10 najčešćih načina na koje gubite preko potrebno vreme
Dan ima 24 sata, odnosno 1.440 minuta, odnosno 86.400 sekundi. Ako deo tog vremena mora da nepovratno propadne, neka to bar bude jer ste sami tako želeli.
Kompanija N2Growth godinama proučava načine za poboljšanje uspešnosti preduzetnika. U svom radu pokrivaju sve aspekte preduzetničkog života: od započinjanja biznisa, pravljenja planova, zapošljavanja i otpuštanja kadrova, sve do upravljanja vremenom. Čak su izdvojili i vrste poslovanja i kompanija u kojima se „baca” najviše vremena. Najviše se vremena protraći u kompanijama koje se bave osiguranjem – 2,4 sata dnevno, zatim u javnom sektoru – 2,3 sata, a onda u obrazovanju i IT industriji – 2,2 sata dnevno. Kako to popraviti?
Niko ne voli saradnike koji troše dragoceno vreme na nepotrebne međukorake, razgovore koji nisu u vezi sa projektom ili prosto „hvataju krivinu”. Sa druge strane, i sami to radimo češće nego što želimo da priznamo.
N2Growth izdvaja 10 najčešćih načina da se izgubi preko potrebno vreme.
1. Neslušanje
Neslušanjem propuštate konstruktivne komentare, nove ideje i dobronamerne savete. Još više: kada ne slušate svoje kolege, vreme koje ste navodno proveli u razgovoru je, u stvari, izgubljeno.
2. Nezavršavanje zadataka
Bez obzira što to kasnije možda i nadoknadite, niste završili u roku. To znači da ste potrošili više vremena nego što je potrebno. Oni koji su zaista kvalitetni, umeju i da kvalitetno stvari privedu kraju.
3. Nedostatak fokusa
Svi poslovni zadaci se rangiraju prema prioritetu. I izvršavanje se uvek počinje od početka. Ukoliko „skačete” s jednog zadatka na drugi, velika je mogućnost da nijedan nećete završiti, a broj potencijalnih grešaka konstantno raste. Naravno, zbog proveravanja šta ste već uradili, vreme nepovratno nestaje.
4. Neplaniranje
Malo je stvari koje na produktivnost toliko loše utiču koliko nemanje plana. Zato mnogi poslovni savetnici naglašavaju da je vreme posvećeno pravljenju dobrog, učinkovitog i preciznog plana - najbolje utrošeno vreme.
5. Tehnologija
Kompjuter, fiksni telefon, mobilni telefon. Niko od nas ne priznaje koliko nas ovi aparati kontrolišu. Ipak, koliko puta tokom dana „samo na minut” proverite privatni e-mail i Facebook?
6. Previše inicijative
Ako prihvatite da uradite više od onoga što možete, najčešće nećete uraditi ništa. Jer vremena ima koliko ga ima, a rokovi se neće produžiti ako vi to snažno poželite. Zato birajte zadatke, a nove prihvatajte tek kada stare privedete kraju.
7. Loša podela posla
Rukovodioci bi trebalo da poznaju svoje zaposlene, da znaju njihove sposobnosti i mogućnosti, ali to često nije slučaj. Najviše vremena se gubi pogrešno dodeljenim zadacima.
8. Loša organizacija
Za nju nema izgovora. U 21. veku , preduzetnik mora da bude organizovan. Bez izgovora i bez izuzetka. Ako ne umete da se organizujete, ili svoju poziciju prepustite nekom drugom, ili potražite pomoć.
9. Izbegavanje
Pravil lideri vole izazove i idu pravo ka njima. Ne traže loše strane, ne ističu slabosti, ne traže izgovore… U stvari - ne gube vreme, već rade na rešenju.
10. Zanemarivanje sebe
U današnjem poslovnom svetu podrazumeva se da svi zaposleni, nevezano za poziciju, konstantno rade na sebi. Ako propuštaju nove (i bolje) načine da se određeni problemi izbegnu ili reše, korišćenjem prevaziđenih načina, oni zapravo gube kompanijsko vreme.
Vreme je ili vaš najbolji saradnik ili najgora noćna mora. Uz sve što smo naveli, trudite se da izbegavate i neproduktivne i nepotrebne sastanke i kolege koje nepozvane svraćaju do vaše kancelarije da vide „šta ima novo”. Ukoliko želite da postanete preduzetnik, naučite da kažete „Ne” i ne objašnjavajte takvu svoju odluku. Ukratko, cenite svoje vreme i trud. Ali ne zaboravite: vreme tokom kog ste uživali nikada nije izgubljeno vreme. Jer i najboljima treba odmor.
"PREDSEDNIK I GRADONAČELNIK SU OD PRVOG MOMENTA SA NAMA" Bolna ispovest porodice Firić: Pustite nas da oplakujemo decu bez vaših protesta i politike (VIDEO)