Četiri lekcije koje brendovi mogu da nauče od medijskih kompanija
Ma koliko da se autori sadržaja za društvene medije trude, čini se da ne dobijaju toliko pažnje koliko je imaju zvezde Jutjuba slavne na Instagramu. Oni često imaju mnogo manje pratilaca od novinskih i medijskih organizacija.
To ne mora da bude pravilo. Brendovi koji imaju najviše uspeha na društvenim medijima dolaze lako do velikog broja pratilaca i publike, a pritom i ne troše mnogo za promovisanje svojih sadržaja. Razlog? Ovi brendovi oponašaju medije i njihovu strategiju za marketing sadržaja (content marketing). Evo šta brendovi mogu da nauče od digitalnih medijskih kompanija o stvaranju sadržaja za društvene medije.
1. Pričajte priču na duže staze
Pojam pripovedanje se često koristi sasvim pogrešno u marketinškoj industriji. Prave priče su one koje ljudi prate i razgovaraju o njima duže vreme. Kada pratite, na primer, seriju stripova „The Amazing Spider Man", vi pratite kako izdavač Marvel priča priču. Kada čitate kako novinar „Njujork tajmsa” izveštava o finansijskoj situaciji u Grčkoj, „Tajms” vam priča priču.
U stvarnom pripovedanju brendovi su često previše „kratkovidi“. Oni stvaraju sadržaje koji se ne razvijaju tokom vremena, niti vas mame da saznate šta će biti dalje. Jedno poglavlje ne čini knjigu, a isto tako i jedna kampanja ne čini strategiju pripovedanja. Kao što novinari pokrivaju određenu temu, tako bi i brendovi trebali da pronađu temu koju će koristiti i istraživati duže vreme.
Neki brendovi, kao što je Red bul, ovo su na vreme shvatili i uspešno pričaju svoju priču putem društvenih medija. Veliki deo sadržaja ova kompanija bazira na pričama o ekstremnim sportovima i podvizima, a često prate i sportiste. Iako slobodan pad iz Zemljine stratosfere, na prvi pogled, nema mnogo veze sa energetskim pićima, Red bul je vrlo uspešno iskoristio ovu temu i obožavatelji to umeju da cene. Dokaz za to su i pokazatelji o prodaji i angažman koji Red bul dobija na društvenim medijima.
2. Napišite sledeće poglavlje
Mnogi brendovi ne mogu da priušte sebi kampanje kakve ima Red bul, ali to je sasvim u redu. Ne može i ne treba svaki brend da proizvede toliko sadržaja na isti način.
Ono što brendovi pak mogu da nauče od Red bula jeste kako da odaberu jednu priču, a zatim stalno pišu njena nova poglavlja. Potom unutar tih poglavlja mogu da povećavaju svoj uticaj i dopunjuju priču o brendu.
Kompanija Go pro to radi prilično dobro sa sadržajem koji stvaraju i sami korisnici. Gotovo svaka kompanija može da pronađe način kako da u kreiranje zajedničke priče uključi uticajne ljude i potrošače. Ova metoda daje mogućnost korisnicima da se bolje povežu sa brendom i da budu deo vaše priče, ali ona neće imati efekta ako vašem brendu nedostaje jasna ideja na kojoj se sve to bazira.
3. Potrošači cene iskrenost
Brendovi mogu da nauče važnu lekciju od medijskih kompanija – pogotovo od novinarskih organizacija – o legitimnosti. Ljudi smatraju vrednim novine koje razotkrivaju istinu i drže se novinarskog etičkog kodeksa. Kada se neke novine bave spletkama, objavljuju neispitane činjenice ili ne prenose isitinu, često se nađu na meti kritike.
Isto može da se desi brendovima. Ukoliko vaši potrošači otkriju da širite neistinu, ili ste upetljani u neke „sumnjive radnje“, biće vam vrlo teško da ponovo vratite njihovo poverenje. Ljudi cene iskrenost i autentičnost. Oni mogu da procene kada je neki brend iskren u svojim akcijama, a kada rade nešto samo reda radi. Ukoliko učestvujete u nekoj dobrotvornoj akcji, potrudite se da zaista nešto i radite po tom pitanju, a ne da to bude samo materijal za vaš marketing.
Istina je da robne marke i mediji prodaju različite stvari. Za medije proizvod je sadržaj. Oni zarađuju novac od članaka, emisija, filmova i knjiga – drugim rečima, od priča koje ljudi mogu da vide i na društvenim medijima. Za brendove, proizvod je neki fizički predmet ili usluga.
Potrebno je više truda kako biste stvorili priču koja će biti uverljiva i autentična. Upravo je to ono što se najviše isplati ako želite da dođete do više publike i povećate angažman potrošača. Kada ljudi prate neku priču kroz duže vreme – nešto važno, uverljivo i uzbudljivo – oni će poželeti da saznaju i nešto više. A društveni mediji su mesta na kojima brendovi upravo to mogu i da im pruže.
Ako želite da naučite kako da iskoristite internet, sve onlajn platforme i servise tako da budu u službi vašeg marketinga i komunikacije sa potrošačima, više o tome možete saznati ako postanete menadžer digitalnih medija.
NIMALO SE NISMO UPLAŠILI SILEDŽIJA, NE DAMO IM SRBIJU! Vučić se obratio građanima: Srbiju im nećemo dati nizašta na svetu, jer Srbiju volimo više od svega