Neki ljudi su retko zadovoljni postojećim stanjem stvari i stalno pokušavaju da nešto unaprede. Dobri zaposleni dosledno prate procedure. Izuzetni traže načine da ih unaprede, ne zato što se to očekuje od njih, već zato što ne mogu a da to ne rade

Najbolji zaposleni su pouzdani, proaktivni i marljivi. Oni su istovremeno veliki lideri i dobri pratioci. Oni imaju mnoštvo očiglednih raznorodnih kvaliteta koje je teško pronaći.

Malo je onih koji dosežu sledeći nivo. Njihove vrline se možda ne pokazuju odmah jasno u kvalitetu urađenog posla, ali u širem kontekstu oni znače mnogo više.

Ako se prepoznajete u ovih osam osobina, onda ste na pravom putu. Evo kakvi su izuzetni zaposleni i šta rade:

Ignorišu opis posla

Što je kompanija manja, to je važnije da zaposleni brzo misle i adaptiraju se na okolnosti koje se stalno menjaju. Nezavisno od uloge i položaja u firmi, cilj mora biti završavanje posla.

Kada je važan projekat ugrožen, izuzetni pojedinci će uskočiti da reše probleme, iako im to nije u opisu posla.

Ekscentrični su...

Najbolji zaposleni su obično malo drugačiji od ostalih: ponekad ne poštuju propise, ponekad su zaneseni. Neobične ličnosti umeju da prodrmaju učmalu kancelarijsku atmosferu, učine posao zanimljivijim i stvore tim od raštrkanih pojedinaca.

Ljudi koji se ne boje da budu drugačiji pomeraju granice i izazivaju. Oni su najčešće ti koji smišljaju najbolje ideje.

...Ali znaju granice

Kada je u pitanju važan zadatak, veliki izazov ili tesan rok, izuzetan zaposleni će gurnuti svoju posebnost u drugi plan i uklopiti se u tim.

Izuzetni pojedinci znaju kada je vreme za igru, a kada se treba uozbiljiti. Pravljenje ovakvog balansa je retko i treba ga prepoznati.

Oni javno hvale kolege...

Izuzetni zaposleni odaju priznanje za tuđi trud, znanje i talenat. Oni znaju da iskrena pohvala može mnogo značiti kolegi, naročito ako je izrečena u prisustvu kolektiva.

… a žale se privatno

Iako je gotovo uvek dobro otvoreno komunicirati i tako rešavati probleme, postoje škakljive teme koje je bolje potencirati u četiri oka. Dobri zaposleni često kontroverzne teme iznose pred grupom jer im njihov kvalitet daje kredibilitet.

Izuzetni zaposleni radije biraju da osetljive razgovore održe privatno, jer znaju da iz obzira prema kolegama ne treba rizikovati konfrontaciju sa kolegama pred kolektivom.

Govore kada drugi ćute

Neki zaposleni se nerado oglašavaju na sastancima. Izuzetni imaju urođenu potrebu da progovore o svojim brigama i aspektima poslovanja koji ih se tiču. Oni se ne plaše da postave delikatna pitanja od kojih njihove kolege zaziru, iako ih tište.

Vole da dokažu da se nešto može uraditi

Samomotivacija često dolazi iz želje da se pokaže da skeptici, kakvih je mnogo, nisu u pravu.

Obrazovanje, inteligencija, talenat i veštine su važni, ali poriv je ključan. Izuzetne ljude pokreće nešto dublje i ličnije od želje da se posao uradi dobro.

Uvek pokušavaju da nešto unaprede

Neki ljudi su retko zadovoljni postojećim stanjem stvari i stalno pokušavaju da nešto unaprede. Dobri zaposleni dosledno prate procedure. Izuzetni traže načine da ih unaprede, ne zato što se to očekuje od njih, već zato što ne mogu a da to ne rade.

Možda se prepoznajete u ovim osobinama. Ako je tako, ne treba da brinete za svoju karijeru. S druge strane, ono što svakoj firmi, nezavisno od veličine, treba – jeste stručnjak koji ume da prepozna ove osobine u novim kandidatima. To je odgovoran posao koji zahteva poseban talenat.

Ako želite da postanete HR menadžer i budete onaj od koga sve počinje, jer smatrate da umete da pročitate ljude, razmotrite upisivanje obuke za karijeru u ljudskim resursima koja će izbrusiti vašu intuiciju i dati vam potrebne alate za obavljanje ovog uzbudljivog posla.