Poboljšajte svoju prodaju na internetu uz ove savete
A da ima sve više internet-kupoholičara pokazuje i činjenica da su prošle godine i kod nas u mnogim prodavnicama odlučili da iskoriste popularni „crni petak“, „internet ponedeljak“ i slične popularne svetske trendove u e-trgovini. Ova činjenica ne iznenađuje, jer onlajn trgovina predstavlja vrlo prijatno iskustvo za mnoge korisnike, koji iz svog doma ili sa posla mogu da posete virtuelne radnje i kupe razne zanimljive stvari.
Novo iskustvo u onlajn kupovini
Međutim, onlajn kupovina više nije samo „jedno novo iskustvo“. Kako navodi Šejn Ginsberg, predsednica agencije za oglašavanje „Evolušn biro” (Evolution Bureau): „To je sada deo trgovačkog kontinuuma. Nedavna studija univerziteta MIT pokazuje da potrošači pristupaju kupovini iz više uglova. 80 odsto kupaca proverava cene robe onlajn, a jedna trećina pristupa informacijama o cenama na svojim mobilnim uređajima, dok su u trgovinama.
Kako bi saznali više o ovoj industriji, portal „Mašabl” (Mashable) je intervjuisao nekoliko marketinških stručnjaka o tome šta kompanije treba da rade kako bi pratile sve trendove e-komercijale.
Izbrišite granicu između stvarnog i virtuelnog sveta
Drugim rečima, tretirajte potrošača kao osobu koja kupuje putem raznih kanala, jer kupci to i rade. Kompanije koje mogu da usklade svoje virtuelne onlajn prodavnice sa svojim regularnim, pravim prodajnim prostorima omogućavaju potrošačima da lakše pronađu ono što žele.
Osim toga, korisno je ako omogućite kupcima da naruče proizvode onlajn, a da ih pokupe u trgovini. I obrnuto: Ako nešto nije dostupno u trgovini, trebalo bi da može da se poruči onlajn i isporuči na adresu kupca. Ovi i slični potezi vam omogućuju da „ispunite očekivanje savremenog kupca i omogućite mu da sve ima uvek na dohvat ruke", kaže Erin Mets, glavni marketinški menadžer u „Analektu“, marketinškom odseku korporacije „Omnikom medija grup“.
Ciljajte prave potrošače, sa pravim ponudama
Metsova navodi da je, poput mnogih žena, razočarana kada vidi oglase za proizvode koji je ne zanimaju. Umesto toga, ona bi volela da vidi neke oglase, kao na primer za farmerke ili druge proizvode koje je pretraživala putem interneta.
Vaš cilj je da pomognete potrošačima da se probiju kroz ogromne količine dostupnih proizvoda i dođu do stvari koje ih zanimaju. Zauzeti kupci žele da pregledaju manje, a pronađu više. A to je prostor koji treba da iskoristite i ponudite im relevantne preporuke na osnovu informacija koje već imate o njihovim prethodnim kupovinama i pretragama.
Iskoristite podatke i tehnologije
Želite da povučete kupca što dalje od svog konkurenta? Obratite pažnju na lmesta na kojima vaš kupac boravi, kako u virtuelnom tako i u stvarnom svetu. Postoje brojne tehnologije pomoću kojih možete saznati gde je vaš kupac, te tako možete da mu pošaljete atraktivnu ponudu, čak i kada još uvek razmatra ponudu drugog prodavca.
„Koristite podatke o prošlim kupovinama, podatke sa društvenih mreža i prilagodite svoje ponude određenim potrošačima. Lepota tehnologije, kada je primenjena na najbolji način, jeste u tome što korisnik ne zna da je njegovo iskustvo proizvedeno", kaže Vest Stringfelou, direktor proizvodnje u kompaniji „Big komerc“ i nekadašnji izvršni direktor „Pej-pala“ i „Amazona“. „Sve što zna jeste da je njegovo iskustvo poboljšano, lepo i korisno.“
Ne zaboravite mobilne uređaje
Tableti, pametni telefoni i drugi mobilni uređaji brzo zamenjuju kućne desktop računare kao alate za kupovinu. Prema podacima koje nudi indeks porasta trgovine na internetu „Custora High-Growth Ecommerce Index“, 40 odsto svih onlajn kupovina obavljenih na „crni petak“ prošle godine bilo je obavljeno putem mobilnih uređaja.
„To predstavlja izazov za sve firme“, kaže Stringfelou, „pa je važno da prilagode dizajn ovim uređajima i pruže podjednako dobro korisničko iskustvo. Aplikacije koje podstiču deljenje na društvenim mrežama i dalje će biti vredne, jer omogućavaju korisnicima da podele i uporede svoje kupovine sa svojim prijateljima i porodicom.”
Internet danas pruža odlične mogućnosti za pokretanje i vođenje e-trgovine, bez obzira na to da li se radi o postojećoj kompaniji koja želi da poveća broj kanala prodaje ili je u pitanju nova kompanija koja je osnovana da bi se bavila trgovinom na internetu.
Ako želite da postanete stručnjak u ovoj oblasti, potrebne veštine i znanja možete steći brzo i lako putem edukativnih programa koji postoje i kod nas. Tako na ITAcademy u Beogradu program Online Sales & E-business Development stavlja podjednaki fokus na razvijanje i vođenje onlajn prodavnica u korporativnom okruženju, okruženju malih i srednjih kompanija, kao i u sektoru startap kompanija, mikropreduzeća i preduzetnika.
PONOSAN SAM NA SRBIJU KOJU NIKO NE MOŽE DA ZAUSTAVI: Vučić se oglasio iz Zemun Polja - Dve firme htele da odustanu od radova zbog hajke, ali sam ih vratio!