalo i da se rezultati vide, tek onda možete biti sigurni da ste zaista naučili tu tehniku. Ako ne postoji mogućnost da nove tehnike isprobavate na poslu, pokušajte to sami. Zbog toga je uvek dobro da se, prilikom odabira formalnog ili neformalnog obrazovanja, odlučite za programe koji će vam za vreme edukacije nuditi i praktična ispitivanja, jer ćete tako lakše i pouzdanije moći da proverite svoja novostečena znanja.

„Pokrenite eksperimente koji nemaju nikakve veze sa vašim svakodnevnim poslom", kaže Džej Akanzo, bloger i marketinški stručnjak. „Veštine koje naučite eksperimentišući i ispitujući stvari jesu od neprocenjive vrednosti i nećete ih lako zaboraviti.“

Naučite kako da ostvarite profit

Pravljenje strategije za marketinški sadržaj uglavnom predstavlja previše posla za jednu osobu. Ako radite u sektoru sa više ljudi, obično je menadžer taj koji na kraju određuje sve. Dobar menadžer bi pre svega trebalo da bude strateg koji ume da proračuna i obezbedi povraćaj novca koji je uložen u marketing, kao i profit.

Stoga, ako želite da napredujete i dospete na višu poziciju, važno je da razumete kako se ostvaruje profit kroz različite marketinške kanale. Razmislite o ulozi marketinškog sadržaja u celoj strategiji i postavite ciljeve koje želite njim da postignete.

„Uspešni marketinški menadžeri jesu oni koji znaju koja vrsta sadržaja je potrebna u svakoj fazi potrošačevog puta, poznaju svoju ciljnu grupu i znaju koji sadržaj oni žele da vide, koje teme su aktuelne i na kraju šta će te potrošače dovesti do vašeg cilja – kupovine ili plaćanja usluge", kaže Pol Mej, jedan od osnivača kompanije „Baz strim“.

Bilo da ste već zaposleni ili još tražite posao, ukoliko želite da napredujete, vrlo je važno da stalno istražujete mogućnosti. Konkursi i oglasi za posao nisu jedina mogućnost. Više nego ikada danas je bitno da se upoznate sa ljudima i da stvorite mrežu poznanstava. Ako želite da radite u marketingu, pre svega morate da uradite dobar sopstveni marketing. Napravite dobar CV, svoj sajt ili blog, koji će vam pomoći da pokažete koje sve veštine poznajete.

Vrlo je korisno i da se uključite na forume i blogove koji su posvećeni marketingu i pišete članke za njih. Pokušajte da uspostavite komunikaciju sa kompanijama u kojima biste želeli da radite, bilo putem i-mejla ili kroz kontakte s poslovnim ljudima na poslovnim mrežama kao što je LinkedIn. Posao koji želite postoji, važno je samo da pronađete pravi put do njega.