Naučite kako da osvojite pažnju publike
Strah usled javnog nastupa pred publikom može svakome da se desi. Čak i kada tu publiku broji jako mali broj ljudi koji vas sluša, poput kolega na poslu, najužeg kruga prijatelja ili članova porodice na nekom rođendanu. Da javni nastup nije nikakav bauk, i da može da prođe bez bilo kakve treme, pokazali su neki od najpoznatijih govornika u poslovnom svetu danas. Među zvučnim imenima tu su Stiv Jobs, Bill Gates, Julian Treasure, Will Smith, Robin Sharma i drugi, koji koriste isti princip po kome drže javni govor.
Ovi uspešni govornici znaju da način kojim nešto pričate ljudima, odlučuje da li ćete pridobiti pažnju publike ili nećete. Pored toga, postoji određen koncept, koga se tokom javnog izlaganja neke teme, pridržavaju svi oni koji su uspešni u javnim nastupima.
Struktura nekog javnog nastupa, koje treba da se držite ako želite da pridobijete publiku tako da vas sluša punom pažnjom, izgleda ovako:
Upoznajte vašu publiku
Način i ton obraćanja koji ćete koristiti zavisi od toga ko su ljudi koji su došli da vas slušaju. Nećete se isto obraćati ljudima koji tek počinju neki biznis u vašoj oblasti, i direktorima velikih kompanija koji iza sebe imaju značajno iskustvo. Zavisno od toga ćete birati i ozbiljnost u terminologiji, kao i stav kojim ćete se predstaviti.
Još jedna bitna stvar koja može da vam ide u korist prilikom javnog izlaganja neke teme jeste informacija zašto su ti ljudi u publici. Istražite da li su došli jer su bili primorani, ili su željni saznanja o idejama i podacima koje ljudi poput vas žele da iznesu.
Takođe imajte na umu da vi pričate priču ljudima koji vas slušaju, pa držite fokus na poruci koju želite da prenesete auditorijumu. Gledajte da kontrolišete samu temu razgovora, naročito kada dobijete pitanja od slušalaca koja nisu vezana za nju.
Držite se glavne poruke koju želite da prenesete publici
Suština vašeg javnog nastupa leži u glavnoj poruci, koju želite da prenesete publici. Ta glavna ideja koju izlažete, treba da bude jasna i zanimljiva, i da se utisne u svest vašim slušaocima.
Ona može da bude neko otkriće do koga ste došli ili ključni podatak koji ste rešili da podelite sa svojom publikom. Bitno je da bude jednostavno i razumljivo ljudima, kako bi se lako zapamtilo.
Tom glavnom porukom započinjete, ali i završavate govor. Kroz celokupno izlaganje pričajte na takav način da ljudima bude jasna vaša poruka i kad je ne prenosite direktno.
Povežite temu sa ličnim iskustvom publike
Dosadan govor sastavljen od suvoparne teorije i statističkih podataka, koje vaši slušaoci ne mogu da povežu sa ličnim iskustvom, može da prouzrokuje gubitak njihove pažnje. Zato su najuspešniji govornici upravo oni koji korišćenjem humora, metafora i šale na svoj račun, mogu da približe temu publici, tako da se oni pronađu u nekoj od tih priča.
U zavisnosti od ljudi koji vam sede u publici, možete upotrebiti duhovite izjave, savete ili pitanja upućena publici, ali na način koji će njima biti blizak. Tom prilikom ćete izazvati određene emocije kod svojih slušalaca, tako da osete empatiju.
Ovde nemojte zaboraviti i na pauze, koje imaju jednaku moć kao i priča koju pričate. Pravljenjem pauze dajete određenim delovima priče na značaju. Možete napraviti dramsku pauzu posle nekog izlaganja, čime ćete neverbalno naglasiti da je taj deo poruke bitan.
Pitajte publiku pitanje na koje ni vi ne znate odgovor
Veliki broj govornika postavlja pitanja publici čisto da bi ih uključila u razgovor, i to ume da deluje veštački. Umesto toga, mali broj onih uspešnih govornika postavlja pitanja na koja ni sami ne znaju odgovor. Možete da pitate ljude u publici neko pitanje koje i vas intrigira, ali niste naišli na odgovor. Objašnjenjem da i sami tražite odgovor na neko pitanje možete da uvedete ljude u diskusiju, kojom će i oni potražiti rešenja.
Ovo su samo neki od saveta kako da se pripremite za javni nastup pred publikom. Postoje različiti načini putem kojih možete da poboljšate svoje predstavljanje širem auditorijumu. Jedan od njih jeste dodatna edukacija, gde se uz specijalizovane obrazovne programe može usavršiti javni nastup pred publikom, bilo da je u pitanju javno predstavljanje, poslovna prezentacija, ili neki drugi vid javnog nastupa. Važno je ostaviti pozitivan utisak i preneti glavnu poruku, jer to garantuje siguran uspeh vaše prezentacije.
PONOSAN SAM NA SRBIJU KOJU NIKO NE MOŽE DA ZAUSTAVI: Vučić se oglasio iz Zemun Polja - Dve firme htele da odustanu od radova zbog hajke, ali sam ih vratio!