Svaki dobar dizajner bi trebalo da razume odnos između web dizajna i korisničkog iskustva. Kao dizajner, morate da razumete kako izgled web stranice utiče na brojke, tj. na stopu napuštanja web stranice, na primer.

Kada jednom shvatite koje dizajnerske tehnike vode do uspeha, a koje ne, možete znatno poboljšati svoju karijeru i učiniti klijente i korisnike zadovoljnijim.

Tajna uspeha jednostavnih web stranica

Jedna od najvrednijih studija na ovu temu predstavlja ona koju je Google sproveo još 2012. godine. U svojim istraživanjima Google je utvrdio da korisnici interneta donose sud o web estetici u roku od 1/50 ili 1/20. sekunde.

Dalje, studija je zaključila da vizualno složene web stranice nisu toliko privlačne ili lepe kao standardne ili jednostavne web stranice. Drugim rečima, ako želite da ostavite dobar prvi utisak na posetioca web stranice, jednostavnost je najbolje rešenje.

„Sve u svemu, naša studija pokazuje da dizajneri treba da obrate pažnju, ne samo na vizuelnu složenost, već i na tipične forme pri izradi web stranica”, zaključuje se u studiji. „Dizajn koji je suprotan onome što korisnici obično očekuju od web stranice, može da naruši prvi utisak i očekivanja korisnika".

Imajući ovo na umu Semjuel Edvards, koji je radio za brojne male kompanije, ali i za gigante poput NASDAQ OMX, eBay, Duncan Hines, Drew Barrymore, daje neke od saveta za uspešan dizajn bilo koje web stranice.

Iskoristite beli prostor

Svaki element web stranice, od tipografije i boja do slika i logotipa, komunicira sa korisnicima. Ako je web stranica previše komplikovana ili jedinstvena, prosečan korisnik će kliknuti dugme „nazad“. To dovodi do malog broja poseta, a to niko ne želi.

Jedan od najboljih načina da pojednostavite web stranicu je da se držite podalje od složenih šema boja i oslonite se na više belog prostora. Verovatno ne postoji bolji primer za to od studije slučaja SkinnyTies.com. Ulaganjem u više belog prostora (između ostalih promena), Skinny Ties je uspeo da poveća posete za 42,4 posto i smanji stopu napuštanja stranica za neverovatnih 23,2 posto.

Eliminišite skačuće („pop-up”) prozore

Pre deset ili dvanaest godina, „pop up“ reklame su bile vrlo popularne, ali i neugodne za posetioce. Iako su nestale na nekoliko godina, sada su se ponovo pojavile stranice koje zatrpavaju svoje posetioce sa pop-up oglasima. Neke kompanije uspevaju da privuku pažnju na ovaj način, ali je metoda češće neefikasna. Umesto da nervirate korisnika sa pop-up prozorima, pronađite način kako da te ponude uklopite u same web stranice.

Pojednostavite navigaciju.

Zbunjujući navigacioni meni je jedan od razloga zbog kojeg mnogi korisnici brzo napuštaju stranicu. Stoga bi, ako to niste rešili na vreme, trebalo da preispitate navigacijske opcije. Kombinujući jednostavan izgled stranice i smanjujući broj opcija u meniju, moći ćete da zadovoljite posetioce i olakšate im kretanje po web stranici.

Obratite pažnju na tekst

Iako tekstualni deo nije direktno posao web dizajnera, vaš posao je da pronađete način da on bude čitljiv i da se uklopi sa ostalim elementima web dizajna. Ukoliko primetite da ima previše nepotrebnog teksta, razgovarajte sa piscima ili svojim klijentima i savetujte im da pojednostave stvari. Tako ćete im pokazati da brinete o celokupnom izgledu i da ne želite samo da „otaljate“ posao.

Investirajte u brzinu

Prilagodljivi („responsive“) web dizajn danas više nije opcija, već nužnost. Ako i dalje koristite standardni izgled desktop web stranice, vi poručujete mobilnim korisnicima da ne brinete o njima. Verovatno već znate da većina korisnika danas posećuje web stranice putem svojih pametnih telefona i tableta. „Reponsive“ dizajn pojednostavljuje stvari i omogućuje lak prelazak sa uređaja na uređaj.

Cilj svake web stranice bi trebalo da bude privlačenje i zadržavanje pažnje posetilaca. Iako ne možete sve nedostatke eliminisati preko noći, važno je da stalno radite na unapređivanju svojih dizajnerskih veština, pratite studije i istraživanja, nove trendove... Samo ulažući u sebe možete doći do vrhunskih rezultata. To je jedino pravilo koje će važiti zauvek.