Kako da vaš oglas na Fejsbuku bude drugačiji?
1. Jedan u milion
To je ono što želite da korisnik pomisli kada vidi vaš oglas – da se obraća upravo njemu. To nije jednostavno kad pomislite da Fejsbuk svakoga dana posećuje 1.500.000 korisnika. Svaki od njih ima jedinstven profil i svoju mrežu korisnika. Fejsbuk, kao mreža, zamišljen je tako da svakog korisnika svakodnevno gotovo izaziva da učini još nešto što će izdvojiti njihovu stranicu i što više ljudi pozvati da podrže njihov izbor. Upravo takav osećaj treba da stvori vaš oglas.
Danas svoj oglas na Fejsbuku možete da prilagodite svojoj ciljnoj grupi. Ipak, ovakav alat morate da koristite pametno. Ne zaboravite, nijedan korisnik nije srećan zato što se sve ono što pregleda onlajn negde beleži i koristi. Morate da učinite da to što se vaš oglas pojavljuje korisnik makar na prvi pogled doživi kao priznanje, kao malu nagradu za svoj dobar ukus.
Istraživanje kompanije Milvord Braun, koja se bavi upravo ponašanjem korisnika u digitalnim medijima, pokazalo je da to što ih neko špijunira čak 43 odsto korisnika ne doživljava kao negativno ako to dovede do toga da budu prepoznati kao elitni članovi društva, oni koji pametno i razumno biraju. Zato ozbiljno razmislite o korišćenju fraza kakve su „Samo za ljubitelje organske kozmetike” i sličnih.
2. Lajkovi
„Palac gore” je jedan od zaštitnih znakova Fejsbuka. To je savršeno jednostavan način da korisnik svima da do znanja šta mu se dopada, šta podržava i u čemu se prepoznaje. Nije slučajno što se još nije pojavilo (a pitanje je i da li će ikada pojaviti) dugme „dislike” kojim bi se iskazalo negodovanje.
Psiholozi su utvrdili da je jedan od ključnih razloga zašto je Fejsbuk toliko uspešan upravo to što je koncentrisan na afirmativno, pozitivno, na podršku. Zato čelnici Fejsbuka neprestano uvode nove načine da korisnici još jasnije istaknu ono što im se dopada i tako negativan pristup drže što dalje od svoje platforme.
Ovo je vrlo važno i za vaše oglase. Morate da izazovete reakciju, ali pozitivnu. Poslednje što vam treba jeste da korisnik lajkuje vaš oglas i onda ostavi komentar: „Naravno, u najgorem mogućem smislu”.
3. Pravovremenost
Birajte trenutak kada se vaš oglas pojavljuje. Što više ljudi ga vidi, veće su i šanse da će ga lajkovati, što će se pojaviti na njihovim profilima, pa će to videti njihovi prijatelji… Još bolje je da veliku ili obimnu ponudu izdelite na mnogo manjih. Ako se radi o obući, razdvojte sandale, papuče, cipele, čizme… Ako im date i sličan vizuelni pristup, korisnici će vas prepoznavati u moru ostalih – a to jeste uspeh. Istraživanje koje je sproveo sam Fejsbuk pokazalo je da korisnici odlično reaguju na oglase u nastavcima.
Sa druge strane, slobodno odgovor na svoj oglas učinite hitnim: „Još danas”, „Samo do kraja nedelje”... Naravno, to podrazumeva da oglas korisnika jasno poziva da nešto učini.
4. Priča
Narativi su neophodni u današnjem oglašavanju. Privlače pažnju i korisnici žele da saznaju šta je bilo na kraju. Iskoristite prirodnu ljudsku radoznalost u kreiranju oglasa. Ipak, vrlo je važno da ne izneverite očekivanja. Ako korisnici pomisle da samo lovite lajkove, izgubljeno poverenje nikada nećete ponovo vratiti. Zato sadržaj oglasa mora da bude dobro promišljen.
Jedan od načina jeste buđenje nostalgije. O tome govore haštag #tbt (Throwback Thursday) i skorašnja aplikacija „On This Day” koju svakodnevno viđate. To možete da uključite u svoje oglašavanje. Svi vole priče o tome kako je bilo nekad i koliko se svet promenio. Ali priče moraju da budu zanimljive.
5. Odluke
Donesite odluku umesto svojih korisnika – ne nudite im mnoštvo mogućnosti, već samo jedno (odlično) rešenje: svoj proizvod. Donošenje odluka u današnje vreme je stresno i previše opterećuje. Svi su zahvalni kada ne moraju previše da misle i beskrajno upoređuju. Što je uža ponuda, odluka je lakša. I svi su zadovoljni svojim izborom.
Isto tako, korisnici poštuju iskrenost. Jedno je sigurno: vaš proizvod će uporediti s konkurencijom. Zato im uštedite vreme – ako niste lider na tržištu, nemojte to ni da tvrdite. Bolje je da istaknete svoje stvarne prednosti, a ne da ih opterećujete planovima za budućnost. Ako ste negde pogrešili, sami to pomenite. Videćete da će vam se isplatiti.
Nije lako razumeti psihologiju savremenog potrošača, još manje onog koji je aktivan na društvenim mrežama. Suviše je uticaja i menjaju se iz dana u dan. Ne sme se iz vida gubiti i to da svaki od korisnika Fejsbuka ima svoje razloge zašto je izabrao baš ovu društvenu mrežu – zbog uhođenja bivših ljubavi ili zbog ponude auto-osiguranja. A treba da pridobijete sve njih, zadržite im pažnju i prodate svoj proizvod. Zato, dobro promislite pre nego što na Fejsbuku ostavite ijednu reč.
A ako želite da se profesionalno bavite ovom društvenom mrežom, karijera menadžera digitalnih medija pravi je izbor za vas.
PREDSEDNIK VUČIĆ SA PREDSEDNICOM SAVETA ZA DUALNO OBRAZOVANJA ŠVAJCARSKE: Ključna uloga u smanjenju stope nezaposlenosti