Pet načina da dođete do frilenserskog posla
U svetu dizajna početnicima koji su frilenseri nije lako da dobiju posao. Ako ste na početku karijere, i sami već znate koliko je teško animirati klijente. Evo nekoliko brzih saveta kako da prebrodite krizu i dođete do zarade.
1. Postanite vidljivi
Razni servisi mogu vam pomoći da dođete do veb stranice bez programerskih veština. Iznenadili biste se koliko frilensera ostaje nevidiljivo za klijente baš zato što nemaju sopstvenu veb stranicu.
Prvi korak je prisustvo na vebu. Glavni razlog jeste to što vam je potrebno mesto gde ćete pokazivati svoj porftolio. Iskoristite platforme kao što su Squarespace, WordPress ili Drupal da brzo dođete do sajta.
Najvažnije je da na vašem sajtu naglasite da ste otvoreni za saradnju. Mnogi frilenseri previde da potencijalni klijent ne zna da li ste slobodni za kontakt. Dodajte ovu informaciju na vašem sajtu, blogu ili profilima na društvenim mrežama. Neka to bude prva informacija do koje se dolazi.
Ako još nemate mnogo projekata iza sebe ili imate mnogo sličnih referenci, razmaštajte se na autorskim projektima na kojima možete pokazati svoju kreativnost i dizajnersko umeće.
2. Promovišite sebe
Onoga trenutka kada ste zadovoljni svojim portfoliom sledi promocija. A promovisanja nema bez umrežavanja. Potrudite se da napravite mrežu potencijalnih klijenata i agencija. Uključite se u diskusije o dizajnu da biste pokazali svoje umeće i stručnost.
Preporuke i pohvale mogu biti sastojci koji vam nedostaju da napravite posao. Zatražite od kolega koje su sarađivale sa vama da prokomentarišu iskustvo saradnje.
Zapamtite, umrežavanje nije samo digitalno. Delite vizitkarte i posećujte konferencije. Nikada ne znate odakle će doći dobra prilika.
3. Budite proaktivni
Ne čekajte da vam posao dođe. Šaljite mejlove agencijama i klijentima za koje biste želeli da radite. Ne pravite razliku između velikih i malih. Možda frizeru u vašem kraju treba novi logo. Eto još jedne reference. Zaboravite na veliku zaradu dok ste još na početku.
Takođe prođite kroz vašu elektronsku poštu. Verovali ili ne, u svom inboksu možete pronaći potencijalne klijente.
4. Odredite cenu
Pre nego što krenete u potragu za klijentima definišite cenu. Po danu, po satu, po projektu – na sve moguće načine. Jedno od prvih pitanja koje će vam potencijalni klijent postaviti jeste – koliko naplaćujete. Ne dozvolite sebi da zvučite neprofesionalno tako što nećete imati okvirnu cenu koju biste ponudili klijentu.
Koliko god da vam je novac neophodan, važno je da ostanete realistični. Ne potcenjujte svoje znanje i vreme, ali ga nemojte ni precenjivati.
5. Gradite na svom uspehu
Kada neki posao uradite kvalitetno, on će govoriti o vama bolje nego vi sami. Ipak, podsetite zadovoljnog klijenta da vam dostavi u pisanoj ili video-formi belešku o svom iskustvu rada sa vama. Dodajte ovaj materijal na vaš sajt, blog ili ga uključite u portfolio.
Iskustva korisnika su rečitija od referenci u CV-ju. Što više ovakvih komentara bude, dobijaćete više posla. Grafički dizajn se po pravilima ne razlikuje od bilo koje druge frilenserske karijere igde na svetu. Primenite ove savete i posao će doći.
PONOSAN SAM NA SRBIJU KOJU NIKO NE MOŽE DA ZAUSTAVI: Vučić se oglasio iz Zemun Polja - Dve firme htele da odustanu od radova zbog hajke, ali sam ih vratio!