Da se društvene mreže koriste za poslovanje i promociju biznisa, više nije nikakva novost. Njihovu prednost među prvima su prepoznale neke od najvećih kompanija, poput Coca-Cole, Ericssona, Mercedes-Benza, IBM-a i drugih, čije poslovanje se, između ostalih kanala, može naći i na Twitteru.

Ove kompanije znaju da je sve popularnije mesto za poslovanje kanal kojim se vesti najbrže šire i saznaju – upravo Twitter. Ako vam je pao sistem, ili vam se zapalila radnja, pa nećete raditi neko vreme, ukoliko uvodite novitete u svoje poslovanje ili proizvod, najbrži način da objavite ta dešavanja su na ovoj mreži. Ujedno, putem tih informacija možete pratiti šta radi vaša konkurencija, koji su trendovi u industriji gde poslujete, ali i šta misle vaši potrošači.

Evo ključnih razloga zašto i vaš biznis treba da se nađe na društvenoj mreži kakva je Twitter i šta možete preko ove mreže da postignete:

Neka vaš biznis bude vidljiv milionima ljudi širom sveta

Prema statističkim podacima koji su objavljeni na sajtu Socialbakers.com, postoji 316 miliona aktivnih korisnika Twittera na mesečnom nivou. Oni ukupno postavljaju više od 500 miliona tvitova dnevno.

Veliki broj stalno prisutnih korisnika odlična je prilika da proširite bazu, stupite u direktan kontakt sa potencijalnim klijentima i upoznate ih sa svojim poslovanjem.

Zbog brzine komunikacije svojstvene ovoj mreži, možete brzo saznati i kakvo je mišljenje o vašem biznisu i proizvodima koje prezentujete.

Kreirajte sliku o kompaniji kakvu vi želite

Na društvenim mrežama ljudi iskazuju mišljenje o svemu. Donose sud o najrazličitijim stvarima, počev od privatnih, gde komentarišu porodični i ljubavni život, do toga da li su zadovoljni određenim proizvodom ili poslovanjem neke kompanije. Ništa im ne promakne da osude ako im se ne sviđa.

Svidelo se to vama ili ne, ljudi će svakako komentarisati i vaše poslovanje. Prisustvom na mreži kakva je Twitter, bićete upućeni u dobre i loše komentare u vezi sa vašim poslovanjem. Jer, zajednicu koja koristi ovu mrežu čini veliki broj cinika koji su oštri na jeziku. Zato je najbolje da ne rizikujete i sami pravovremeno izgradite svoju reputaciju na internetu, i kreirate sliku o kompaniji kakvu želite.

Izgradite odnos sa potencijalnim korisnicima

Na Twitteru ljudi često tvituju svoje želje. Komentarišu da li nešto žele da imaju u životu ili ne. To je idealna prilika, da saznanjem šta im je potrebno dobijete ideju da kreirate neki novi proizvod koji još ne postoji. Ako im ponudite nešto što oni žele, dobijate mogućnost da postanu vaši korisnici, a možda i lojalni potrošači vaših proizvoda.

Vaši konkurenti koriste društvene mreže

Potrebno je da ste prisutni na društvenim mrežama, jer su tu i vaši konkurenti. Način na koji oni rade neke stvari na internetu, može da vam stvori ideju da određene stvari uradite bolje.

Pored nadziranja konkurencije, dobro je da imate Twitter nalog i zbog korisnika. Korisnici gledaju da zadovolje svoje potrebe, nevezano od kompanije koja će im to omogućiti. Ako vaša kompanija to ne uradi, neka druga svakako hoće. Vaši konkurenti time preuzimaju deo klijenata koji bi mogli da budu vaši, samo zato što su u stalnoj komunikaciji sa njima preko interneta.

Za savremeno poslovanje jako je bitno dobijanje povratne informacije o tome šta ljudi misle o vašem biznisu, i često podrazumeva mogućnost ili obavezu brzog reagovanja na potencijalne krizne situacije. Zato je bitno da vaše poslovanje bude prisutno i na internetu, gde praćenjem novonastalih dešavanja u svojoj branši, obezbeđujete sebi prvo mesto na tržištu. Dodatnom edukacijom, kojom ćete steći znanja o tome šta je neophodno da uradite da bi vam biznis i celokupno poslovanje bilo uspešno, povećavate sebi mogućnost da se vidno istaknete od ostatka konkurencije.