Industrija optimizacije veb-sajtova SEO mnogo se promenila u odnosu na prelomni period iz 2011. godine i ranije tendencije. Evo šta se desilo u 2015. godini.

1. SEO je usredsređeniji na tehničke elemente. „Marketing sadržaja“ donosi bolje rangiranje u pretrazi.

Ne tako davno SEO (optimizacija sajta) i marketing sadržaja („content marketing“) smatrani su za sinonime. Međutim, u 2015. godini SEO se više fokusirao na tehničke komponente oglašavanja na internetu, dok je kvalitetan objavljeni sadržaj postao ključ za povećanje posećenosti i bolje rangiranje na pretraživačima.

Kreiranje kvalitetnog sadržaja, kao i njegovo redovno ažuriranje postalo je neophodno za postizanje dobre vidljivosti u pretraživačima.

2. Porast broja pretraga preko mobilnih telefona

Još je u 2014. godini postalo očigledno da Gugl pridaje sve veći značaj upotrebi mobilnih uređaja. Uvođenje brojnih olakšica za sajtove koji su prilagođeni mobilnim uređajima, uključivanje sekcije za mobilne telefone u „Google Webmaster Tools“ (aplikaciji putem koje vlasnici sajta mogu pogledati na koji način Gugl vidi njihov sajt i na osnovu tih činjenica mogu prilagoditi svoj sajt i učiniti ga još boljim), kao i bolje rangiranje na pretragama potpuno su promenili web dizajn i prakse u optimizaciji sajtova u 2015. godini.

Osim toga, pre više od jedne godine Gugl je uveo i kazne za sajtove koji generišu greške u prikazu za mobilne uređaje. Zato one stranice koje nisu optimizovane za korisnike i mobilne uređaje mogu očekivati pad u rezultatima pretrage.

3. Pominjanja brenda i citati postali su važni koliko i linkovi

Gugl je počeo da pridaje značaj samom spominjanju brenda ili sajta bez stvarnog linkovanja ka njemu.

Do ovoga je dovela zloupotreba tehnike „link building“. Gugl zato stavlja akcenat na spominjanje i citiranje brenda. Logičan razlog za ovaj zahtev jeste činjenica da se tako otežava manipulacija zarad boljeg rangiranja na pretraživačima.
5. Negativni SEO je ojačao

Pod negativnim SEO podrazumeva se tehnika postavljanja velikog broja „spam“ linkova usmerenih ka konkurenciji kako bi se oslabile njihove pozicije u pretrazi.

Sa ovim problemom se suočavaju u prethodnih nekoliko godina. Na Guglu je da osmisli kako se ovakvi problemi sprečavaju i integritet u rezultatima pretrage održava.

6. SEO više nije izolovani sektor

Donedavno je izolovan SEO sektor bio standard za mnoge kompanije. Danas su SEO, društveni mediji i marketing sadržaja („content marketing“) usaglašeni u postizanju zajedničkog cilja. Njihova integracija je stoga preduslov za uspeh.

Činjenica da se u oblasti optimizacije dešavaju promene utiče na potrebne ekspertize za druga polja i obrnuto. Stručnjaci za marketing sadržaja i društvene mreže će u budućnosti morati da poseduju SEO znanja i veštine da bi bili uspešni. S druge strane, isto važi i za SEO eksperte, koji treba da budu u potpunosti integrisani u kreiranje i promociju sadržaja.

Nije čudo da se pojavljuju obrazovne institucije koje pokušavaju da prate ove promene. Tako se znanja i veštine koje će vam pomoći da koristite SEO na pravi način danas mogu steći na InternetAcademy u Beogradu, gde je moguće obrazovati se za menadžera digitalnih medija, kao i za SEO eksperta sa sveobuhvatnim znanjem na svim smerovima. Tako ćete na ovim programima steći znanja i veštine za upravljanje efikasnom onlajn promocijom, saznati kako treba da vodite uspešne odnose sa javnošću i sa medijima, kao i sve aktuelne tehnike SEO optimizacije. Zbog stalnih promena u digitalnom svetu i potrebe da se veštine dopunjuju, danas je nemoguće otisnuti se u profesionalni život u digitalnom marketingu bez sveobuhvatnih znanja.