Savladajte govor tela koji će opčiniti vašu publiku
Komunikacija je više od onoga što kažete rečima. Važnu ulogu u komunikaciji igra i govor tela, a često su upravo neverbalni znaci ono što može da utiče na ljude više od reči.
Izrazi lica, držanje tela, ton, jačina glasa i pokreti utiču na ljude, a posebno su važni kada dođe vreme da predstavite neki novi projekat ili proizvod klijentu.
Istraživanja HUB Spota pokazala su da prezenteri i govornici koji koriste gestove i pokrete ruku snažnije utiču na publiku. Ton govornika može da otkrije koliko je ta osoba zrela, iskrena i inteligentna. Ali nije u pitanju samo publika. Vrlo je važno da i govornik bude svestan toga kako govor tela može da utiče i na njegovo raspoloženje i na samopouzdanje za vreme velikih prezentacija.
Ako želite da uspešno vodite odnose sa partnerima i investitorima, ili da uverite potencijalne klijente u ono što im predstavljate, ovi saveti vam mogu biti od velike koristi.
1. Da biste povećali svoje samopouzdanje za vreme prezentacije, isprsite se i ispravite leđa. Ova pozicija će vam omogućiti da lakše dišete, a samim tim ćete se i osećati opuštenije.
2. Da bi se vaša publika osećala prijatno, važno je da im se s vremena na vreme osmehnete, a pogotovo na početku prezentacije. Osmeh je uvek najjače oružje. No, važno je da taj osmeh bude što iskreniji.
3. Da biste ljude zainteresovali, privukli njihovu pažnju i uvukli ih u temu, koristite pokrete ruku. Pokreti treba da budu što prirodniji, a publiku pritom gledajte u oči. Ljudi prirodno slušaju i obraćaju pažnju na one koji ih gledaju u oči.
4. Da biste pokazali autoritet, zauzmite miran stav i koristite male i svedene pokrete. Na ovaj način, vaša publika će vas doživeti kao osobu kojoj mogu da veruju.
5. Da biste uneli dinamiku u svoj govor, iskoristite sav fizički dostupan prostor za šetnju. Primera radi, ako imate tri tačke u prezentaciji, koristite jednu poziciju za prvu tačku, zatim se pomerite dva ili tri koraka i počnite da govorite o sledećoj tački itd. Na taj način, dinamika koju stvarate krećući se kroz prostor preneće se i na vaš govor.
6. Kako biste zadržali pažnju publike, koristite različite pokrete i gestove za vreme prezentacije. Kombinujte sitne pokrete sa velikim, upotrebite pokrete ruku, šaka, glave... Istovremeno gestikulirajte i rukama i glavom... Ali uvek se trudite da ne preterujete i da se ne „razmašete“ previše, jer tako možete i da odvučete pažnju.
7. Da biste privukli pažnju na određeni element prezentacije, pokažite direktno na njega i pogledajte u ekran ili platno na kome se projektuje. Publika će pratiti vaše prste i vaš pogled.
8. Da biste uključili publiku u predmet prezentacije, koristite otvorene pokrete i šetajte ka ljudima i, ukoliko vam prostor to dozvoljava, hodajte između njih. Ljudi prirodno žele da učestvuju više ako im je govornik bliži i dostupniji.
9. Da biste na teška pitanja i probleme odgovarali lakše, napravite pauzu i dišite polako. To će vam dati vremena i da razmislite. Odgovarajte uvek tako što ćete onog ko je postavio pitanje gledati u oči.
10. Da biste publici na kraju prodali svoju priču i ubedili ih u istinitost izloženog, koristite gestove koji označavaju nešto pozitivno, kao na primer, podignuti palac, smešite se, klimajte glavom u znak odobravanja i slično.
Bilo da su u pitanju investitori, klijenti ili kupci, uspešno prezentovanje jedna je od važnih veština za sve koji žele da rade na izvršnim i operativnim pozicijama u kompanijama. Ipak, to je samo jedna od mnogih taktika i tehnika koje direktno donose novac. Veštine za uspešno vođenje poslovanja kod nas možete pronaći na BusinessAcademy. Kratka obuka može napraviti ogromnu razliku u vašoj produktivnosti, čime god da se bavite.
NIMALO SE NISMO UPLAŠILI SILEDŽIJA, NE DAMO IM SRBIJU! Vučić se obratio građanima: Srbiju im nećemo dati nizašta na svetu, jer Srbiju volimo više od svega