Logo može da bude prva stvar koju potencijalni kupci i klijenti primete ili imaju na umu kada pomisle na vašu kompaniju i brend. Zato promena logoa nije projekat u koji može da se ulazi bez odgovarajuće pripreme i ispitivanja. Pre nego što se upustite u kreativne odluke, ili u odabir dizajnera i ostalih saradnika, važno je da postavite neka od važnih pitanja, koja će pomoći i vama i celom vašem timu.

1. Zašto je potrebna promena?

„Zato što brend prolazi kroz promene ili mu samo treba osvežavanje“, kaže Milton Glejzer, koji je dizajnirao logo za pivo za kompaniju „Bruklin brueri“. Ponekad samo tržište i okolnosti diktiraju tu potrebu.

Tako, na primer, kada je 2010. godine Konrad Ču pokrenuo startap kompaniju koja se bavi dostavom sveže hrane pod imenom „Monšeri“, sam je nacrtao svoj logo dok se vozio prevozom. Iako nije očekivao mnogo od tog idejnog rešenja, kupci su zeleni logotip doživeli kao „razigran i sladak“.

Kako se kompanija razvijala, Ču je počeo da se pita da li taj logo šalje pravu poruku. Arčer font, koji je koristio, postao je sveprisutan u Silicijumskoj dolini i nije dovoljno isticao specifičnost kompanije Monšeri. Zato je Ču odlučio da promeni sve, od logoa do ambalaže i mobilne aplikacije.

2. Koliko smem da menjam?

„U većini slučajeva pri redizajnu logoa", kaže Glejzer, „mora da postoji kontinuitet između starog i novog, a promena mora da bude što manje primetna. Tako će korisnici shvatiti da se radi o istoj konzervi graška, samo, naravno, u novom i poboljšanom pakovanju.“ Portal Mašabl, koji nije želeo da se previše otuđi od svojih čitalaca, odlučio je da svoje svetloplavo slovo M zameni kvadratom iste boje, u kom je isto slovo, ali bele boje.

3. Da li je moj logo zastareo?

Ako ustanovite da, stilski i vizuelno, elementi vašeg logotipa izgledaju zastarelo, ili osećate da logo ne prati savremene trendove u dizajnu ili promene kroz koje prolazi sam brend, onda je pravo vreme da razmišljate o promeni", kaže Džefri Martin, dizajner iz kompanije „Sajtpat medikal“. Trendovi se danas dosta brzo menjaju, te budite oprezni – jer to ne znači da treba da promenite svoj logo sa svakim novim trendom. Gugl je, na primer, redizajnirao svoj logo prošle godine, nakon 16 godina.

4. Šta želim da moji klijenti osećaju?

„Jedna od prvih stvari koje savetujem malim kompanijama i firmama da učine jeste da pokušaju da odrede koje su to emocije koje žele da prenesu svojim klijentima i potrošačima. Zatim treba da razmisle o tome kako to može da se postigne izradom novog logotipa", kaže Martin. Primera radi, logo kompanije „Gerber bejbi“, prenosi emocije koje su povezane sa negovanjem, dok „Helou prodakts“ predstavljaju svoju pastu za zube kroz zabavu.

U navedenom primeru „Monšerija”, Ču je za magazin „Ink” istakao: „Želeli smo da unapredimo i brend i iskustvo na viši nivo. Da kupci osete nešto kao: ‘Dobijam ekskluzivan proizvod, ali po prihvatljivoj ceni’", kaže on. Ču navodi da to nije uvek lak zadatak. Dizajnerski tim je radio nekoliko predložaka, dok napokon nisu došli do logoa koji je odražavao željeno osećanje.

5. Ako bi moja kompanija bila poznati lik iz filma, ko bi to bio?

Iako ovo pitanje može da deluje pomalo neozbiljno, zapravo je vrlo korisno u celom procesu, kaže Armin Vit iz agencije „Ander konsidereješn“. Džejms Bond, na primer, može da označava muževnost, Ketnis Everdin je snažna, ali ženstvena. Vit navodi, takođe, da ovo može biti korisno i za kasniji kreativni proces, jer ćete na taj način svom timu dizajnera na slikovit i zanimljiv način objasniti šta želite i tako podstaći njihovu kreativnost.

Ako uživate u spajanju funkcionalnosti i estetike, koja je važan aspekt dizajniranja logotipa, i želeli biste da otpočnete karijeru u ovim vodama, preporučujemo da pogledate ovaj obrazovni program.