Kako da budete odličan menadžer prodaje
Čime god da se bavite, kakva god da su vam interesovanja i čemu god da stremite u životu, svima je zacrtano kao krajnji cilj da nešto prodaju – bilo da je reč o dobroj slici o sebi, priči koju želite da neko sasluša i usvoji ili o materijalnom proizvodu. Taj poriv je jednostavno u ljudskoj prirodi i mali je broj onih koji od toga odstupaju. Ono što ćete zauzvrat dobiti ne mora nužno da bude finansijske prirode – to može biti i usluga, lepa reč ili jednostavno osećaj prihvaćenosti.
Međutim, postoje i oni kod kojih je ova potreba izraženija nego kod drugih ljudi. Svi ih dobro znamo i najčešće ih nazivamo – prodavci. Čuli ste kada za nekoga kažu da bi uspeo i Eskimima da proda sneg. Takvi ljudi od rane mladosti znaju čime treba da se bave, pa je važno usmeravati ih ka tom cilju. Razmislite – da li ste nekada uspeli da ubedite devojku da izađe sa vama na piće samo jednom rečenicom? Ili ste uspele da položite ispit zahvaaljujući dobroj priči? Onda je vrlo verovatno da imate u sebi ovaj dar. Zato ćemo vam dati nekoliko saveta kako dalje da ga usmeravate i kako da postignete to da budete među najboljim prodavcima u struci i na tržištu.
Mušterija je uvek na prvom mestu
Iako zvuči kao kliše, važno je staviti ovo pravilo na prvo mesto. Zapamtite – koliko god da ne podržavate mišljenje svog potencijalnog kupca, sa njim komunicirate samo da biste mu izložili prednosti vašeg proizvoda kako bi ga on kupio.
Stavite u stranu svoje lične afinitete i pokušajte da sagledate sebe i svoju priču iz njegove perspektive: šta je to što je njemu potrebno? Da li mu vi to nudite? Kako mu nudite? Definišite šta je potencijalni problem koji bi vaš proizvod mogao njemu da reši. Postavite mu nekoliko pitanja kako biste uspeli da ustanovite šta je to što ga muči. Tek kada sprovedete detaljnu analizu, možete se upustiti u pregovore i ubeđivanje. I zapamtite zlatno pravilo – kupac je uvek u pravu, pa iskoristite njegove stavove kako biste ga ubedili u ispravnost svojih stavova. Budite lukavi, ali pre svega pošteni.
Naučite sve o proizvodu koji prodajete
Zamislite situaciju u kojoj pokušavate da prodate pastu za zube koja sadrži novu formulu za izbeljivanje. Sagovornik vam postavlja pitanje na koji način ta formula funkcioniše – a vi ne znate odgovor. Sigurno bi vam bilo neprijatno. A zatim se stavite u poziciju vašeg sagovornika i razmislite o tome da li biste vi kupili proizvod o kome čak ni prodavac nema potpune informacije.
Budite i sami korisnik, a ukoliko to nije moguće, onda se potrudite da ništa ne prepustite slučaju, već da suvereno baratate informacijama o tome što prodajete. Razgovarajte sa ljudima u svojoj okolini, pričajte im o proizvodu, saslušajte njihova pitanja, zapišite ih, a onda saznajte odgovore. Što više budete znali, biće vam jednostavnije da ubedite druge u prednosti toga što predstavljate. Čak i ako naiđete na neke mane, možete obezbediti sebi dovoljno vremena da pronađete rešenje za njih.
Budite psiholog – čitajte govor tela
Postoji mnogo toga što vaš potencijalni kupac neće želeti da podeli sa vama. Dok predstavljate karakteristike proizvoda koji nudite, pažljivo posmatrajte njegove reakcije, grimase, govor tela, ruke i uzdahe. Na nekim delovima vašeg izlaganja sigurno će reagovati drugačije nego na drugim, pa se potrudite da to pratite i da, u skladu sa njegovom reakcijom, odreagujete i vi.
Takođe, pratite i raspoloženje svog sagovornika. U pojedinim situacijama desiće se da jednostavno nije dobar trenutak za priču, pa se potrudite da ne ostavite loš utisak zato što navaljujete. Zahvalite se i zakažite sastanak za neki drugi put. Vaše potencijalne mušterije će ceniti vaše razumevanje za njihove probleme.
Uvek pitajte za utiske nakon kupovine
Kako biste izgradili dobru reputaciju i kako bi vam se ljudi vraćali i preporučivali vas svojim saradnicima, morate raditi na svom odnosu sa mušterijama. Kada uspete da prodate proizvod, nekoliko dana nakon toga javite se svom kupcu da ga pitate za utiske. Ukoliko imaju poteškoće ili negativno iskustvo, pokušajte da saznate o čemu je reč i da na neki način nadoknadite štetu ili ponudite neko rešenje. Ako su utisci pohvalni, onda ste u još boljoj poziciji. U svakom slučaju bićete na dobrom glasu, jer ljudi uvek cene savesnost i posvećenost poslu i mušterijama.
Ako ste prepoznali kod sebe neke od karakteristika dobrih prodavaca, onda možda treba da razmislite o karijeri ovog tipa. Ukoliko se, sa druge strane, već bavite prodajom i želite da unapredite svoja znanja, i za to postoji rešenje. Upišitejednogodišnju obuku na BusinessAcademy na programu Menadžment prodaje i usmerite svoje afinitete na pravi način.
PONOSAN SAM NA SRBIJU KOJU NIKO NE MOŽE DA ZAUSTAVI: Vučić se oglasio iz Zemun Polja - Dve firme htele da odustanu od radova zbog hajke, ali sam ih vratio!