Fotografija više nije samo umetnost, već je postala i neizostavni segment svakog biznisa. Ne samo da ona može da poboljša reputaciju brenda, već može da utiče na celokupan utisak koji osoba stiče o načinu vašeg poslovanja samo jednim pogledom na njen kvalitet. Zato je neophodno voditi računa o svim materijalima koji se tiču kompanije, a koji u bilo kom trenutku izlaze u javnost. Važno je da insistirate na vrhunskom kvalitetu i da bez zadrške možete da izjavite da je to vaše delo.

Međutim, za tako nešto nije dovoljan samo foto-aparat, već i stručnjak koji iza njega stoji. Dobri fotografi su danas na ceni i to nije tako bez razloga. Nije jednostavno pratiti sve nove tendencije i usavršavati tehniku u zavisnosti od zahteva tržišta. Takođe, važno je bar delimično poznavati i temu fotografisanja, kako bi se način izrade prilagodio njoj i klijentu. Zato se fotografi neprestano usavršavaju, ne bi li odgovorili na sve zadatke koji do njih dolaze.

Ove godine, nakon određene stagnacije, javljaju se novi trendovi u svetu fotografije. Kako bismo vam olakšali snalaženje, predstavljamo neke od njih.

Blic

Verovali ili ne, situacija postaje svetlija. Možda ste primetili fotografije iz noćnih klubova, atmosferske prikaze i različite umetničke eksperimente koji su vrlo svetli.

Razlog tome jeste činjenica da je blic sve više u trendu. Jasne ivice i naglašene senke unose dramatiku u situaciju i dodaju emocije i atmosferu celoj fotografiji. Iako možda mislite da je to samo regularno automatsko osvetljenje, verujte da je nekada izuzetno teško napraviti dobru fotografiju u kojoj će biti kvalitetno kombinovan odnos boja, kontrasta i senke. Eksperimentišite. Isprobajte različite tehnike, uglove i izvore svetla i možda ćete dobiti baš to što ste tražili.

Paterni

Mustre, šeme ili šare su nešto što je uvek u trendu. Međutim, u narednom periodu očekujte ekspanziju ovih vizuelnih prikaza. Uvek se postavlja pitanje kako na fotografiji to može izgledati kada se kombinuje sa drugim bojama i oblicima, ali ipak, prihvatite izazov i isprobajte šta sve može da se uradi i kako ovi oblici mogu da se iskoriste. Bićete oduševljeni. Jedino će dizajneri možda imati problem sa tim, jeri će u nekom trenutku morati da ubace tekst u šaru. Želimo im sreću u tom zadatku.

Crno-belo

Naravno, može se reći da je reč o nečemu što nikada ne izlazi iz mode, međutim kada je reč o oglašivačkoj industriji i dizajnu, ova kombinacija nije preterano korišćena. Koliko god to paradoksalno zvučalo, zapravo, koristeći baš tu tehniku, možete samo dodatno naglasiti boje koje okružuju fotografiju i na kojima želite da bude akcenat.

Zaustavljeni pokreti

Fotografije ljudi koji su zaustavljeni u nekoj radnji, situacija koja je očigledno trajala, a sada je zarobljena na fotografiji – to je ono što u ljudima budi radoznalost. Šta se desilo nakon toga? Kuda se čovek uputio? Šta je usledilo?

Izazivanje znatiželje u ljudima jeste jedan od glavnih motiva svakog fotografa ili bilo koga ko želi da njegov rad ode u javnost. Takođe, ovo je jedinstveni prikaz inače haotičnog sveta u kom živimo, u kome možete imati priliku da vidite zaustavljene pokrete i pauzu koju je ceo svet napravio na samo jednoj fotografiji. Pokušajte, fotografišite ljude iz svog okruženja i primetićete i sami šta je toliko zanimljivo u tome.

Ako želite da zadržite dobru reputaciju ili da poboljšate imidž koji vaša ili kompanija za koju radite ima, onda morate voditi računa i o vizuelnoj prezentaciji. Fotografije su ključne za to, pa zato niko ne štedi kada plaća dobrog stručnjaka. Ako ste se sami odvažili da budete fotograf, važno je da posedujete praktično znanje iz fotografije i da se dobro uvežbate pre nego što se upustite u ozbiljan posao. U ovome vam mogu pomoći studije novih medija na ITAcademy. Ovde ćete savladati tumačenja i razumevanje novih trendova, načina funkcionisanja tržišta, ali i sam zanat. Napravite prvi korak i nakon toga samo nastavite da se kontinuirano usavršavate kroz konkretan posao i profesionalni angažman.