Da li ste znali da se 70 posto ljudskih senzora nalazi u očima? Znate li da nam je dovoljno 150 milisekundi da bismo uočili simbol i još samo 100 milisekundi kako bismo ga protumačili? Kompanije su svesne toga da u moru reklamnih poruka moraju da pronađu brz i efikasan način kako da privuku potrošače. Zato se sve više oslanjaju na vizuelnu komunikaciju.

Jedan od važnih segmenata predstavljanja brenda i vezivanja klijenata za njega predstavlja i celokupni vizuelni identitet. Ako želite da postanete uspešan grafički dizajner i da ostanete što duže na vrhu u ovom poslu, nužno je da uvek pratite trendove. Pred vama su neki od njih.

Minimalizam i jednostavnost

Mnogi brendovi odlučili su da redizajniraju svoje logotipove i to u pojednostavljenom i minimalističkom stilu. U ovoj godini zasigurno možemo očekivati sve više ovakvih poteza, jer je na snazi deviza „manje je više”.

Isto važi i za dizajn plakata, postera, naslovnih strana i bilborda. Izbegavajte da stavljate mnogo informacija na bilo koji od njih. Ako se držite jednostavne poruke, veće su šanse da ćete privući više pažnje. Budući da su današnji potrošači neprestano u pokretu, vreme koje imate da im nešto saopštite obično je samo četiri do pet sekundi. Pokušajte da to uradite glasno i jasno – u sedam ili manje reči.

Geometrija

Jednostavni geometrijski oblici i tipografija zasnovana na njima nešto je što već dugo postoji kao trend u grafičkom i veb dizajnu, a to se nastavilo i u 2015. godini.

Dobar primer za ovu tendenciju jeste logo Olimpijskih igara za 2018. Ovaj minimalistički logo čine obične boje i osnovni geometrijski oblici. Razlog popularnosti je opet – jednostavnost. Krugovi, kocke, pravougaonici i trouglovi pravi su recept za vizuelnu čitljivost. Odlični su i na velikim površinama i za izradu logotipova.

„Hand lettering“

Zbogom, Tahoma, Arial, Georgia i Helvetica! U 2015. godini primenjuju se fontovi koji su proizašli ponajviše iz flat dizajna, koji je postao jedan od imperativa u veb dizajnu. Tako su danas najpopularniji mix & Match tipografija, Googleov font raleway, čist, moderan i čitljiv Brandon Grotesque.

U poslednje vreme dizajneri često koriste ručno ilustrovana slova umesto odabira nekog od gotovih fontova. Upotrebom „hand letteringa” dizajn dobija veću autentičnost, te se još više približava publici, a postiže se i odličan kontrast sa digitalno kreiranim elementima. No, pažljivo upotrebljavajte ove fontove za velike formate poput bilborda. Tanke linije i krasnopis mogu biti teško čitljivi sa većih udaljenosti. Zato ih izbegavajte, naročito onda kada želite da saopštite važne informacije.

Retro je opet u modi

Mnogi dizajneri inspiraciju pronalaze upravo u dizajnu iz prošlosti. Moda sedamdesetih i osamdesetih godina se vratila i popularna je već nekoliko godina. Dizajn tog vremena je jednostavan i minimalistički, sa upečatljivom i smelom grafikom i ilustracijom. Ovaj trend se kreće u smeru jednostavne efikasnosti i živosti, kojom su razni brendovi nekad odisali, te se tako mnogi brendovi sada vraćaju izvornim ambalažama.

Kolor trendovi

U 2014. boje su postale flat, pastelne i ne tako naglašene, a ta koloristička težnja preovlađuje i dalje. Ljudi različito reaguju na određene boje i one kod njih izazivaju različita emotivna stanja, ponašanja i raspoloženja. Previše boje može da ih razdraži i izazove haos, a premalo boje da izazove dosadu. Svetlije boje proizvode veći emocionalni odziv.

Boje, očekivano, imaju veliku ulogu u marketingu i poboljšanju prodaje. Svetski poznata modna kompanija Beneton godinama koristi boje u svojim marketinškim kampanjama. Poruka „United Colors of Benetton“ sugeriše kupcima da u njihovom proizvodnom asortimanu, inače bogatom bojama, svako može pronaći nešto za sebe.

Istraživanje marketinške agencije Lamar pokazuje da veliki kontrast boja može i do 38 posto poboljšati efekat u reklamnim kampanjama na otvorenom prostoru (bilbordi, plakati, autobusi). Za bilborde je tako dobro birati kontrastne boje, koje se lako mogu videti iz velike udaljenosti.

Tipografija

Obrada i prikazivanje tekstualnih sadržaja postaje standard. Pored trenda u korišćenju fontova, takođe je postalo važno na koji način je napisan tekst koji ljudi čitaju. Važno je da li površine sadrže previše teksta, u kojem obliku, kako je raspoređen, da li ima previše podataka i činjenica na jednom mestu.

Nov trend predstavljaju i velika slova. Naravno, to nikako ne znači da treba koristiti prevelike fontove samo zato što je to trend ili to treba da bude, već je velike fontove neophodno pravilno grafički složiti sa ostalim elementima, kako bi oči čitalaca mogle odmah da prepoznaju važne, prodajne i udarne informacije i razlikuju ih od pratećih ili dodatnih elemenata.

Još jedan savet: velika slova jesu u modi, ali reči koje se sastoje i od velikih i od malih slova se čitaju lakše od onih reči u kojima su sva slova velika. Adekvatan razmak između slova, reči i linija takođe će povećati vidljivost.

Ako vas interesuju novi trendovi, kreativni ste i želite da saznate više o dizajnu štampanog promotivnog materijala, plakata, bilborda, omota knjiga i časopisa, ambalaži, dizajnu korporativnog identiteta i da se profesionalno bavite ovim poslom, više o odgovarajućim obrazovnim programima možete saznati ovde.