Poznato je da društvene mreže imaju reputaciju servisa koji zapravo ne služi ni za šta više nego za zabavu, pa samim tim nema mnogo koristi po mlade ljude koji tek treba da se razvijaju i napreduju. Naime, vreme utrošeno za prelistavljanje stranica, profila i ćaskanje sa prijateljima mogla bi se daleko pametnije iskoristiti za učenje, sticanje novih znanja i komunikaciju sa profesionalcima iz branše.

Međutim, nije sve baš tako kao što se čini. Društvene mreže su do sada dokazale da mogu da omoguće višestruku korist, kako za napredak u karijeri, tako i za širenje mreže poslovnih kontakata. Počevši od mreže Linkedin, čiji je to osnovni cilj, pa sve do Pinteresta, koji danas služi kao nepresušna inspiracija brojnim dizajnerima i kreativcima koji svoje mesto pronalaze u marketingu i sličnim poslovima.

Ako ih koristite pravilno, mnogo dobrobiti možete izvući iz njih. Bilo da ste u potrazi za inspiracijom, motivacijom ili nečim trećim, sigurni smo da ćete ovde pronaći to što tražite. Ne samo da ćete steći bitna poznanstva, već ćete moći i da nadogradite svoja postojeća znanja i saznate kako da ih dalje razvijate, unapredite i na kraju krajeva unovčite. Zato smo odlučili da napravimo analizu i predstavimo vam sve načine na koje vam društveni mediji mogu pomoći u kreativnom procesu.

Razgovarajte sa ljudima

Sam naziv vam dovoljno govor i– društvene mreže – družite se sa ljudima. Postavite pitanje, socijalizujte se, tražite mišljenje svojih prijatelja o temi kojom se bavite. Pokušajte da istražite šta je to što je ljudima zanimljivo, šta bi im se dopalo da vide i kako bi mogli to da iskoriste za svoju dobrobit.

Imajte u vidu, na čemu god da radite, na Fejsbuku ćete sigurno pronaći veliki deo svoje ciljne grupe. Bilo da tražite sredovečne žene koje zanima kozmetika za negu lica ili mlade muškarce koji su zainteresovani za ekstremni turizam. Gotovo svi danas koriste ovu društvenu mrežu, pa samim tim možete sa njima diskutovati na teme koje su vam važne i relevantne za projekat na kom radite.

Inspirišite se

Ako otvorite oči i pažljivo gledate, pronaći ćete inspiraciju svuda oko sebe, počevši od najsitnijih detalja u prirodi, preko ljudi koje srećete na putu do posla i konačno upravo na društvenim mrežama u hrpi različitih tekstova i postova koje vaši prijatelji kače.

Ispipajte njihov puls, pročitajte priče koje dele sa drugima, vidite šta oni imaju da kažu, čitajte komentare. Pronađite neke univerzalne ljudske istine za koje se možete vezati i oko kojih možete izgraditi celu ideju za unapređenje njihovih života i situacije u kojoj se nalaze. Prateći život ovih komunikacionih kanala uspećete da donesete mnoge zaključke i rešite brojne dileme na koje usput nailazite.

Oživite svoj projekat

Ako ne znate kako da završite posao, onda ga bar započnite. Objavite deliće svog projekta i oživite ga na društvenim mrežama. Tako ćete se obavezati da ga završite, kako bi ljudi koji su se skupili oko vaše ideje na digitalnim kanalima zapravo videli šta ste želeli da učinite i kako taj finalni proizvod treba da izgleda. Iako trenutno imate samo ideju, ako počnete da radite na njenoj realizaciji, daćete joj obrise svega što mislite da može da postane. Kada budete videli komentare drugih ljudi, znaćete u kom smeru treba da nastavite i kako da razvijete ceo projekat. Zato – samo napred, morate napraviti prvi korak kako biste došli do poslednjeg.

Kao što možete videti, na društvenim mrežama se krije mnogo više od čiste zabave. Istina, često je možete iskoristiti da napravite predah od posla koji radite, ali takođe, usput ćete naići na pregršt korisnih informacija koje vam mogu mnogo značiti za dalji rad. Važno je samo da ih upotrebljavate na pravi način, pratite kvalitetne stranice i komunicirate sa pametnim i dobrim ljudima. Ako pronađete zadovoljstvo u tome, onda razmislite da upišete studije menadžmenta digitalnih medija gde ćete dodatno unaprediti svoja znanja i pronaći način da sve to što ste naučili i postigli putem društvenih mreža zapravo i unovčite. Mnogi profesionalci na internetu danas imaju stabilan rpihod upravo od vođenja kompanijskih stranica na Fejsbuku ili pravljenja moćnih profila na Jutjubu.