Može se primetiti da je poslovnih događaja i konferencija i kod nas sve više. Od digitalnog marketinga, preko preduzetništva do nedelje dizajna, u Srbiji su na ovim, sada već učestalim okupljanjima, profesionalci svih struka dobili dobru priliku za umrežavanje.

Ipak, brojna poznanstva koja se na njima dese, nikada ne ostvare svoj pun potencijal. Razlog tome jeste što nam ubrzani tempo života i obaveze ne daju da ih negujemo. Najčešće se priče o saradnji i druženje nakon ovakvih događaja ubrzo zaborave.

Evo kako možete da tome stanete na put.

Umrežite se na LinkedInu

Pošaljite svim kontaktima koje ste stekli na događaju poziv za umrežavanje na LinkedInu. Izrazite svoju dobru volju da ih upoznate sa drugim profesionalcima izvan vaše mreže. Gest dobre volje ne košta ništa, a može doneti mnogo. Možda vam vaši novi kontakti ponude da urade isto.

Delite vredne sadržaje

Još jedan dobar način da nastavite poslovno druženje jeste da svojim kontaktima šaljete zanimljiv i koristan sadržaj. Ukoliko je vaša firma kreirala kvalitetnu belu knjigu (white paper) sa korisnim informacijama za nove članove vaše mreže, ne oklevajte da im pošaljete link.

Osvežite im pamćenje

Kada nakon događaja šaljete mejlove potrudite se da pomenete nešto o čemu ste razgovarali. Tako će vas se osoba setiti. Takođe, ne treba da očekujete odgovor u kratkom roku, jer je vaš kontakt, verovatno i sam prezauzet.

Ostanite u redovnom kontaktu

Važni je da nastavite da negujete svaki kontakt. Zato se potrudite da jednom mesečno razmenite poruke sa svakim. Bilo da ih upoznajete sa vašim novim projektima ili potencijalnim šansama za saradnju, ili se jednostavno interesujete za novosti u njihovom svetu, budite revnosni u održavanju kontakta. Ali ne preterujte sa porukama i poštujte tuđe vreme.

Zakažite sastanak

Ako procenite da ste ostvarili dobru vezu sa nekom osobom, ne ustručavajte se da zakažete sastanak. Pri odabiru lokacije se potrudite da vašem poznaniku bude relativno zgodno da dođe na mesto sastanka. Pre zakazivanja se zato informišite gde i kada vaš kontakt radi ili gde stanuje.

Prvi sastanak ne mora da bude formalan. Neformalni ručak ili kafa mogu biti korisni za negovanje dobrih odnosa koliko i konkretan poslovni sastanak.

Stupite u partnerski odnos

Ako imate sreće, može vam se desiti da na nekom od poslovnih događaja sretnete osobu koja će vam unaprediti život. Partnerski odnos sa takvom osobom ne mora da bude ništa obavezujuće poput zajedničke startap inicijative. Jednostavno se dogovorite da pomognete jedno drugom u sticanju kontakata, deljenju resursa, savetovanju i sl. Ne dozvolite sebi da zbog bojažljivosti, lenjosti ili zaborava dobar kontakt propadne.

Ako želite da postanete uspešan poslovni čovek u ma kojoj niši, trebaće vam kontakti. Niko nije uspeo da sam stvori imperiju. Nadamo se da će vam ovi saveti pomoći da na pravi način iskoristite poznanstva koja stičete.