Sedam grešaka u onlajn biznisu koje morate da izbegnete
1. Predugo čekate da pokrenete posao
Kada počnete da vodite blog i da gradite vaše onlajn prisustvo, vrlo je lako ostati mesecima zaglavljen u objavljivanju sadržaja bez konkretne prodajne ponude.
Neki ljudi jednostavno ne mogu da nađu dovoljno vremena i za to da redovno ažuriraju sadržaj, kreiraju video-klipove i za to da kasnije oforme proizvod koji će ponuditi svojim pratiocima. Drugi se suzdržavaju da plasiraju svoj proizvod ili uslugu zato što se plaše da ih niko neće kupiti i da će im silni uloženi trud i vreme propasti. Najveći rizik postoji ako kreirate nešto što niko neće da kupi. Ali što pre plasirate prvu verziju proizvoda, makar ona imala i mana, to ćete pre doći do onog kvalitetnog i traženog, pravog proizvoda.
2. Nudite rešenje nebitnog problema
Ako je problem koji vaš posao rešava važan, nećete morati da tragate za kupcima. Da u rukama imate lek za rak, sigurno ne biste morali da mislite o tome kome ćete ga prodati. Poslovi neprestano propadaju jer preduzetnici pokušavaju da prodaju nešto što većinu ljudi zapravo ne zanima. Ako plasirate ideju i niko ne bude zainteresovan, moguće je da treba da potražite važniji proizvod, pre nego da tragate za drugim klijentima.
3. Ne slušate želje klijenata
Kako biste znali da je problem koji rešavate zaista važan vašim klijentima, potrebno je da ih pažljivo slušate. Nemojte prihvatati samo one komentare koji potvrđuju vrednost vašeg rada. Slušajte i one kupce koji traže povraćaj novca ili one koji kupuju vaš proizvod ali ga ne koriste. Čujte šta imaju da kažu oni koji ne žele da kupe vaš proizvod i otkrijte razloge za to. Postoji razlog zašto se kaže da je mušterija uvek u pravu, a to je jednostavno zbog toga što bez klijenata – nema ni poslovanja.
4. Niste dovoljno drugačiji od konkurencije
Nemojte očekivati da ćete uspeti da izgradite publiku oponašajući uspešan, poznati sajt. Ono što je potrebno da uradite kako biste se izdvojili u moru onih koji obrađuju istu temu nije da budete bolji od drugih, već da budete potpuno drugačiji. Kada neko pita zašto bi trebalo da obrati pažnju na ono što nudite, moći ćete s lakoćom i razumljivo da objasnite ono po čemu ste prepoznatljivi.
5. Bavite se temom koja vas ne zanima
Bez obzira na to čime odlučite da se bavite, imajte u vidu da će vam trebati izvrsno poznavanje tematike, sveže i kreativne ideje, ali i čvrsta volja da u tome istrajete. Ovo ne znači da vaš posao treba da bude vaša najveća strast, ali nemojte činiti posao neizvodljivim birajući ono što vas apsolutno ne zanima. Ako volite ono što radite, elan neće biti problem.
6. Osamili ste se
Korbet navodi kao jedini razlog postojanja njegovog biznisa to što mu prijatelji preduzetnici nisu dozvolili da odustane u trenucima kada je to pomišljao. Niko ne može da uspe sam. Potrebni su vam ljudi koji će vam pomoći da razradite posao, bilo da su to klijenti ili saradnici. Podrška drugih preduzetnika, i onih uspešnijih, kao i onih koji su na sličnoj lestvici dostignuća kao vi, vrlo je važna. Što ste više povezani sa drugima, to će vam biti lakše da prevaziđete prepreke i obezbedite nove ideje za svoj biznis.
7. Trošite previše vremena na razmišljanje, a premalo na rad
Ovu grešku najbolje će objasniti poznata krilatica: Uspeh je jedan posto talenat, 99 posto rad i trud. Zato, bez čekanja – prionite na posao!
Učite na tuđim greškama. Iskorenite navedene greške iz svog biznis plana i raskrčite svoj put ka finansijskoj nezavisnosti. Osigurajte ostvarenje vaše originalne poslovne ideje i postanite uspešan lider na onlajn tržištu. Kada niste sigurni šta treba da činite, vratite se na ovaj tekst i još jednom proverite vaš poslovni projekat.
VUČIĆ RAME UZ RAME SA SVETSKIM LIDERIMA: Predsednik na Samitu Evropske političke zajednice o ozbiljnim izazovima i sukobima sa kojima se suočava ceo svet (FOTO)