7 tipova ličnosti koji su vam neophodni da pokrenete biznis
Doneli ste pametne odluke. Pred vama je još jedna, komplikovanija. Treba vam tim kom verujete i kom ćete poveriti svoju kompaniju, poslovanje, novac, uspeh. Šta zapravo tražite?
Pravi lideri konstantno uče. Zato bi idealno bilo da vaš rukovodeći tim čine pojedinci koji su, makar po jednom umeću ili osobini, pametniji ili sposobniji od vas. Jer tako i sami napredujete. Ne zaboravite: skromnost je vrlina, čak i u surovom poslovnom svetu. Priznavanje da postoje bolji od vas je – u očima drugih – najveći kompliment koji sami sebi možete da date. Koga treba da izaberete?
1. Kontraš
Svi bi da idu desno, njegov izbor je levo. Sve dovodi u pitanje. Nikada nije sasvim zadovoljan. I upravo to vam treba. Zbog njega ćete svaku odluku morati da dvaput razmotrite i uvek budete spremni da je objasnite. Sa njim, sve je izazov.
2. Radoznali
Sve ga interesuje. Nijedna tema nije dosadna. Stalno postavlja pitanja. Uvek će vas vući do srži problema, ali i rešenja. I, da – dovodiće vas do ludila, ali najčešće zbog toga što će vam ukazati na greške. Što znači da ćete imati vremena da ih ispravite.
3. Kritičar
Iako niko ne voli da bude pod mikroskopom, to je nekada neophodno. Naravno da je lakše raditi sa onima koji su uvek puni hvalospeva, ali nije uvek i dobro. Nerviraće vas i verovatno ćete dolaziti u sukobe, ali će i konačan rezultat biti kvalitetniji.
4. Iskren
Sličan kritičaru, ali s različitim pristupom. Dovoljno hrabar da se nosi s posledicama. Zato će otvoreno ukazivati na mane i propuste: bili ste loši na prezentaciji, ta košulja ne ide s tim pantalonama, taj proizvod jeste dobar, ali za ukupno četiri korisnika. Nekada je bolje kada vas na vreme zaustave.
5. Takmičar
Malo zdrave konkurencije nikome ne škodi – u stvari, to je osnova preduzetništva. Ako vam niko ne ukazuje zašto nešto treba da se poboljša, kako ćete postajati bolji? To je neko ko uvek poznaje konkurenciju i zato od vas, sebe i ostatka tima traži samo najbolje. Jer samo na to i pristaje.
6. Samouveren
Uvek ostavlja utisak, čak i kada ništa ne izgovori. Onaj na kog se svi ugledaju. Najvažnije: onaj zbog kog ceo tim izgleda (u svakom smislu) još bolje. Neophodan je svakom lideru jer sve što radi, ume da predstavi na najbolji mogući način. Odličan za vođenje prezentacije – ume da opčini publiku.
7. Saradnik
Energiju crpi iz dobrih odnosa s drugima. 100% ekstrovertan. Deli ideje s timom, želi da i drugi daju mišljenje i unaprede predlog, da svi imaju doprinos. Timski igrač iz snova. Srećan što je više glava pametnije od jedne.
Rukovodeći timovi su od ključne važnosti za svako poslovanje, a skoro je nemoguće dovoljno istaći koliko je saradnja važna kada se radi o odnosima s javnošću. Jer, imidž je vaš posao, a klijenti su najrazličitiji. Zato se i vi kao preduzetnik okružite različitostima, svojim suprotnostima, profesionalcima. Ako svaki član tima ima svoj prostor i priliku da iznese ideje i mišljenje, uspeh je praktično zagarantovan. O pozitivnom imidžu kompanije da ne govorimo.
PREDSEDNIK VUČIĆ SA PREDSEDNICOM SAVETA ZA DUALNO OBRAZOVANJA ŠVAJCARSKE: Ključna uloga u smanjenju stope nezaposlenosti