Ove knjige bi svaki grafički dizajner trebalo da pročita
„Nema pdf dokumenta, nema web slike ili tablet dokumenta koji može da zameni zadivljujući i fin osećaj držanja knjige o grafičkom dizajnu u svojim rukama“, navodi Gregor Kaurin, dizajner, autor i bloger.
Ako želite da se bavite grafičkim dizajnom, pred vama su neke od knjiga koje Kaurin izdvaja i preporučuje. Iako nisu prevedene kod nas, mogu se naći u knjižarama na engleskom jeziku ili naručiti preko interneta.
„The Elements of Graphic Design“
Ovaj naslov autora Aleksandra V. Vajta je uvodna knjiga o dizajnu. U isto vreme, važno je da znate da ona nije tipičan udžbenik ili vodič. Jedinstven izgled je u najmanju ruku, vrlo zanimljiv.
On daje čitaocu veliko i zanimljivo iskustvo. Postoje mnogi primeri kroz koje autor ilustruje teme, kao i razni citati. Bogat sadržaj podržava sve što autor tvrdi. Ova knjiga je izuzetno korisna za svakog ko želi da sazna nešto o osnovama grafičkog dizajna, ali je jednako dobra i za iskusne profesionalce koji žele da obogate svoje znanje.
„Pročitajte je detaljno i to će vam pomoći da se povežete sa publikom. Bilo kojom publikom“, tvrdi Kaurin.
„Los Logos 7“
Ovo je jedno od izdanja Los Logos serije knjiga, koja se bavi aktuelnim događajima u logo dizajnu. Sa Los Logos 7, Gestalten nastavlja svoju bestseler seriju o savremenom logo-dizajnu koji je započeo da objavljuje 2002. godine. Knjiga je napisana na engleskom jeziku, a može se naručiti preko sajta Gestaltena ili Amazona.
Poput svojih prethodnika, ovo izdanje je sveobuhvatan pregled vizuelnih jezika i stilova koji koriste najsavremeniji logo dizajneri iz celog sveta. Bez obzira na cilj, današnji logotipi moraju da pokriju mnogo „baza“.
Los Logos 7 pokazuje da je manje postalo više. Zbog značajnog uticaja „dizajna za ekran“, savremeni logotipi se fokusiraju na bitno. Upravo zbog toga, mnogi savremeni dizajneri su se odrekli realistične slike, razigranih oblika, teksture ili boja i vratili se na klasične geometrijske oblike i jasne boje. Predstavljen na 400 stranica, rad se grupiše u kategorije: korporacije i biznis, kultura dizajna, moda, mediji/ igre, muzika, umetnost, politika, sport, zdravlje/wellness i obrazovanje i nauka. Praktični primeri iz knjige mogu da posluže dizajnerima kao inspiracija za stvaranje logotipa u skladu sa savremenim trendovima, ali i sa onim koji tek dolaze.
„Big Brand Theory“
Ova knjiga je spektakularna kompilacija koja sadrži kampanje nekih od najboljih brendova i neprocenjiv je vodič za one koji žele da razumeju ključne elemente uspešnog brenda. Studije slučaja svetski poznatih brendova kao što su Adidas, Colette, Converse, Starbucks, H & M, Nike, Isse Miyake, Lacoste, Levis, Thonik, Uniqlo i mnogih drugih, ilustruju ključne elemente koji su bitni za dobar i dinamičan korporativni identitet dizajna.
Prikaz svakog koncepta brendiranja je ispunjen činjenicama i primerima posvećenih raznim elementima koji se koriste u velikim kampanjama. Na primer, istaknute kampanje brenda Nike uključuju individualno pakovanje proizvoda, postere, prikaz prodavnica, maloprodajnih kesa i kutija, korporativnih poklona i sl. Bogato ilustrovana, ova knjiga je nezamenjiv vodič kroz razne segmente industrije i svet brendinga.
„Type Matters!”
Koliko god mislili da znate sve o tipografiji, verovatno biste trebalo da znate nešto više. Dizajn tipografije nikada nije bio toliko važan deo procesa dizajna koliko je sada, na vrhuncu digitalnog doba. Autor Džim Vilijams, pruža korisne savete za sve koji se na neki način bave tipografijom, od studenata i profesionalaca do svakoga ko radi bilo koju vrstu dizajna.
Knjiga je podeljena u tri poglavlja: Uvod u osnove tipografije; Naslov i prikaz tipa; i Postavljanje teksta. Ovo je kratka knjiga, ali ipak na divan način sažima osnovne aspekte tipografije. „To je tema kojom treba da se bavite i potrudite se da je što bolje razumete da biste usavršili i razvijali svoje dizajnerske veštine“, navodi Kaurin.
Ako vas interesuje da se specijalizujete u domenu grafičkog dizajna i pretvorite teoriju iz ovih knjiga u praksu, preporučujemo vam ovaj sertifikovani obrazovni program.
PONOSAN SAM NA SRBIJU KOJU NIKO NE MOŽE DA ZAUSTAVI: Vučić se oglasio iz Zemun Polja - Dve firme htele da odustanu od radova zbog hajke, ali sam ih vratio!