Blog postaje sve moćnije marketinško oružje. Bilo da se radi o kompanijama koje su usmerene na rad sa drugim kompanijama, (B2B) ili direktno na potrošača (B2C), blog može umnogome da poveća uspeh vašeg marketinga i poboljša komunikaciju sa potrošačima. Blog je mamac koji privlači vaše potencijalne kupce i klijente i pretvara ih u vaše verne potrošače.

Ali da bi vaš blog postao tako moćan alat, neophodno je da znate kako da iskoristite sve njegove prednosti i mogućnosti. Pred vama je 10 načina uz koje možete to i postići.

Koristite atraktivne naslove

Kada pišete naslove, uvek se trudite da privučete pažnju posetilaca tako što ćete im probuditi radoznalost. Bilo da se radi o naslovu za članak, info-grafik, ili neku važnu vest, treba da znate da će zasigurno ostati nepročitani ako posetioci vide dug ili nezanimljiv naslov. Izbegavajte naslove u kojima već sve otkrivate.

Istaknite važne fotografije

Obične fotografije, odnosno one slike koje izgledaju kao da smo ih već videli (a možda i jesmo), mogu ponekad da budu dobre za popunjavanje prostora, odnosno ako želite da njima razbijete tekst, a da pri tome ne odvučete pažnju čitaoca.

Važno je da znate da fotografije zaista govore hiljadu reči i da mnogo lakše privlače pažnju posetilaca. Zato posebno obratite pažnju na naslovne fotografije. Uvek izbegavajte one koje su već više puta obišle internet i mogu se videti svuda, od bloga do reklame u liftu.

Šaljite jasnu poruku

Kao i u svim ostalim segmentima onlajn marketinga, tako i na blogu vaša poruka mora da bude jasna i dosledna. Bez obzira na to da li je u pitanju neka vest koja je usko vezana za poslovanje vaše kompanije ili je to članak sa savetima koji su povezani sa vašim proizvodima i uslugama, poruka uvek mora da bude jasna i ista. Izbegavajte nepotrebne informacije, preduge tekstove i što pre dođite do poente.

Istaknite edukativne sadržaje

Vesti i tekstovi na blogu nikako ne smeju da budu samo informacije o kompaniji ni hvalisanje kompanijskim ponudama. Većina tekstova na blogu treba da stvori čitaocima osećaj da su saznali nešto novo, zanimljivo i korisno. Tako ćete im lakše privući pažnju, ali i učiniti da se posetioci vraćaju na vaš blog. Koristite statistike i uvide kako biste odredili koji sadržaji su najviše čitani i deljeni na društvenim mrežama, koje teme dobro prolaze i slično.

Vizuelno se istaknite

Dizajn vašeg bloga je važan koliko i dizajn čitave internet-stranice. Ali ne zaboravite da je u blogu ipak ključna stvar – sadržaj. Trudite se da imate što manje elemenata koji mogu da odvlače pažnju čitalaca sa sadržaja. Pokušajte da posmatrate dizajn kao jedan od elemenata koji će čitanje sadržaja učiniti još prijatnijim iskustvom.

Pratite trendove

Da biste lakše privukli čitaoce, važno je da pišete o aktuelnim temama, koje se na neki način povezuju sa vašim poslovanjem. Iskoristite društvene mreže kako biste videli o čemu se najviše priča i piše. Delite vesti koje su važne za vašu oblast poslovanja uz vaš komentar. Pri davanju komentara budite pažljivi, jer oni ne treba da budu vaš lični stav, već stav kompanije.

Povežite se sa drugim važnim ljudima u vašoj industriji

Kontakt sa bitnim ljudima u oblasti kojom se bavite važan je ne samo zato da biste pratili trendove i dešavanja u vašoj industriji, već i kako biste i sami ostali relevantni. Ako uspešnim ljudima pokažete svoje interesovanje za njihove domete ili im se obratite za savet, to vam može pomoći da i sami postanete poput njih. Pratite šta pišu i rade ostale kompanije i ostvarite kontakt sa njima. Delite njihova istraživanja, jer su ona podjednako važna i za vas.

Istaknite svoje uspehe

Istaknite svoje sertifikate, nagrade, uspešno organizovane događaje, posebno ako oni imaju značaja za širu zajednicu. Takve stvari ostavljaju dobar utisak i pokazuju da ste stručni, ali i aktivni i društveno angažovani.

Ne zaboravite društvene mreže

Osim Fejsbuka i Tvitera, LinkedIn je jedna od najvažnijih platformi koje vam omogućuju da se povežete sa potencijalnim klijentima, partnerima, ali i sa ljudima koji dele vaša interesovanja. Važno je da omogućite deljenje sadržaja vašeg bloga na društvenim mrežama, jer je to odlična besplatna reklama. Uz dobar i zanimljiv sadržaj, vaš blog može postati jedno od vaših namoćnijih alata za privlačenje posetilaca i kupaca.

Prilagodite blog za pristup putem mobilnih uređaja

Verovatno ste više puta videli statistike koje pokazuju da danas sve više ljudi pristupa raznim web sadržajima putem mobilnih uređaja. Ljudi često traže sadržaje koji ih zanimaju putem mobilnih uređaja dok putuju, čekaju u redovima u banci ili dok su u gradu. Da ne biste gubili taj veliki deo publike, uložite malo truda i optimizujte blog za mobilne uređaje.

Ako želite uspešno da se bavite onlajn marketingom, važno je da znate da iskoristite internet i onlajn platforme i servise, tako da budu u službi vašeg marketinga i komunikacije sa potrošačima. Danas ova znanja možete steći na kratkim obrazovnim programima.