Otkrijte male trikove za veliki uspeh u dizajnu
U današnjem, promenjivom marketinškom okruženju web stranice su postale moćniji alat nego ikada. One su kao najbolji prodavac koji radi 24 sata, sedam dana u nedelji. Međutim, kako se tehnologija vrlo brzo menja, stranice na webu mogu lako da postanu zastarele.
Iako je idealno rešenje redizajn ili čak pravljenje potpuno nove internet-stranice, često se dešava da vlasnici stranica nisu spremni da izdvajaju sredstva za ove poduhvate. Tako će vam se kao dizajneru često dešavati da morate, umesto dizajniranjem, da se bavite redizajnom ili „oživljavanjem“ starih stranica. Pred vama su neki trikovi koji vam u tome mogu pomoći.
Koristite beli prostor
Verovatno ste u više navrata čuli da se klijenti žale da je previše „belog“ ili tzv „negativnog“ prostora na njihovim stranicama i da je to „neiskorišćen prostor“ koji treba koristiti za oglašavanje više njihovih usluga. Međutim, beli prostor je bitan za dobar dizajn. On čini sadržaj čitljivim, a takođe omogućuje korisniku da se usredsredi na elemente koji okružuju tekst.
Prema istraživanjima Hubspota, kompanije koja se bavi internet-marketingom, negativan prostor oko teksta i naslova povećava pažnju korisnika za 20 odsto. Ovaj prostor takođe može učiniti da internet-stranice izgledaju otvorenije, sveže i moderno. Ako je uz to i brendiranje u skladu sa tim, onda to može još više da poboljša osećaj korisnika.
Imajte na umu to da negativni prostor zaista zauzima dosta prostora. Zato nemojte preterivati i pokušajte da zadržite važne sadržaje. Ako o tome ne vodite računa, vaš klijent se s pravom može žaliti da ste izostavili neke važne informacije.
Brzina stranice
Jedna od najvažnijih stvari za korisničko iskustvo jeste brzina učitavanja stranice. Ukoliko korisnik mora predugo da čeka na učitavanje stranice, to može da bude frustrirajuće i odbojno.
Sa razvojem mobilnih uređaja, ljudi pristupaju sadržaju po celom svetu na mnogim različitim platformama. Tokom onlajn pretraživanja ili dok gledaju televizijski program na svom laptopu očekuju brze rezultate i lako dostupan sadržaj koji žele. Ukoliko to ne dobiju, obično odlaze i ne vraćaju se više na takve sajtove.
Hubspot navodi i da samo dve sekunde kašnjenja u učitavanju tokom poseta web stranicama ima za rezultat napuštanje stranice kod čak 87 odsto potrošača. Danas možete lako nabaviti informacije o brzini stranice i to besplatno putem Guglovih alata. Iskoristite te rezultate kako biste ih pokazali klijentu i ponudite mu neke predloge za poboljšanje vremena učitavanja na mobilnim i desktop uređajima.
Ubacite atraktivne pozive na akciju
Posetioci web stranica su uglavnom već navikli na vizuelne znakove koji im pomažu da dođu do sadržaja koji je važan za njih. Pozivi na akciju koji su jasno označeni rečima koje pozivaju na određenu akciju omogućuju korisniku da se lakše kreće na web stranici i dođe do željenog mesta.
Pri kreiranju dugmeta za poziv, trebalo bi da razmišljate o boji i psihologiji boja. U studiji koju je sprovela kompanija „Maxymiser“, koja se bavi optimizacijom sajtova i ispitivanjima u toj oblasti, došlo se do zaključka da promena boje može da ostvari porast od 11 odsto u klikovima.
Različite boje šalju različite poruke. Razmislite o poruci koju vaši klijenti žele da pošalju svojim korisnicima (poverenje, iskustvo, inteligencija) i birajte boje mudro. Druga stvar o kojoj treba misliti jesu reči. Reči treba da sadrže glagol ili reč koja govori korisniku da nešto učini. Odabir prave reči ili „psiholoških okidača“ određuje zapravo koliko će emocionalne identifikacije korisnik imati. Ako nema emocionalne veze, znači da nema ni akcije.
Koristite slike (ali mudro)
Ljudi širom sveta postaju sve bolji i brži u proceni kvaliteta web stranice, a po njoj često i u proceni kompanije. Jedna od stvari koja na to može da utiče jeste i odabir fotografija. Generičke fotografije koje kruže internetom retko su dobar izbor. Vrlo je verovatno da su ih korisnici već negde videli, te to ostavlja utisak neoriginalnosti i neposebnosti. A to se može odraziti na poslovanje.
U studiji slučaja koju je sprovela marketinška agencija Spectrum, Inc. za firmu za selidbe „Harrington Movers“, pokazalo se da poslovanje može umnogome da poboljša jednostavna zamena fotografije na internet-sajtu. Naime oni su zamenili svoje dotadašnje fotografije, koje su preuzeli kao dostupne za otkupljivanje sa interneta, novom slikom njihovog tima za seljenje, kamiona kojim se prevoze stvari i sličnim fotografijama. Istraživanje je pokazalo da su se nakon toga poverenje i broj klijenata umnogome povećali.
Baš kao što je pokazala ova studija slučaja, postoje i mnoge druge studije koje pokazuju da fotografije preuzete s interneta, čak i ako su vrlo kvalitetne, često ne stvaraju vezu između korisnika i brenda. Zatražite kompaniji za koju radite nekoliko slika visokog kvaliteta i iskoristite ih u pozadinama ili na pojedinačnim delovima stranice. To će sigurno još više poboljšati i ceo vizuelni identitet.
Čak i ako niste u mogućnosti da klijenta zadivite svojim novim fantastičnim web dizajnom, to ne znači da treba da zanemarite mogućnosti koje vam pružaju redizajn i „sitne popravke“. Naprotiv, upravo kada vide rezultate i šta ste sve postigli samo „sitnim popravkama“ to može da bude još veći podstrek za vas. Više o tirkovima i alatima za uspešno bavljenje web dizajnom možete saznati na specijalzovanom odseku za web dizajn.
VUČIĆ ODRŽAO SASTANAK SA VOJNIM VRHOM I ŠEFOVIMA SLUŽBI: Srbija mora biti sposobna da zaštiti svoj narod od svakog agresora! (FOTO)