Sve ste uradili kako treba: završili ste školovanje, stekli sertifikate, imate veliku ambiciju da postanete HR menadžer i dobili ste prvi poziv na razgovor za mogući posao. Ne dajte da vas uhvati panika. Razmislite o tome kako ćete se predstaviti, koliku platu ćete tražiti i, naravno, kako ćete se obući.

Ovaj članak posvećen je upravo tom, naizgled najjednostavnijem elementu pripreme, koji ume da zada velike probleme, pogotovo ako je ovo vaš prvi razgovor za posao. Sa druge strane, ovi saveti mogu biti od koristi i iskusnim HR menadžerima koji žele da usklade svoj izgled sa svojim zanimanjem.

1. Osnovno poslovno odelo

Ako do sada već niste obnovili svoju garderobu nabavkom nekoliko poslovnih odevnih kombinacija, onda je pravo vreme za kupovinu. Izaberite odeću koja vam odgovara i koja može lako da se uklopi sa onim što već imate.

Sigurno nećete pogrešiti ako izaberete tamne poslovne pantalone, košulju neutralne boje i dobro iskrojen sako. Bela košulja je uvek odlično rešenje i može se koristiti u mnogim kombinacijama, pa preporučujemo da nabavite bar jednu takvu košulju, koja je krojena u skladu sa vašom figurom.

2. Odustanite od vidljivih pirsinga i tetovaža

Posao menadžera ljudskih resursa podrazumeva da predstavljate svoju kompaniju pred mnogima i vaši važni klijenti će možda negativno reagovati ako im pažnju odvuče neki od vaših smelih ukrasa na telu. Zbog toga savetujemo da ne rizikujete, već da prekrijete pirsinge i tetovaže, naročito na razgovoru za posao.

Čak i minđuše treba da budu jednostavne ali, ako ste žena, preporučujemo da ih iskoristite kao skroman detalj koji će ublažiti strogo poslovnu odevnu kombinaciju i istaći vaš vedar duh.

3. Šminka mora biti blaga

Ukoliko želite da budete uspešan HR menadžer, morate odustati od veštačkih trepavica i karmina jarkih boja. Vaša šminka treba da asocira na čistoću i da umereno istakne oči.

Najsigurnija opcija jeste da jednostavno iskoristite podlogu, maskaru i blago rumenilo, a na usne možete staviti diskretan sjaj ili karmin u nekoj neutralnoj boji, koji će naglasiti vas osmeh.

4. Prikladna odeća za svaku priliku

Dobro proverite da li odeća koju nameravate da obučete za razgovor za posao odgovara pravilima oblačenja koja se poštuju u firmi u kojoj želite da se zaposlite. To neće biti presudno, ali možete ostaviti dobar utisak tim gestom.

Suknja ne sme biti prekratka, jer provokativan izgled može veoma negativno uticati na poslodavca. Obuća i leti treba da bude zatvorena, a previsoka štikla ne samo da će izgledati neprikladno, već je i veoma nepraktična.

5. Oblačite se u skladu sa prilikama

Ukoliko znate da sutra imate zakazan važan poslovni sastanak, posebno obratite pažnju na to šta ćete obući. Klijentima imponuje kada primete da ste se potrudili da izgledate poslovno i to će doprineti uspehu vaših pregovora. I razgovor za posao jeste jedan vid poslovnih pregovora, pa zato isti recept primenite i kada je u pitanju ovaj, za vas najvažniji, sastanak.

6. Poštujte dres-kod

Kao menadžer ljudskih resursa, morate biti primer svim zaposlenima. Vi postavljate standarde ponašanja i odnosa prema poslu i zbog toga je dres-kod za vas najstroži i vi ga morate slediti u potpunosti.

Sa druge strane, budite pristupačni i svojim izgledom podsećajte kolege da ste otvoreni za saradnju i timski rad.

Sada, kada ste smislili šta ćete obući za razgovor za posao, obratite pažnju na važnije stvari. Prvi utisak jeste od velike važnosti, ali ono što je najvažnije jesu vaše kvalifikacije.

Ukoliko dobijete posao, budite odgovorni i opravdajte poverenje koje vam je ukazano. Ako poslodavac ne prepozna vaše kvalitete, nemojte gubiti nadu. Nastavite da se prijavljujete za poslove i radite na unapređenju svog CV-ja.

Nemojte zaboraviti koliko je važno da uz CV pošaljete motivaciono pismo i sertifikate koji svedoče o vašim sposobnostima. Ukoliko ne posedujete sertifikate, pravo vreme je da počnete da se usavršavate. Dok tražite posao, investirajte u svoje znanje i nove prilike za zaposlenje će se ubrzo javiti.