Novosti iz Gugla za sve digitalne oglašivače
Gugl donosi jasniju sliku oglašavanja u svetu mobilnih uređaja, sa tri tehnološka unapređenja koje je ova kompanija najavila na konferenciji održanoj u Florida Kizu. Uz Nila Mohana, potpredsednika, koji je i dalje na čelu oglašivačkog poslovanja na prenosivim ekranima, Gugl je predstavio nove usluge koje pomažu oglašivačima da efikasnije mere uspeh digitalne kampanje na svim uređajima.
Mohan je, u razgovoru za „Advik” uoči konferencije, ukratko predstavio nove mogućnosti koje dolaze kao Guglov odgovor na Fejsbukov napad u vezi sa mobilnim oglašavanjem. Fejsbuk je oglašivačima pružio mogućnost jasne slike o identitetu potrošača kako bi im pomogao da kreiraju ciljane poruke, a i Fejsbuk i Gugl grade usluge o podacima koje oglašivačima mogu pokazati šta je od onoga što rade – efikasno.
„Vodimo računa o tome da oglašivači i izdavači imaju alate koji su im potrebni da dopru do potrošača u mobilnom svetu“, rekao je Mohan u telefonskom intervjuu. „Jedna od najvažnijih najava jeste merenje na više uređaja u DFP oglasima.“
DFP oglašavanje
Double Click for Publishers, dvoklik za oglašivače, ili kratko DFP, jeste odlično rešenje ako želite veću kontrolu nad oglasima koji se pojavljuju na vašoj stranici ili želite da servirate lične oglase kroz Guglov sistem. DFP je besplatan i omogućava baš to – efikasno prodavanje oglasnog prostora na vašoj stranici.
Double Click for Publishers je dobro rešenje ako koristite oglašivačke mreže poput Gugl Ad sensa za oglase na vašoj veb stranici, ali takođe želite i da prihvatate oglase kampanje ciljanih brendova, digitalnih agencija i drugih oglašivača. Takođe je koristan ako želite da prikazujete oglase na temelju određenih kriterijuma, npr. posetiocima iz SAD se prikazuje jedan deo oglasa, dok se posetiocima iz recimo Indije koji koriste operativni sistem Vindouz prikazuje drugi skup oglasa.
Unakrsno merenje više ekrana
Cross-screen measuring je nešto na šta su usredsređeni svi veliki igrači u svetu oglašavanja, uključujući AOL, Jahu, Tviter i druge kompanije.
Sada Gugl kaže da će dati pristup cross-screen merenju za sve „double click“ oglašivače. Mohan tvrdi da će na taj način omogućiti kompanijama i marketinškim agencijama da steknu sliku o celokupnom procesu odlučivanja potrošača pri kupovini. On takođe ističe efikasnost ove vrste merenja u slučajevima kada potrošač vidi video-oglas na desktop računaru na poslu, ali kupuje preko laptopa kod kuće.
Iz Gugla tvrde da je oglašavanje, u proseku, 16 posto efikasnije kada se upotrebljavaju tehnike cross-screen merenja.
Nova „nativna“ tehnologija
Gugl je takođe pokazao novu „nativnu“ tehnologiju oglašavanja. „Native“ je način oglašavanja koji nastoji da obezbedi sadržaj na osnovu iskustva korisnika. Ovaj vid oglašavanja koristi prednosti platforme na način na koji korisnici zapravo i koriste platformu. Tu, na primer, spadaju promovisani tvitovi i sponzorisane priče na Fejsbuku.
Nativno reklamiranje je način oglašavanja koji je dosta sličan oglašavanju poznatom u štampanim medijima pod nazivom advertorijal (od engleskih reči advertajzing i editorijal), koji je kombinacija sponzorisanog teksta i oglasa koji se u potpunosti uklapa sa ostalim sadržajem u mediju. Uz novu Guglovu tehnologiju, oglašivači mogu da koriste već postojeći obrazac, a da svaki oglas izgleda drugačije, jer imaju mogućnost da ga prilagođavaju i da sami biraju određene segmente izgleda. Izdavači koji koriste „double click” za prodaju oglasa sada mogu da uključe i ove „nativne“ formate „jednako neprimetno kao mobilne, video i obične oglase“, navodi Mohan.
„To zaista omogućuje još jedno olakšanje za kreiranje nativnih oglasa i rešava jedan od najvećih izazova ove vrste oglašavanja“, istakao je Mohan.
Poslednja novina iz Gugla jeste novi programski dodatak „double clicku” koji omogućuje onima koji objavljuju oglase da prodaju premijum oglase koristeći automatizovan sistem. Mohan smatra da ovaj sistem daje oglašivačima više kontrole nad ugovaranjem cena, ali i skraćuje ceo postupak naručivanja oglasa. On kaže da će sa novom premijum programskom platformom više oglašivača biti u mogućnosti da kupi oglase na automatizovan način.
Komunikacija sa potrošačima i oglašavanje poslednjih godina ubrzano se prebacuju na onlajn medije. Preciznije pogađanje ciljne grupe, ekonomičnost, efikasnost – samo su neki od razloga zbog kojih internet postaje glavni kanal komunikacije. Zbog toga je gotovo svim kompanijama danas veoma važno da imaju stručnjake koji će poznavati sve prednosti i oblike onlajn oglašavanja. Više o ovim ekspertima i o tome kako se obučava za tu profesiju možete saznati ovde.
VUČIĆ RAME UZ RAME SA SVETSKIM LIDERIMA: Predsednik na Samitu Evropske političke zajednice o ozbiljnim izazovima i sukobima sa kojima se suočava ceo svet (FOTO)