Još sa prvim nagoveštajima zime ili snegom počinju i razgovori o praznicima. A marketinški stručnjaci znaju da su praznici sjajno vreme za oglašavanje i da ih tada čekaju „pune ruke posla“. Dok veliki imaju uglavnom već ustaljen i unpapred dobro osmišljen plan za praznični marketing, za male i nove kompanije, ovaj period može da deluje zabrinjavajuće.

Kako se izboriti za pažnju potrošača koji su u praznično vreme zatrpani raznim marketing sadržajem? Portal Mashable, odlučio je da pomogne malim firmama sa nekoliko saveta i ovogodišnjih prazničnih marketing trendova.

Ako poslujte online iskoristite principe poput „Cyber ponedeljka“.

Cyber ponedjeljak je marketinški naziv za ponedjeljak nakon Dana zahvalnosti u SAD-u. Pojam "Cyber ponedjeljak" su osmislile marketinške agencije kako bi ubedile ljude da kupuju online.

Izraz je skovala biznismenka Elen Dejvis a po prvi put se pojavio 28. novembra 2005. u Shop.org saopštenju pod naslovom "'Cyber ponedjeljak brzo postaje jedan od najvećih online shopping dana u godini".

To je dan velike internet rasprodaje, a prošlogodišnja zarada je dostigla cifru od 2. 29 milijardi dolara. Postoji razlog zbog kog je Cyber ponedjeljak toliko popularna: Svi vole dobre ponude.

Kako mala i srednja poduzeća mogu to iskoristiti:

Iako kod nas ovo nije popularan događaj, možete osmisliti sami nešto slično. Potrudite se da to bude dan kada ljudi već polako razmišljaju o poklonima, a još uvek nije počela najveća „praznična groznica“. Važno je da vaše web stranice i online prodavnice (i desktop i mobilne) budu prilagođene i pružaju najbolje korisničko iskustvo i da mogu da izdrže veliki broj poseta.

Potrudite se da pre toga oglasite dan popusta na svim društvenim mrežama i u što više medija. Pozovite i ostale kompanije da se uključe. Inicirate nešto novo.

2. Ne zaboravite na svoje stvarne prodavnice

Ako poslujte online i offline, ne bi trebalo da se u potpunosti koncentrišete samo na internet prodaju. Vlasnici malih kompanija ne mogu da sebi priušte da zaborave na ono što se događa u prodavnici. „Lovci na popuste“ su uvek spremni i da ostave po strani svoje uređaje i prošetaju kroz trgovine u potrazi za popustima i posebnim ponudama.

Kako mala i srednja preduzeća mogu to iskoristiti:

Obratite pažnju na svoje najprodavanije proizvode i šta potrošaći najviše traže. A zatim im ponudite to što žele: ponudu koju ne mogu da nađu na drugim mestima. Iskoristite promociju koju radite za online kupovinu, kako biste najavili i rasprodaje u vašim prodavnicama.

3. Iskoristite društvene medije

Društveni mediji su izvrsna prilika za male firme da se povežu sa potrošačima, približe im se i privuku pažnju sa zanimljivim sadržajem i ponudama.

Kako mala i srednja poduzeća mogu to iskoristiti:

Ponudite popuste u prodavnicama (online ili zemaljskoj) za kupce koji vas prate ili lajkuju na društvenim mrežama. Pozovite ih da osvoje popuste slanjem zanimljivih sadržaja. Izbegavajte preteranu samopromociju i usresredite se na vesele i praznične sadržaje.

4. Doprinesite široj zajednici

Praznici su vreme kada ljudi vole da poklanjaju, da pomažu i dele lepa iskustva. Neka i vaša firma bude deo tog prazničnog dobrog raspoloženja. Uključite se u dobrotovorne akcije i pomozite im da ostvare svoj cilj.

Kako mala i srednja poduzeća mogu to iskoristiti:

Uvedite opciju za donacije u svoju online prodavnicu ili na vašem web sajtu, ponudite da donirate deo praznične zarade - budite kreativni, uključite se i tako će se rado uključiti i vaši potrošači.

5. Podelite praznični duh sa kupcima

Dok kupci očekuju čestitke i posebna pakovanja od velikih brendova, to nije toliko često u manjim firmama i prodavnicama. Čestitke i praznične kartice sa vašim logom, mogu biti lepo iznenađenje.

Kako mala i srednja poduzeća mogu to iskoristiti:

Napravite čestitke, kartice, video ili neki drugi vid zanimljivih promotivnih materijala koji ćete deliti uz kupljene proizvode. Takođe možete privući kupce ako im ponudite zanimljivo pakovanje za svaki kupljen proizvod uz mogućnost dostave na kućnu adresu osobi kojoj je dar namenjen. Pozovite ih da dele fotografije tih zanimljivih čestitki ili pakovanja na društvenim mrežama.

Potrudite se da dobru napravite računicu i vidite šta vam se isplati, a šta ne. Takođe je važno da vaše čestitke, pakovanja i promotivni materijali budu karakteristični i drugačiji i da na neki način oslikavaju vaš brend.

Iako vam se čini da je za praznične ponude još rano, za dobar marketing plan svakako nije. Dobar plan je prvi preduslov za postizanje željenih efekata. Ne zaboravite da uspešna marketinška kampanja podrazumeva da je prava poruka preneta pravoj ciljnoj grupi u pravo vreme uz što manje troškove.