Ovo su tehnike za efikasniju optimizaciju sajta
Ako ste ikad pokušali da poboljšate svoje mesto na Guglu, verovatno već znate da to nije uvek jednostavan zadatak. Naime, Guglov algoritam uzima u obzir više od 200 faktora pri rangiranju stranica. Neki od tih faktora su poznati i očigledni (prilagođenost mobilnim uređajima, pravilna upotreba linkova i slično), dok neke nije toliko lako prepoznati i prilagoditi.
Ne postoji siguran i gotov recept po kome možete da dođete do vrha u pretraživačima, ali postoje određene prečice koje vam mogu olakšati da to postignete. Neki od tih faktora se pri tome često menjaju, neki od njih će vas i začuditi i možda mnogima neće biti jasno zašto ih Gugl uopšte uzima u obzir.
Dakle, sa više od 220 faktora koje Gugl razmatra pri presudi, treba prepoznati one koji su najbitniji i najefikasniji. Pred vama su neki od njih za koje možda niste ni znali, a mogu vam pomoći da poboljšate svoj SEO.
Dužina domena
Koliko često obnavljate svoj domen? Ako o tome niste razmišljali, možda je vreme da počnete, jer to i te kako utiče na poziciju u pretraživačima. Vredni (legitimni) domeni često se kupuju nekoliko godina unapred, a nezakoniti se retko koriste više od jedne godine. Stoga, datum isteka domena može biti jedan od važnih činilaca koji se koriste kao indikator legitimnosti domena. Ako želite da poslujete uspešno, svakako bi trebalo da se potrudite da uzimate domen na duže vreme. Tako ćete pokazati Guglu da poslujete kako treba.
Zaštita podataka
WHOIS zaštita funkcioniše na isti način kao i zaštita telefonskog broja, odnosno mogućnost da vaš telefonski broj bude javno dostupan na listi i imenicima telefonskih kompanija. Na taj način ovaj servis sprečava zloupotrebu vaše adrese, telefona i drugih privatnih informacija.
WHOIS predstavlja zaštitu podataka vlasnika domena i omogućava da vaše privatne informacije ne budu izložene i dostupne, odnosno da budu skrivene prilikom WHOIS upita. One se čuvaju u tajnosti i zaštićene su od servisa Domain Privacy Protection, čije se informacije za kontakt prikazuju, pružajući vam na taj način najviši nivo zaštite od spamera i zloupotreba identiteta.
No skrivanje informacija nije uvek dobro za poslovanje.
Met Kats, koji radi u Guglu kao softverski inženjer, kaže da je dobro da se štitite, ali ukoliko štitite baš sve podatke, to može delovati sumnjivo jer znači da pokušavate nešto da krijete. „Ako vebmasteri štite sve stranice koje vode, to je dovoljno veliki razlog da posumnjamo da nešto nije u redu", navodi Kats.
Dupliranje sadržaja
Identičan sadržaj na istom mestu (čak iako je malo modifikovan) može negativno da utiče na rangiranje vaše stranice u pretraživačima. To ne važi samo za sadržaj, već i za sve druge elemente: naslove, opise, tagove i slično. Umnožavanje istih podataka, u celini, bilo gde na veb stranici nije dobro po vaš SEO ni za poslovanje u celosti, te se trudite da ga izbegavate.
Čitljivost
Svi koji imaju makar malo iskustva u pisanju bloga ili sadržaja za veb stranice svesni su toga da Gugle procenjuje čitljivost sadržaja. Pod tim se ne misli samo na dizajnerski deo, već i na razumevanje sadržaja.
Ali šta zapravo Gugl ocenjuje ostaje i dalje tema o kojoj se dosta raspravlja. Neki smatraju da je jednostavnost i sadržaj koji je lako shvatljiv ono što će vam pomoći da se bolje rangirate na Guglu, jer je takav sadržaj dostupan širim masama. Drugi, pak, smatraju da je to razlika između tekstova koji se svojim kvalitetom ističu i razdvajaju od generičkih sadržaja.
Većina smatra da, čak iako se bavite složenom tematikom, uvek treba da se trudite da je učinite razumljivom što većem broju ljudi. Zamislite da držite stručno predavanje o tehnologiji učenicima drugog razreda osnovne škole. Gledaće vas zbunjeno, ukoliko se ne potrudite da im poentu objasnite na nivou koji je njima razumljiv.
Isto je i sa pisanjem bloga ili sadržaja za bilo koji medij. Vaš cilj treba da bude efikasna komunikacija i poruka koju vaša publika može lako da razume.
Dužina teksta
Još jedna jednostavna stvar. Sadržaj od 1000 originalnih reči bolje će se rangirati nego recimo neki isečak od 25 reči. To je još jedan razlog da se upustite u izradu kvalitetnog i originalnog sadržaja. Optimizacija se sve više vrši kreiranjem realnih i kvalitetnih tekstualnih sadržaja, a sve manje trikovima kojima se varaju pretraživači.
Ako želite da steknete znanja i veštine koji su neophodni da biste upravljali efikasnom onlajn promocijom, koja će povećati prodaju i obim poslovanja vašeg onlajn biznisa, ovladajte tehnikama optimizacije. Dokle god veb stranica nije vidljiva, ponuda ne može doći do potencijalnog klijenta.
"OVO JE SAMO POČETAK OSTAVKI" Vučić: Težak psihološki udarac za zemlju, mi 14 ljudi ne možemo da vratimo, VAŽNO JE DA USLEDI KAZNA