Ovo su najčešće greške zbog kojih internet-marketing ne uspeva
To ne znači samo da budete prisutni na internetu putem internet-sajta, društvenih mreža i drugih kanala. Važno je na pravilan način iskoristiti potencijale svakog od tih kanala i precizno isplanirati svaki korak. Dobar plan je prvi preduslov za postizanje željenih efekata. Uspešna marketinška kampanja podrazumeva da je prava poruka preneta pravoj ciljnoj grupi u pravo vreme uz što manje troškove.
Ukoliko se marketing ne planira na pravi način, u najboljem slučaju neće biti nikakvog efekta, ma koliko truda i novca da uložite. Pred vama su neki od najčešćih propusta koji se prave u oglašavanju na internetu, ali i načini kako da ih izbegnete i ispravite.
1. Određujete ciljnu grupu na osnovu pogrešnih parametara
Ponekad marketinški stručnjaci prave greške misleći da njihove potrošače i klijente određuje zanimanje ili uzrast. U većini slučajeva se radi o različitim ljudima, različitih godina i zanimanja.
Zato, umesto ovakvog grupisanja, pokušajte da razmišljate o niši, odnosno o segmentu tržišta kome želite da se obratite. Taj segment predstavlja skup ljudi koji su okupljeni oko nekog zajedničkog problema, a ne moraju biti istog zanimanja ili uzrasta. Vaš posao je da rešite taj problem.
Primera radi, ovo ne znači da su advokati niša, niti su to domaćice ili mali preduzetnici. Vaša ciljna grupa mora da bude konkretnija kako bi vaša kampanja na internetu bila što efikasnija.
Savet: Uzmite malo vremena za razmišljanje o tome šta je problem koji vaš proizvod ili usluga rešava, a zatim odredite ko su ljudi koji bi mogli da imaju takav problem.
2. SEO ne može da zameni kvalitetan sadržaj
Iako je SEO dobar, internet-marketing zahteva dodatne veštine, a ne samo određivanje ključnih reči. Vaš glavni cilj bi trebalo da bude pružanje bitnog i kvalitetnog sadržaja koji je u skladu sa očekivanjima tržišta. Ako ne posedujete dobar sadržaj i ne uložite svoju kreativnost, SEO vam neće pomoći, a uloženi novac će biti uzalud potrošen.
Savet: Vaša web stranica je jedan od najvažnijih kanala komunikacije između vas i vaših klijenata. Zato se pobrinite da bude zanimljiva, kako bi se posetioci stalno vraćali. Konstantno nudite nove sadržaje i nove informacije, kako biste im pružili novo iskustvo svaki put kada posete vašu stranicu.
3. Vaša web stranica ne zadovoljava očekivanja posetilaca
Ako ste uložili dosta vremena i truda (i novca) kako biste privukli posetioce na vašu web stranicu, rezultat bi trebalo da bude vidljiv i osetan. Često se dešava da posetioci samo svrate, pogledaju stranicu i ne udubljujući se u sadržaj – odu. Razlog tome je najčešće loš dizajn ili komplikovana navigacija. Da bi posetioci uopšte počeli da se bave sadržajem, potrebno je da im priuštite efektan vizuelni doživljaj.
Saveti: Dobar dizajn i korisničko iskustvo su važni, zato uložite u testiranje interakcije posetilaca sa vašom stranicom. Jednostavna navigacija je uvek dobra kako biste izbegli nepotrebno gubljenje vremena posetilaca na snalaženje. Ako, uprkos svemu, marketing nije dovoljno efikasan, razmotrite vašu ponudu. Postoji mogućnost da upravo ona pravi problem.
4. Niste dosledni
Doslednost je ključna i važna u svim segmentima marketinga, pa tako i kada je internet u pitanju. To u ovom svetu znači da ne možete slati različite poruke na različitim društvenim mrežama, a nešto treće putem web stranice.
Možda mislite da je politika „što više, to bolje” pametna, ali to ovde nije slučaj. Na ovaj način ćete samo zbuniti svoje korisnike i potrošače i oni neće znati šta je zapravo ono što im nudite. Kao što je važno da budete dosledni u poruci, važno je da budete dosledni i u aktivnosti. Ako ste, recimo, vrlo aktivni mesec dana na Tviteru, a onda ne postavite ništa narednih mesec dana, izgubićete veliki broj pratilaca.
Saveti: Uskladite ton i poruku kojom se obraćate svojoj ciljnoj grupi na svim kanalima interneta, ali isto tako ih prilagodite mediju. Tako na primer, Tviter zaheva konstantnu aktivnost, dok previše informacija postavljenih na Fejsbuku može da pretrpa vašu stranicu, pa će zbog toga neki sadržaji ostati neprimećeni. Ne gubite entuzijazam ukoliko baza fanova ne raste kako ste očekivali. Testirajte različiti sadržaj u različito vreme kako biste utvrdili gde, šta i kada treba da objavite.
5. Naučite razliku između marketinga i dosađivanja
I-mejl marketing je izrazito korisna strategija oglašavanja i zadržavanja korisnika, ali preterivanje može da izazove suprotan efekat.
Savet: Ne šaljite i-mejlove prečesto. Jednom nedeljno je sasvim dovoljno, osim u slučaju kada imate nov, neodoljiv sadržaj ili ponudu. Ne šaljite samo suvoparne informacije o vašoj kompaniji i ponudama. Kreirajte zanimljive novosti kojima ćete pomagati svojim korisnicima, informisati ih ili zabavljati.
Kako biste izbegli greške i proveravali uspeh svog marketinškog plana, bitno je da uvek pratite rezultate i efekte. To uključuje prodaju, broj posetilaca, aktivnost i interaktivnost korisnika interneta na vašim društvenim mrežama, web sajtu ili blogu.
Ne zaboravite da je za svaki marketinški plan potrebno vreme da bi se rezultati pokazali. Zbog toga je dobro da pravite dugoročnije planove i da ne odustajete ako odmah u prvih nekoliko dana ne postignete visoko postavljene ciljeve.
Pre nego što potpuno odustanete od neke strategije i pređete na razradu nove, razmotrite šta možete poboljšati u postojećoj ponudi ili makar pronađite problem zbog kog ona nije uspela. To će vam pomoći da ne učinite istu grešku ponovo. Dobar marketing zahteva neprestani rad, usavršavanje i učenje, zato je važno da, osim na unapređivanju plana, radite i na sebi. Ako želite da naučite više o strategijama oglašavanja na internetu i unapredite svoje veštine, više o tome možete saznati ovde.
VUČIĆ RAME UZ RAME SA SVETSKIM LIDERIMA: Predsednik na Samitu Evropske političke zajednice o ozbiljnim izazovima i sukobima sa kojima se suočava ceo svet (FOTO)