Kreativno rešena vizitkarta će potencijalnom klijentu sugerisati da je njen vlasnik sposoban da pruži kvalitetne usluge

Na današnjem tržištu sve se firme utrkuju u tome ko će zaseniti sve druge. Zato nijedna poslovna inicijativa ne sme da odaje slab prvi utisak. Ako želite da pokrenete mali biznis, morate biti u stanju da u startu impresionirate, motivišete i inspirišete potencijalnog klijenta.

I pored toga što imate odličan kvalitet usluge ili proizvoda, morate se potruditi da vas klijenti svrstaju među velike igrače. Čak i ako vodite posao od kuće, morate pozicionirati kompaniju tako da njen pomen svakoga asocira na pouzdanost, iskustvo i kvalitet. Evo nekoliko saveta kako da napravite pravu sliku o svom malom biznisu. Primenite ih i izgledaćete kao uspešna korporacija.

Jednostavan veb-sajt

Vaša veb-stranica je centar vašeg brenda. Jednostavnost je ključ. Ako hoćete da izgledate kao veliki igrač, primenjujte devizu – manje je više.

Jasan sajt, lak za navigaciju, sa isključivo korisnim sadržajem na samo nekoliko stranica može učiniti da vaša kompanija izgleda mnogo ozbiljnije nego prenatrpani sajt sa mnoštvom nepreglednog sadržaja.

Dizajnirajte stranicu imajući u vidu korisnika. Isključite svoj ego prilikom ovog procesa. I nemojte se obeshrabriti ako ne umete sami da kreirate stranicu. Danas je uz pomoć raznih platformi poput WordPressa lako dobiti sajt bez ikakvog programerskog i dizajnerskog iskustva. S druge strane, uvek možete angažovati dizajnera frilensera da vam za relativno malo novca pomogne da upristojite izgled i funkcionalnost stranice.

Pravi URL

Odabir prave URL adrese može biti značajan faktor u pozicioniranju brenda. Vaš glavni URL ne bi trebalo da sadrži više od 10 karaktera. Dugačke adrese se teže pamte i čitaju, što povećava šansu da ih klijent pogrešno otkuca.


Izbegavajte adrese koje sadrže crtice i nepoznate reči. Poželjno je da izaberete ekstenziju .com. Iako je važno kupiti i ostale domene radi zaštite brenda, velike kompanije retko koriste .tv, .me ili .net.

Brojevi koji se pamte

Ako ostavljate broj telefona, potrudite se da serija cifara bude laka za pamćenje. Dobar broj telefona je odličan način da povećate prodaju i podstaknete svest o brendu o istom trošku.

Virtuelne kancelarije

Čak i ako s klijentima komunicirate preko mobilnog telefona iz svoje dnevne sobe, morate nastojati da ostavite utisak firme koja ima poslovni prostor u neboderu. U SAD su popularne virtuelne kancelarije koje se za nekoliko stotina dolara „iznajmljuju”. Ovaj paket čine adrese u poslovnim četvrtima metropola, prostor za sastanke na lokaciji i tome slično. Koliko ovaj model ima smisla za lokalno poslovanje – procenite sami. Za mnoge frilensere koji su u procesu otvaranja firme, a posluju sa inostranim klijentima, ova opcija može biti zanimljiva.

Dopadljiva vizitkarta

Iako je mnogi smatraju prevaziđenom, vizitkarta ima važan udeo u ostavljanju povoljnog prvog utiska. Jeftina, ni po čemu posebna vizitkarta može poslati pogrešnu sliku potencijalnom klijentu.

Provedite neko vreme u radu na dizajnu vaše vizitkarte. Budite kreativni, ali ostanite u domenu dobrog ukusa. Izbegavajte korišćenje uobičajenih belih vizitkarata. Izaberite kvalitetniji materijal i štampu. Neka bude duža ili neobičnog oblika, sa dopadljivom bojom.

Iako će za ozbiljniju vizitkartu početni trošak biti veći, dugoročno će rezultati biti bolji. Kreativno rešena vizitkarta će potencijalnom klijentu sugerisati da je njen vlasnik sposoban da pruži kvalitetne usluge.

Ako sebe vidite kao preduzetnika i smatrate se čovekom od akcije, onda vam neće predstavljati preveliki napor da pratite ove savete. To vam neće oduzeti ni mnogo vremena ni mnogo novca, a rezultat će biti vidljiv.