Kako da se pravilno umrežavate?
Oni koji rade u kreativnoj industriji često smatraju da su vizitkarte prevaziđen medij. Međutim, one i dalje daju ogromne mogućnosti da budete primećeni.
Za početak, dobro razmislite o izgledu vaše vizitkarte. Brinete se o izgledu svoje veb strane. Pažljivo stvarate portfolio i CV. Nema opravdanja za to da tu malu površinu koja toliko mnogo govori o vama – zanemarite.
Setite se koliko često ste viđali tekstove o „najkreativnijim vizitkartama za tu-i-tu godinu”. To nije bez razloga. Dizajneri se neprestano trude da pronađu nov izraz na skučenoj površini vizitkarte. A kada u tome uspeju, garantovano će biti zapamćeni.
Ako smo vas ubedili da su vizitkarte i u 21. veku neophodne, postavlja se pitanje: šta dalje? Kada prvi sledeći put budete išli na mesto gde možete da razmenite vizitkarte sa potencijalnim saradnicima ili klijentima, na vreme se setite da ponesete bar 20 vizitkarata.
Početnička greška: delite kartice, a zaboravljate da ih uzmete. Čak i ako vaši poznanici zaborave, podsetite ih da želite njihove podatke za kontakt. Ako nemaju vizitkartu a čini vam se da bi saradnja s njima mogla da bude uspešna, zapišite njihovu mejl adresu. Imajte u vidu da time svaki budući kontakt postaje vaša odgovornost i nemojte da prokockate svoju šansu.
Zlatno pravilo je: prvi kontakt treba ostvariti najkasnije 72 sata nakon upoznavanja.
Sledeća potencijalna greška: izostanak bilo kakvog daljeg kontakta. Bez kontakta – nema saradnje; bez saradnje – nema zarade. Vrlo prosto. Zato pronađite sistem za klasifikaciju podataka za kontakat.
Ako više volite papir, odmah na vizitkartu dopišite ono što će vas kasnije jasno asocirati na njenog vlasnika. Još važnije: imajte mesto na koje stavljate sve vizitkarte, jer ako vam se neka zagubi, šanse da ćete je pronaći skoro da ne postoje.
Danas postoje mnoge aplikacije koje to mogu da urade za vas. Vi fotografišete vizitkartu, a aplikacija odatle „izvuče” sve podatke i napravi celovitu listu podataka za uspostavljanje kontakta. Uz to, aplikacija vas i locira, tako da ako niste sigurni gde ste neku osobu upoznali, lokacija će vam sigurno pomoći.
Konačno stižemo do uspostavljanja kontakta. Prva rečenica odrediće ton razgovora. Znači – morate da ostavite utisak. Ne počinjite sa: „Ne znam da li me se sećate”. Uvek se ponašajte kao da vas se svi sećaju. Naravno, to ne znači da budete nepristojni. Zatim, izbegavajte reč „samo”: „Samo da vam se javim…”, „Samo da vas podsetim na…” Nemoguće je da zaista želite samo to. Sa druge strane, odlično je ako ste ranije pronašli zajedničko interesovanje (van posla), jer je prvi kontakt pravi trenutak da to pomenete.
Ključno je da dobijete odgovor. A neće ga biti ako ne zaokupite nečiju pažnju. Pošto nigde ne piše da nekoga morate da pozovete isključivo telefonom ili da mu se obratite mejlom, zašto ne biste poslali video-poruku? Kao kontakt „oči u oči”, ali bez neprijatnog uvoda. Ne trošite vreme na postprodukciju. Snimak treba da bude „čist” i svetao, a zvuk jasan. Vide vas, čuju vas, pamte vas. Link snimka ubacite u tekst svog mejla i čekate.
Na kraju, kada ste već započeli razgovor o ponovnom susretu, potrudite se da nađete vremena u svom rasporedu. Nema razloga da susret beskrajno odlažete, jer će s vremenom obe strane izgubiti početno interesovanje. U krajnjem slučaju, dogovorite se o video-pozivu. Naprosto – ne propuštajte prilike.
Sada se vratite na početak teksta. Da li i dalje mislite da vizitkarta ne otvara mnoga vrata?
"MI NEĆEMO KAO AMERIKANCI DA UPADAMO NA UNIVERZITETE!" Vučić: Jedino mi je žao studenata koji žele da uče! (VIDEO)