Jednostavnost. Ona čini da web stranica izgleda uglađeno, da navigacija ne bude konfuzna i pomaže u postizanju cilja (prodaje, pretplate i sličnog). Ipak, ova vrsta dizajna često izgleda nedostižno. Koliko god se trudili vaš web sajt neće izgledati kao Eplov. Šta možete da uradite?

Elektronski muzičar i dizajner Oleg Mohov za blog Hogkiat.com predlaže šest polaznih tačaka da biste uprostili vaš dizajn.

On kaže da web sajtu ne treba prići rukovodeći se filozofijom sve ili ništa. Moguće je pojednostaviti ga u malim koracima. To su zadaci poput stavljanja fokusa na ključne elemente, odbacivanje nepotrebnog, smanjenje broja stranica, ograničenje broja boja…

Uvek možete unaprediti postojeći dizajn, zato je važno da ste počeli.

1. Usredsredite se na ključne elemente

Prvi korak deluje očigledno. Ipak, iznenađujuće mnogo web stranica pada na ovom zadatku. Preopterećene su nepotrebnim elementima. Teško je biti objektivan i praviti prioritete, jer u početku sve deluje podjednako važno.

Ako želite da vaš web sajt bude pregledan, identifikujte ključne tačke.

2. Koristite pravilo 80-20

Dvadeset odsto svega što uradite daje osamdeset odsto vrednosti. Transponovano u sferu web dizajna, sve što treba da uradite jeste da utvrdite šta je najvažnije za vašu web stranicu. Tekst, slogan, sadržaj, iskustva korisnika, poziv na akciju – nešto od ponuđenog ili sve. Ovaj princip možete primenjivati na vaš web sajt u celosti, ali i na svaku pojedinačnu stranicu.

Ovo nije tehnički korak, već opštevažeći princip. Njegovom primenom ćete smanjiti ometače za vaše potencijalne klijente i olakšati im put do željenih informacija. Većina korisnika traži izgovor da nešto ne kupi, a loša navigacija je veoma dobar izgovor.

3. Ratosiljajte se nepotrebnih elemenata

Nastavljamo sa pravilom 80-20.

Nakon što ste identifikovali 20 odsto elemenata vašeg web sajta od ključne važnosti, došlo je vreme da se oslobodite nepotrebnog. Drugim rečima, 80 odsto web sajta će vam obezbediti svega 20 odsto rezultata.

To mogu biti prečice za deljenje na društvenim medijima, detalji u vezi sa člancima za blog ili linkovi u futeru.

4. Smanjite broj stranica

Veliki udeo u pojednostavljivanju dizajna jeste smanjenje broja mesta gde korisnik može da završi. Ono što bi trebalo da uradite po ovom pitanje jeste bukvalno smanjenje broja stranica ili stapanje više stranica u jednu. Ponekad nema potrebe da sekcije “O nama” i “Misija” budu fizički razdvojene.

Da biste u ovom poduhvatu bili uspešni, potrebno je da zamislite kako posetilac vašeg sajta razmišlja. Šta on želi da sazna čim mu se stranica otvori? Sa ovim pretpostavkama u glavi, krenite u akciju.

Nemojte zadržavati nepotrebne stranice samo zato što smatrate da su potrebne ili zato što ste primetili da ih web sajtovi sličnog sadržaja imaju. Smanjenjem količine nepotrebnog materijala na dvostrukom ste dobitku. S jedne strane, vaši posetioci nemaju mnogo izbora koji prave zabunu, dok s druge, pojednostavljujete navigacioni meni.

Svako se nekad osetio obeshrabreno zbog pokušaja korišćenja previše komplikovanog navigacioniog menija. Preveliki broj izbora onemogućava nas da donesemo odluku. Najčešći ishod u ovom slučaju jeste napuštanje web sajta.

5. Povećajte količinu sadržaja iznad preloma

Studija Nilsen Norman grupe pokazala je da većina korisnika najveći deo vremena troši na prvom ekranu i ne spušta se nadole niz stranicu. Dakle, ukoliko želite da povećate efektivnost vašeg web sajta, unesite ključni sadržaj i poziv na akciju iznad preloma, na prvom ekranu. Ukoliko imate problem sa slobodnim prostorom, pribegnite trikovima poput smanjenja visine hedera.

Takođe možete podići dugme „Prijavi se” iznad preloma. Neka taj element bude prvo što posetilac vidi kada uđe na web stranicu.

6. Ograničite kolorit

Lako je zaneti se u radu s bojama. Zašto se zadovoljiti sa tri nijanse jedne boje, kada možete imati više od 10 nijansi? Ipak, u nastojanju da pojednostavimo web stranicu, ne smemo gubiti iz vida vizuelni aspekt. Kada ste u nedoumici, nećete pogrešiti ako smanjite broj boja. Ova odluka zavisi od tipa dizajna, ali pokušajte da se na početku ograničite na dve do tri boje. Ukoliko vam je potrebno više suptilnosti i tekstura, pokušajte da koristite nijanse iste boje i senke – svetlije za pozadinu, a tamnije za zaglavlje i elemente menija.

Koliko god da ste pojednostavili web sajt za korisnike, kolorit može bespotrebno odvući njihovu pažnju.

Ukoliko želite da ove savete primenite i oprobate u praksi za vreme profesionalnog obrazovanja za posao web dizajnera, predlažemo vam da pogledate ovaj specijalizovani obrazovni program. Zasnovan na radu na realnim projektima, pomoći će vam da izbrusite veštine i na pravi način uobličite svoj talenat za vizuelno. Praktični rad tokom školovanja je najbolji način da se spremite za ovaj uzbudljivi posao.